Ja egentligen varför bytte du?
Det var intressant information!Hur är det skillnad?
Vadå? Jag har inte bytt!Jag skaffa en till!angående strypningar så bytte jag trottell, gjorde extra hål i luftburkslocket och tog bort en insatts i ljuddämparen som satt med en segersäkring.Kvar är att byta huvudmunstycke till ett större, rensa katten och öka lufttillförseln.
Min gjorde c: 125-130km/h enl GPS.Blev inte stor skillnad när jag dreva upp den då den blev svagare på 5:ans växel.Men den varva mindre och man åkte ju behagligt i 100-110.Har ett 16t drev kvar sen jag skrota min som du kan få för en hundring.
okej polaren kollade och sa att det var 15 drev fram, men tror min fortfarande är lite strypt då min inte varvar mer än 6000 varv så måste nog köpa ny cdi box till den. var hittar man en sådan?
Du kan kika lite här med för tips och råd! Att börja med cdi tycker jag känns onödigt innan du tagit bort strypningar och fixat luft/bränsle! Men man gör ju som man vill ändå!!
alltså kan det va munstycket som gör att det inte går att varva högre än 6000 eftersom den hackar till och orkar över det, eller kan det va något annat som ligger och stryper?
Ta av sadeln och kolla hur många hål det är i din luftburk! Är det bara 2 är det orginal!
Jag plockar av den idag och kollar hur det ser ut återkommer med info. något mer an kan kolla efter när man ändå tar av sadeln? uppskattar all hjälp
Nja men det vanligaste är ju att man borrar typ 30 mm hål brevid de som är orginal för att stämma av luftflödet så är det bara två hål typ så är det nog så att den får för mkt bränsle