Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Byte yttre främre damask Mud pro -13  (läst 3361 gånger)

Utloggad ludwigsson

Byte yttre främre damask Mud pro -13
« skrivet: 13 maj 2013 kl. 20:23:16 »
Hur mycket måste jag riva för att kunna byta den yttre damasken fram?
Måste jag ta isär yttre knuten åxå?
Skulle haft en "boot Gun" nu!!
Bytte nyligen den innre å det gick bra eftersom jag ryckte ut hela drivaxeln, men nu är ju den yttre knuten i vägen!!


Hur gör jag smidigast??


Mvh Jonas
Det man inte vet ,tar man reda på!!!

Utloggad rally nizze..

SV: Byte yttre främre damask Mud pro -13
« Svar #1 skrivet: 13 maj 2013 kl. 20:46:42 »
Lättast är en boot gun men annars så är det till att klyva knuten om inte damasken är såpass flexibel att du kan lägga den i varmt vatten och vränga på den över knuten..
man kan ta gubben ur dalarna men inte dalarna ur gubben  ()p

Har:
Volvo XC70 2.4D 08
Volvo V70 2.4D 07 (Såld)
Nissan King Cab Navara 02 (Såld)
Audi A4 1.8T 97 (Såld)
Skoda Felicia (frugans) 97 (Såld)
Volvo 945 turbo 96.(Såld)
VW Passat 1.8t 98 (Såld)
Kawasaki Brute Force 750 07
Volvo 940 LTT 97 (Såld)
VW Golf IV 98 (Fugans)Såld.
VW Bubbla 75 (frugans)Såld.
Opel Omega 03(frugans)Såld.
Audi A4 95

Utloggad ludwigsson

SV: Byte yttre främre damask Mud pro -13
« Svar #2 skrivet: 13 maj 2013 kl. 21:25:29 »
Misstänkte det, vågar man fråga vad en boot kostar!!
Och var kan man isf köpa en sån?
Kommer garanterat gå damasker igen ;)
Det man inte vet ,tar man reda på!!!

Utloggad Krigar Kaj

SV: Byte yttre främre damask Mud pro -13
« Svar #3 skrivet: 13 maj 2013 kl. 21:30:30 »
Biltema, 700:- eller nått
Can Am Leif 1000 XXC -13
Leif 2.0
-------------------------------------------
Can Am Leif 800R XXC -11
The Original Leif!
 Såld efter 5 underbara år  :cry:
Can-Am DS 450 X -08 Såld Ilsk
Goes 520 Steel -11 Såld sämre än Badboy
Hyosung Rapier 450 -07 Såld Skräp
Linhai 260 -03 Såld Grym
Bashan Badboy 200 -07 Såld Skit

Utloggad Oskar P

SV: Byte yttre främre damask Mud pro -13
« Svar #4 skrivet: 14 maj 2013 kl. 00:04:50 »
är ju bara att släppa på den inre damasken och dra ut drivaxeln från den inre knuten, det är splines på drivaxeln så den går att dra ut från den inre knuten utan att den inre knuten följer med. äldre axlar går väl att dela vid den yttre knuten om jag inte minns fel.
sprider dieselrök i dalslandsskogarna med min Arctic Cat 700 diesel -10 http://www.dieselpowermag.com/features/trucks/0708dp_700_diesel_atv_lombardini/index.html
Maxxis Bighorn 27" på MSA Trooper
Warn 3.0 fram, 2.5bak
2" höjning
USA-blinkers
Hasplåtar
främre och bakre Bull-bar
Kimpex Outback packväska
Medlem i ND-ATV  samt Svenska ATV Föreningen
http://www.norradalsatv.n.nu/
Sist men inte minst, Tread Lightly! http://treadlightly.org/about-us/our-principles/

Utloggad ludwigsson

SV: Byte yttre främre damask Mud pro -13
« Svar #5 skrivet: 14 maj 2013 kl. 22:58:26 »
Drog ur hela skiten istället å tänkte att det blir lättast! Det hade vart så om inte jag hittar en massa skit å grus inne i knuten! Måste ta isär å rengöra!
Men hur får jag isär yttre knuten, ska jag dra som jag gjorde med axeln som gick in i diffen eller slå med en slägga eller nåt, vet att jag inte ska slå direkt på knuten ;)
Hur gör jag???


/Jonas
Det man inte vet ,tar man reda på!!!

Utloggad Oskar P

SV: Byte yttre främre damask Mud pro -13
« Svar #6 skrivet: 14 maj 2013 kl. 23:18:09 »
är det vitmarkerat på den inre knuten? isåfall är det dom nya axlarna och då är dom nog bara delbara vid den inre knuten, va dom ädre helsvarta som gick att dela vid den yttre.
sprider dieselrök i dalslandsskogarna med min Arctic Cat 700 diesel -10 http://www.dieselpowermag.com/features/trucks/0708dp_700_diesel_atv_lombardini/index.html
Maxxis Bighorn 27" på MSA Trooper
Warn 3.0 fram, 2.5bak
2" höjning
USA-blinkers
Hasplåtar
främre och bakre Bull-bar
Kimpex Outback packväska
Medlem i ND-ATV  samt Svenska ATV Föreningen
http://www.norradalsatv.n.nu/
Sist men inte minst, Tread Lightly! http://treadlightly.org/about-us/our-principles/

Utloggad ludwigsson

SV: Byte yttre främre damask Mud pro -13
« Svar #7 skrivet: 14 maj 2013 kl. 23:51:45 »
Vitmarkerat, vart då? Om det är nya knuten, måste väl vara det på en -13;) Hur gör jag med skiten då? Avfettar å blåser ut skiten bara?
Det man inte vet ,tar man reda på!!!

Utloggad Skoarn

SV: Byte yttre främre damask Mud pro -13
« Svar #8 skrivet: 15 maj 2013 kl. 17:22:46 »
Oj yttre knuten kan du inte få av från axeln hel, du kan bara pillra
ur kulorna och torka rent.
Eller blås rent med avfettning,,fetta igen och sätt i hop.
För att ta bort hela knuten från axeln är en annan historia, då behöver du en ny sedan.
Gillar långa terräng äventyr, ej in och ut i skithål.

Utloggad Oskar P

SV: Byte yttre främre damask Mud pro -13
« Svar #9 skrivet: 15 maj 2013 kl. 20:28:14 »
Vitmarkerat, vart då? Om det är nya knuten, måste väl vara det på en -13;) Hur gör jag med skiten då? Avfettar å blåser ut skiten bara?
nya axlarna som kom -12 är vita på den inre knuten mot diffen. kommer faktiskt inte ihåg hur man tar isär yttre knuten, men har iallafall haft isär den på nån av mina drivaxlar.. dock räcker det ju om du tvättar bort allt gammalt fett, rengör med brake-clean eller bensin, och trycker in nytt fett mellan kulorna occh i damasken.
sprider dieselrök i dalslandsskogarna med min Arctic Cat 700 diesel -10 http://www.dieselpowermag.com/features/trucks/0708dp_700_diesel_atv_lombardini/index.html
Maxxis Bighorn 27" på MSA Trooper
Warn 3.0 fram, 2.5bak
2" höjning
USA-blinkers
Hasplåtar
främre och bakre Bull-bar
Kimpex Outback packväska
Medlem i ND-ATV  samt Svenska ATV Föreningen
http://www.norradalsatv.n.nu/
Sist men inte minst, Tread Lightly! http://treadlightly.org/about-us/our-principles/

Utloggad ludwigsson

SV: Byte yttre främre damask Mud pro -13
« Svar #10 skrivet: 16 maj 2013 kl. 21:40:51 »
Så här vart det ()p
Lyckades få isär den yttre knuten till slut! Drivaxeln satt även här med ett c-clips så det var bara att klappa på rejält på den del som axeln sitter på,
hade en träbit imellan för att inte skada nåt. Sen var det bara att vrida och trycka så man kunde pilla ut kulorna!
Torkade bort allt fett å grus, i med allt igen sen var det klart!
Vart ut å kört ikväll en finvända med sonen, å det funkade fint :)


Mvh Jonas
Det man inte vet ,tar man reda på!!!

Utloggad Oskar P

SV: Byte yttre främre damask Mud pro -13
« Svar #11 skrivet: 16 maj 2013 kl. 22:36:33 »
ser att du har de senaste "feta" knutarna som är näst intill omöjliga att döda, dom är riktigt bra för på de gamla kunde en kula komma nästan utanför knuten vid fullt styrutslag, vilket knäckte dom, men på dessa nya är det omöjligt.

sprider dieselrök i dalslandsskogarna med min Arctic Cat 700 diesel -10 http://www.dieselpowermag.com/features/trucks/0708dp_700_diesel_atv_lombardini/index.html
Maxxis Bighorn 27" på MSA Trooper
Warn 3.0 fram, 2.5bak
2" höjning
USA-blinkers
Hasplåtar
främre och bakre Bull-bar
Kimpex Outback packväska
Medlem i ND-ATV  samt Svenska ATV Föreningen
http://www.norradalsatv.n.nu/
Sist men inte minst, Tread Lightly! http://treadlightly.org/about-us/our-principles/

 


Online just nu.

172 gäster, 3 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Högdahl, Fraggler, MSP,
Flest online idag: 213. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Jocke83b: Arbetsbelysning
    6 juli 2019 kl. 15:32:17
  • SunnySideUp: Här var det aktivt! :P Någon som har erfarenheter av polaris spotsman 570 x2 eps?
    1 juli 2019 kl. 21:16:22
  • Thomas ahola: Glykol
    24 juni 2019 kl. 20:50:34
  • Emil Eriksson: Nej det gör det inte men jag har tästat att bytt relä men funkar inte heller
    6 juni 2019 kl. 23:03:06
  • Cummins: Klickar det i startrelät.
    27 maj 2019 kl. 00:06:32
  • Emil Eriksson: Hej skulle vela ha lite hjälp med en ATV 110cc loncin motor det är att när jag klickar på startknappen så snurrar inte motorn runt har testat att hålla inne bromsen choke och har ett nytt batteri som är laddat. Jag har kollat igenom kablar det ser fint ut men vet inte vad felet är SNÄLLA KAN NÅN GE TIPS VAD DET KAN VAR FÖR FEL
    24 maj 2019 kl. 20:11:22
  • gunnell: Hej Pontus! Jag har det! Kom hem till mig så fixar vi det. Bor i Uppsala, Flogsta.
    15 maj 2019 kl. 14:51:00
  • PontusN: Vem har CDI box till min Linhai 520 vtwin förgasare???? Finns ju inte att få tag i!
    22 april 2019 kl. 20:41:22
  • Quad450sp: Access 450 sp
    10 mars 2019 kl. 16:37:58
  • Nicke86: Ingen som har nån aning om det??!!
    21 februari 2019 kl. 19:34:59
  • goranP: Testar
    20 februari 2019 kl. 22:38:09
  • Nicke86: Någon körning i uppland i vår?
    18 februari 2019 kl. 17:31:20
  • Cummins: Skitiga variatorer som behöver rengörning.
    3 februari 2019 kl. 11:31:08
  • Högdahl: Böjd växelspak?
    2 februari 2019 kl. 20:25:25
  • Matte2019: Någon som har erfarenhet av det?
    2 februari 2019 kl. 15:15:09
  • Matte2019: Polaris Sportsman 800 som blivit mer trögväxlad
    2 februari 2019 kl. 15:14:57
  • Cobra78: Fartbegränsningen på en cfmoto 450 2017, har testat koppla ut de kablar som skall göra så den inte spärrar farten, men utan resultat??
    28 januari 2019 kl. 16:17:56
  • Hydro: Dakar på söndag!
    3 januari 2019 kl. 22:00:12
  • Ljungan: Hej alla
    31 oktober 2018 kl. 20:07:34
  • Cummins: 365 dollar.
    26 oktober 2018 kl. 00:28:18
  • tatto9709: Letar efter kabel mattan hela till outlawn 500 ny kostar fem tusen
    25 oktober 2018 kl. 18:36:11
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme