Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Kawasaki kvf -08  (lĂ€st 2152 gĂ„nger)

Utloggad Leijon

Kawasaki kvf -08
« skrivet: 4 maj 2013 kl. 21:17:51 »
Hej. har en kawa som jag har lite funderingar över. BÄda gÀller kÄpan vid variatorn. Det finns ett hÄl lÀngst ner pÄ kÄpan, typ som om vatten ska kunna rinna ut dÀr eller nÄgot:P men problemet Àr jag att det lÀcker in vatten ocksÄ:/ sÄ jag undrar om man kan plugga hÄlet eller inte?
Sen sĂ„  uppe pĂ„ kĂ„pan sitter det nĂ„gon slags spĂ€nnare till variatorremen, Ska den lĂ„ta nĂ„got? och hur ofta ska den gĂ„? lĂ„ter typ som tvĂ„ plast drev kuggar över eller liknande. Men jag har inga problem med den i övrigt:) Tacksam för svar!:)
Suzuki ltz 400 -07 SĂ„ld!

Utloggad Ace

SV: Kawasaki kvf -08
« Svar #1 skrivet: 4 maj 2013 kl. 22:15:25 »
Det ska sitta en gummi propp i botten pÄ kÄpan och "spÀnnaren" Àr ingen spÀnnare utan motorbromsen och den brukar lÄta (knorra) lite nÀr man vrider pÄ tÀndning och knÀpper av,helt normalt,men en kork till kÄpan borde du skaffa snarast,

Utloggad Leijon

SV: Kawasaki kvf -08
« Svar #2 skrivet: 4 maj 2013 kl. 23:31:20 »
Det ska sitta en gummi propp i botten pÄ kÄpan och "spÀnnaren" Àr ingen spÀnnare utan motorbromsen och den brukar lÄta (knorra) lite nÀr man vrider pÄ tÀndning och knÀpper av,helt normalt,men en kork till kÄpan borde du skaffa snarast,


Tack för snabbt svar!
Suzuki ltz 400 -07 SĂ„ld!

Utloggad Leijon

SV: Kawasaki kvf -08
« Svar #3 skrivet: 14 maj 2013 kl. 22:42:14 »
jaha, dÄ har man problem igen. Den började gÄ dÄligt nÀr vi hade varit ute och kört en stund. Den gÄr jÀtte fint pÄ tomgÄng men sÄ fort man gasar upp den lite sÄ börjar den att bluddra.
Vet inte vad det Àr, ska byta stift i helgen och rengöra förgasarna sÄ fÄr vi se vad som hÀnder. Har ni nÄgra tips pÄ vad jag kan kolla sÄ uppskattas det!
Suzuki ltz 400 -07 SĂ„ld!

Utloggad Thyrén

SV: Kawasaki kvf -08
« Svar #4 skrivet: 15 maj 2013 kl. 08:00:01 »
Det kan inte vara brytaren i variatorn som slagit ifrÄn? IsÄfall spÀrrar den motorn pÄ ett visst varvtal, gÄr inte köra fortare Àn typ 20 och inte göra nÄgra kraftiga accelerationer..
SĂ„lda:
*Kawasaki BruteForce 750 -08 med en massa utrustning, en riktig skitmaskin som gjort att ATV Äkandet lagts pÄ hyllan...
*Suzuki LTZ 250 -04, bÀsta maskin jag nÄgonsin kört.

Utloggad Leijon

SV: Kawasaki kvf -08
« Svar #5 skrivet: 15 maj 2013 kl. 09:30:56 »
Det kan inte vara brytaren i variatorn som slagit ifrÄn? IsÄfall spÀrrar den motorn pÄ ett visst varvtal, gÄr inte köra fortare Àn typ 20 och inte göra nÄgra kraftiga accelerationer..


har kollat den:P
Suzuki ltz 400 -07 SĂ„ld!

Utloggad Lowest

SV: Kawasaki kvf -08
« Svar #6 skrivet: 15 maj 2013 kl. 16:33:53 »
Kan vara bra Ä skriva vilken kubik det Àr pÄ den nÀr man vill ha hjÀlp.
 
Det Àr inte en 750 för dÄ Àr det insprutning -08 sÄ det kan vara en 650 ?
 
Kolla brÀnslepumpen sÄ den ger rÀtt mÀngd brÀnsle. Vanligt att dom gÄr dÄligt vid gasning om pumpen inte ger rÀtt mÀngd brÀnsle.
 
Man kan ta av brÀnsleslangen och sÀtta den i en flaska och slÄ pÄ tÀndningen och se hur mycket soppa det kommit. Det ska komma en viss mÀngd Àr det mindre kan det vara tÀtt i filtret som sitter i tanken eller dÄlig brÀnslepump.
 
MÀngden brÀnsle det ska komma har jag inte i huvudet men det stÄr i servicemanualen.
CanAm Renegade 800R Xxc -10
Hemtillverkad kylaruppflyttning
27" Maxxis BigHorn
Variatorkit
Ricochet alu-hasplÄtar
4st xenon 35W
6st ledlampor 10W spot
HjÀlmlyse 3XCREE XML T6 led-ljus
Styrhöjare riser Elite pivoting 51mm
Symtec 4-Zone hand/tumvÀrme

Barossa 250 -05

SĂ„lda
Kawasaki Dresel BruteForce 750i -08 Camo
Åke Raptor Dresel 700R -07
Kawasaki Dresel KFX 700 LE -07 skrotad
Dinli 270 -06

Utloggad Leijon

SV: Kawasaki kvf -08
« Svar #7 skrivet: 15 maj 2013 kl. 21:53:44 »
Kan vara bra Ä skriva vilken kubik det Àr pÄ den nÀr man vill ha hjÀlp.
 
Det Àr inte en 750 för dÄ Àr det insprutning -08 sÄ det kan vara en 650 ?
 
Kolla brÀnslepumpen sÄ den ger rÀtt mÀngd brÀnsle. Vanligt att dom gÄr dÄligt vid gasning om pumpen inte ger rÀtt mÀngd brÀnsle.
 
Man kan ta av brÀnsleslangen och sÀtta den i en flaska och slÄ pÄ tÀndningen och se hur mycket soppa det kommit. Det ska komma en viss mÀngd Àr det mindre kan det vara tÀtt i filtret som sitter i tanken eller dÄlig brÀnslepump.
 
MÀngden brÀnsle det ska komma har jag inte i huvudet men det stÄr i servicemanualen.
[/quo

Det Àr en 750 dock sÄ Àr den importerad frÄn england, köpt av atvworld.se Och dem sa att det var en -08. okej. ska kolla pÄ det till helgen!
« Senast Ă€ndrad: 15 maj 2013 kl. 21:56:13 av Leijon »
Suzuki ltz 400 -07 SĂ„ld!

Utloggad Leijon

SV: Kawasaki kvf -08
« Svar #8 skrivet: 16 maj 2013 kl. 23:16:31 »
Har varit ute och grejat lite idag. nya tĂ€ndstift i+ rengjord förgasare. Det var jĂ€tte mycket skit i förgasarna, sĂ„ jag  funderar pĂ„ om det Ă€r sĂ„ att det Ă€r skit i tanken som har skakats runt nu nĂ€r jag har kört lite hĂ„rdare med den. Och dĂ„ har det har tĂ€ppt igen nĂ„gon stans sĂ„ den fĂ„r för lite bensin. För luftfiltret Ă€r rent sĂ„ skiten kan inte ha kommit den vĂ€gen. Eller Ă€r det sĂ„ att tĂ€ndningen kan ha stĂ€llt om sig? 
Suzuki ltz 400 -07 SĂ„ld!

Utloggad Leijon

SV: Kawasaki kvf -08
« Svar #9 skrivet: 24 november 2013 kl. 01:16:27 »
jaha, gĂ„tt ett bra tag nu och inga fram steg... har skruvat en massa dock inget med tĂ€ndnigen. och nu nĂ€r vi skulle provstarta sĂ„ fĂ„r vi ingen gnista pĂ„ stiften.sĂ„ Är det nĂ„gon som vet om man kan mĂ€ta styrboxen och se sĂ„ den Ă€r hel? för farsan tabbade sig och satte jord till jord pĂ„ batteriet och smĂ€lte tvĂ„ kablar.
Suzuki ltz 400 -07 SĂ„ld!

 


Online just nu.

177 gÀster, 1 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:
skogsbonne
Flest online idag: 201. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallĂ„ i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: HallĂ„
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. StĂ„r det fel eller gĂ„r det fĂ„ den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR pĂ„
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: SĂ„ mycket lĂ€ttvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: HĂ„ller med, men de som startade nĂ„gra grupperna Ă€r föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, vĂ„ga vĂ€gra sĂ€ger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt dĂ„ folk tycks föredra FB grupper dĂ€r de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: DĂ„ligt drag hĂ€rinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gĂ€ster och 1 anvĂ€ndare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det Ă€r ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: SkrĂ€mmande med 147 gĂ€ster och 3 anvĂ€nder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att fĂ„ tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze Ă€r aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja Ă€r men nĂ€ mĂ„ste ha lite fart quad 5 fram en bak rĂ€cker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar pĂ„ börjesson atv i alingsĂ„s
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetrĂ„d nu dĂ„ hydro.. Alltid trevligt att lĂ€sa dina berĂ€ttelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: HĂ€r Ă€r bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen frĂ„n en mĂ„nad pĂ„ mc med klĂ€der dĂ€refter... Albanien, Grekland mm... sĂ€llan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fĂ„tt runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drĂ€gligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (PiteĂ„)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar frĂ„n 14 till 12 tĂ€nder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man lĂ€ser om varje dag Ă€r brĂ€nder och Ă„ter brĂ€nder..... Om det kunde bli regn nĂ„gon jĂ€vla gĂ„ng
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen dĂ„? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: NĂ„gon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna Ă€r beroende av sjĂ€lvdrag, inte tryck frĂ„n en cylinder. En fyrtaktare vill ha sĂ„ lite motstĂ„nd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg frĂ„n 2:a vĂ€rldskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstĂ„nd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det Ă€r nog nĂ„n som inte förstĂ„r, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jĂ€vligt det Ă€r nĂ€r skorsten Ă€r kall och fuktig, knappt nĂ„tt drag alls och vill ryka in, men nĂ€r vi fĂ„r full temperatur dĂ„ dĂ„nar det i vedpannan. En motor Ă€r inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför mĂ„nga inte ser nĂ„n effekt ökning Ă€r att du har ökat avgashastigheten i frĂ„n första start pĂ„ motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning sĂ„ som turbo eller kompressor eller tillsĂ€tande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi dĂ„ tar och lindar in hela systemet frĂ„n grenrör till Ă€nda ut pĂ„ avgasröret inkl ljudĂ€mpare. DĂ„ hĂ€nder det nĂ„tt. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage sĂ„ bevarar du vĂ€rmen sĂ„ vid myningen sĂ„ Ă€r det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det gĂ„r lĂ€ttare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstĂ„nd för avgasventil och i sin tur pĂ„verkar insugsventil, vilket ger bĂ€ttre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet pĂ„ motorn. SĂ„ med andra ord sĂ„ har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk pĂ„ vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil Ă€r 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor Ă€r pĂ„ sĂ„ gĂ„r det Ă„t ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme