Import, sjöfrakter, förtullningar
Svenska apotek med tillstånd

Författare Ämne: KALMAR: Fyrhjulingar med förare sökes mot ekonomisk ersättning 17/8  (läst 5493 gånger)

Utloggad Hydro

Helgen vecka 33 kommer Kalmar koka av folk!

Lördagen den 17:e augusti 2013 är det återigen triathlon med Ironman-status och även detta år söker de hjälp av bla fyrhjulingar.
Förra året kom tre-fyra, men behovet är minst tio, särskilt detta år då de räknar med närmare 2000 tävlande.

Arbetsuppgifterna blir främst att köra journalister, kameramän mm.
Filmande kameramän kommer då åka baklänges och filma medan ni passerar eller följer cyklister utmed den 18 mil långa slingan.

En hel del övriga transporter kommer också krävas.

Endast vägreggade fyrhjulingar är intressanta, visserligen sker all körning på avstängt område, men trots allt på allmänna vägar.

Ett sextiotal tvåhjuliga motorcyklar behövs också och då blir uppgiften att vara domare utmed cyklingen.
Detta är ju en individuell tävling, att tex "ligga på rulle" är alltså inte tillåtet.
Varje cyklist har sin "sfär" att vara i och detta skall kontrolleras så bra det går.
2000 cyklister utmed en sträcka på 18 mil är dock inte möjlig att ha stenkoll på, men tanken är iaf sådan.

Grundersättningen är 500:- för Ironman cykelmoment och utbildningsträff fredag kväll.
Avstår man denna betalar Kalmar Triathlon AB 250:- till Barncancerfonden, Unicef eller liknande.

Milersättning till/från Kalmar och eventuell medverkan i rekognoseringsrunda betalas med 15:-/mil.
Maxnivå milersättning 1000:-.

Ett fåtal mc krävs även för eftermiddagens löpmoment, då utgår ytterligare 500:-

Förra året ingick även massa käk, baguetter som mellanmål och middag var det på hotell Brofästet.
Info om detta års tävling gällande detta har jag dock inte fått, men det är ju å andra sidan inte avgörande heller.

Förra årets tävling har jag en tråd om här:
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=42389.0

Info om tävlingen som sådan finns bla här:
http://ironmankalmar.com/

Som första "brytdatum" för anmälan har de satt 15:e maj, dvs lååångt innan tävlingen, just för att om folket här inne på ATV-forum inte intresserar sig tillräckligt så får de leta mer intensivt på andra håll.

De har ännu inte någon hemsida där anmälan kan lämnas tyvärr så visa intresse i tråden eller sänd mig PM så vidarebefordrar jag anmälan.

Ni som eventuellt totalt ogillar att hjälpa till ombeds att inte klottra i denna tråd.

Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad polaris 800

• Mekaniker.
  • ATV Extreme
  • Antal inlägg: 1134
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Mudhogs Småland
    • Visa profil
Funkar det med min rzr ?
Renegade 800-10
Polaris rzr 800-09 såld
polaris  800 -10 såld
polaris  800 dlx-06 såld
polaris  850 xp-09 såld
Polaris  700 x2-08 såld
Polaris  450-06 såld
Polaris  90-04 såld
kawasaki 300 såld
Dinli Dino 50-04 såld
Suzuki 50 såld

Utloggad Larvia

Hade ställt upp om det fans plats på quaden

Utloggad Hydro

Funkar det med min rzr ?

Kanske det, kolla med Tobias på:
tobias.borger(snabela)kalmartri.com

Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad Hydro

Är det verkligen ingen som kan tänka sig att skjutsa runt en fotograf på hjulingen, eller kanske köra ut förnödenheter osv....?

Här är en länk där det är en bild på just en fyrhjuling som kör runt med en fotograf baklänges:
http://www.bmwklubben.se/view.php?id=53&p=activities:page&aid=17740

Där finns även övrig info, kontaktuppgifter mm.

Anmälan sker till Tobias Borger på adressen jag skrev i föregående inlägg.

Utloggad Oskar P

• ATV Guru
  • Antal inlägg: 2125
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • en dieselhjuling behöver ingen mjukvaruuppdatering
    • Visa profil
    • ND-ATV
jag hade lätt ställt upp om jag bodde max 10-15 mil ifrån, är ju en bra representation för vår hobby, hoppas nån ATV klubb neröver hjälper till!
sprider dieselrök i dalslandsskogarna med min Arctic Cat 700 diesel -10 http://www.dieselpowermag.com/features/trucks/0708dp_700_diesel_atv_lombardini/index.html
Maxxis Bighorn 27" på MSA Trooper
Warn 3.0 fram, 2.5bak
2" höjning
USA-blinkers
Hasplåtar
främre och bakre Bull-bar
Kimpex Outback packväska
Medlem i ND-ATV  samt Svenska ATV Föreningen
http://www.norradalsatv.n.nu/
Sist men inte minst, Tread Lightly! http://treadlightly.org/about-us/our-principles/

Seup pivän stersv ängen

• Gäst
Seup pivän stersv ängen
SV: KALMAR: Fyrhjulingar med förare sökes mot ekonomisk ersättning 17/8
« Svar #6 skrivet: 27 juni 2013 kl. 21:54:08 »
Är det verkligen ingen som kan tänka sig att skjutsa runt en fotograf på hjulingen, eller kanske köra ut förnödenheter osv....?

Här är en länk där det är en bild på just en fyrhjuling som kör runt med en fotograf baklänges:
http://www.bmwklubben.se/view.php?id=53&p=activities:page&aid=17740

Där finns även övrig info, kontaktuppgifter mm.

Anmälan sker till Tobias Borger på adressen jag skrev i föregående inlägg.

Förra året var det kul att vara med. I år blir det BMW manifestation....

Utloggad Angry Chaplin

Jag vill hjälpa till. :headbang:  ska fråga min kompis , han kanske kan vad med . :hmmm:
Arctic Cat 450 XCI
Dinli 350 - såld.
Pioner 50

Utloggad Hydro

Förra året var det kul att vara med. I år blir det BMW manifestation....

Nu är du ju inte inloggad när du skriver detta så därför kanske du missar mitt svar.
...eller rättare sagt mina frågor.

Hur vet du att det skulle vara dåligt bara för att BMW hjälper till att ragga folk?
Och var står det att man måste åka BMW?

Jag är personligen inte med i någon mc-klubb alls (förutom SMC) men om det nu råkar vara så att BMW-klubben ställer upp och hjälper till så skall alltså det ses som något negativt?

Det luktar avsky som på något sätt troligtvis grundats utav avundsjuka.

Tilläggas kan att BMW-klubben nog är en av få märkesklubbar som öppet välkomnar alla märken att vara med på aktiviteter och träffar som anordnas.
Jag och en bekant på KTM besökte den i maj anordnade GS-träffen där det redan i inbjudan uttryckligen står att alla var välkomna:
http://www.gsmeetingsweden.com/p/meeting-information.html

(sen att BMW är bäst och att de vet att alla därmed alltid hamnar där till slut är ju en helt annan sak  :lol: )

Seup pivän stersv ängen

• Gäst
Seup pivän stersv ängen
« Svar #9 skrivet: 8 juli 2013 kl. 22:15:47 »
Det blir säkert lika trevligt i år, 2013! Bayerische Motoren Werke AG gör bra motorcyklar.

Utloggad Hydro

« Svar #10 skrivet: 22 augusti 2013 kl. 22:23:15 »
Helgen är avklarad och för de som retar sig på BMW-klubbens inblandning så kan jag berätta att det var typ ett tjugotal därifrån.
Av 65-70 motorcyklar totalt.
Så vi alltså betydligt fler som INTE var med i denna klubb.

Eftersom vi hade "egen" fotograf med oss (Urban Anjar), som alltså fotade BÅDE cyklister och mc-folk, domare och övriga funktionärer så använde jag inte min kamera.

Lägger ej heller in massa bilder här, däremot finns det två länkar i slutet av detta inlägg till hans sida där ni kan bläddra runt bland bilder om det roar.

Det var ännu färre fyrhjulingar där i år jämfört med förra året, såg endast en TGB och en Honda, och eftersom detta är ett ATV-forum så tar jag bara med en av Urbans bilder, som då alltså visar just en TGB!

Vill ni se svettiga män i tights så klicka nedan!
(dito kvinns finns också, samt tjockisar på motorcyklar)
http://svar42.wordpress.com/2013/08/18/ironman-morgonen/
http://svar42.wordpress.com/2013/08/17/ironman-kalmar-2013/

Utloggad Hydro

KALMAR: Ironman 16/8 -14
« Svar #11 skrivet: 17 april 2014 kl. 21:19:06 »
Historiskt har ju intresset från ATV-forum varit rätt lågt i detta, men slänger ändå in en liten blänkare här om att årets lopp kommer bli än större med ännu större behov av transporter.
Organisationen börjar dessutom bli mer och mer intrimmad och saker flyter mer och mer proffsigt.

Fyra månader kvar!

Online just nu.

116 gäster, 2 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
DigitalOne, doggcrap,
Flest online idag: 125. Flest online någonsin: 1238 (15 januari 2020 kl. 09:22:12)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Jupiter: Här var det dött.......
    27 oktober 2020 kl. 08:17:02
  • Jupiter: Har vi någon aktiv körning i södra Sverige längre? Någon?
    23 oktober 2020 kl. 20:01:23
  • 800max: Blinkersproblem höger funkar vänster blinkar alla fyra
    16 oktober 2020 kl. 08:02:47
  • Jupiter: Forumet blev aktivt kapat av några medlemmar som öppnade facebook grupper för inbördes beundran, där de kunde köra sitt race och hacka fritt på alla som inte delade deras uppfattningar.
    27 september 2020 kl. 13:14:03
  • Sandeen: Hfm avgas och box köpes
    20 september 2020 kl. 12:53:16
  • Högdahl: Nja du kan ju söka i gruppen efter inlägg men förstår vad du menar
    18 september 2020 kl. 16:28:55
  • H.Hansen: Tror forum kommer att få en återuppsving. FB sina sidor är ju inte sökbara på samma sätt som ett forum. Svårt att hitta kategorier och liknade. Där vinner forumen. Folk tröttnar på FB sitt dåliga utbud och letar sej tillbaka. Chatten är svårare det innebär att folk är inloggade och läser konstant samt svarar. Ser få den trenden på andra forum där jag är aktiv.
    18 september 2020 kl. 08:06:11
  • Högdahl: Ja många är på facebook pga aktiviteten och utbudet av massa olika grupper/sidor
    7 september 2020 kl. 19:15:40
  • Rickard Marklund: Mmm, synd att aktiviteten är så låg, men jag försöker i alla fall göra vad jag kan för att forumet skall fungera så bra som möjligt. Senaste månaderna har vi gjort en stor satsning på att öka användbarheten på mobiltelefoner, och snabbat upp forumet rejält. Känns inte som att jag kan göra så mycket mer. Tror att många som är aktiva har skapat grupper på facebook där de gör upp om körningar och sånt utan att det blir publikt...
    5 september 2020 kl. 12:57:50
  • Angry Chaplin: Tråkigt som fan
    4 september 2020 kl. 01:08:46
  • Angry Chaplin: Det känns att atvforum dog
    4 september 2020 kl. 01:07:52
  • Vian Senior: Hvordan byte bremseklosser på parkbrems cf 500 ?
    18 augusti 2020 kl. 09:53:00
  • tatto9709: Har en polaris outlow 500 skulle behöva en begagnad elmatta till den så är det någon här som vet eller hört något kan dom gärna få höra av dig till mej
    13 augusti 2020 kl. 19:24:39
  • Hermansson14: Hej! Jag har en Suzuki lt-f eiger 400 4x4. Det jag funderar på är om förra ägaren har varit på och ställt kamaxeln fel. Problemet är då att det inte kommer någon sopp till tändstiftet. Jag har fin gnista och får sopp in i flottörskålen. ”Har gjort rent alla munstycken med tryckluft”. Jag lossade ventilkåpan häromdagen och tänkte kolla på kammen och kolla så att den står rätt men det som kan vara är att den kan stå 180 grader fel? Jag tänker då om det kan vara att den öppnar insugventilerna och avgasventilerna fel? Vad tror ni? Mvh Christoffer
    7 augusti 2020 kl. 20:48:04
  • Sotarn: Någon som vet bra skogsvägar att köra i Bålsta?
    19 juli 2020 kl. 19:53:04
  • jea40: hur justerar man halvljus på en MXU500?
    14 juli 2020 kl. 19:20:05
  • Rickard Marklund: Test
    10 juli 2020 kl. 09:36:15
  • Lindbang: Mvh Carl
    15 juni 2020 kl. 23:08:13
  • Lindbang: Hej, jag har införskaffat mig en Access sp-450 och hastighetsmätaren är riktigt sliten så jag har beställt en annan, då är min fråga. Har någon koll på elschema eller vilka färger som går till vad?
    15 juni 2020 kl. 23:08:08
  • Hassetheking: Provat nytt tändstift Ville?
    15 juni 2020 kl. 06:23:46
  • Villetheking: Hej har en desert storm 250 . Va ute och körde och plötsligt bara dog den .och ingen gnista. Jag har prövat ny spole ,tändkabel,tändhatt,cdibox men ingen gnista ändå ...någon som är kunnig...???
    7 juni 2020 kl. 22:58:14
  • Andreas Lindqvist: Hej har en polaris sportsman 570 och undrar hur stora däck jag kan sätta på utan spacers? Sitter nu på 25-11-12 och 25-8-12
    5 juni 2020 kl. 16:08:49
  • Nisse45: Har delat växellådan och bytt packning v-sida nu saknar jag kontakt när jag ska starta?
    30 maj 2020 kl. 09:09:34
  • daviddavid2014: Isak19 vill du sälja ltz?
    17 maj 2020 kl. 10:13:54
  • Isak19: Start problem ltz 400
    15 maj 2020 kl. 22:58:53
  • OscarSJ: Tänkte starta igång den gamla fyrhjulingen men den behöver ny bromsolja och det står att man ska ha Dot 3 olja men jag undrar ifall man kan ta Dot 4 istället? Eftersom att jag inte kan hitta någon Dot 3.
    8 maj 2020 kl. 10:39:34
  • ScramblerXP: @19micke79 Kanske en Lingsha 50cc?
    23 april 2020 kl. 19:13:05
  • Bred_Last: @19micke79 jag skulle nog vänta något/några år innan du köper en, kolla då på en 49cc. Dom brukar kosta runt 3k nya
    22 april 2020 kl. 13:43:05
  • 19micke79: Bra tips på barn quad, ej el och relativt tyst till en snart 3åring
    20 april 2020 kl. 12:41:56
  • rally nizze..: Verkar så tyvärr men det kanske ändras
    17 april 2020 kl. 22:47:32
  • Svyndola: Vart får jag tag i spop fas 1 till cforce 850? Någon som vet? Variator kit?
    12 april 2020 kl. 01:39:40
  • Högdahl: Denna chatten är verkligen stendöd nuförtiden
    11 april 2020 kl. 18:26:43
  • P.: 500 atp hjullager byte
    6 april 2020 kl. 01:29:13
  • Isak19: Ltz400
    4 april 2020 kl. 14:20:48
  • gurran4949: Ja har en loncin quadsnake som ja har bytt batteri på 3 gånger nu för att dom laddar ur direkt och kan EJ laddas upp till 12v igen? Någon som vet någon lösning på det problemet?  Innan när batterierna var helt nya så startade den men efter andra till tredje gången man startar fyrhjulingen så startade den inte och då kollade ja säkringarna och dom hade brunnit av, då köpte ja säkringar som klarade av mer volt men nu startar den inte och batterierna förstörs? Tacksam för svar.
    25 mars 2020 kl. 20:17:06
  • Adnanmujoo: Är det någon som har komplett motor till smc wildcat 503?
    21 mars 2020 kl. 17:01:55
  • LasseMarsö: Vad är det för fel när 4 hjulsdriften inte fungerar, lampan lyser men det driver inte fram?
    8 mars 2020 kl. 13:33:51
  • Ola Svee: CF Moto C Force 550 låst seg i P Gear
    7 mars 2020 kl. 18:12:25
  • Högdahl: Kolla Ebay
    2 mars 2020 kl. 18:55:52
  • Hecktor304: Hej har en polaris sportsman 500 06a och behöver en strålkastare men hittar ingen stans att beställa ifrån ,någon som vet nått bra ställe ?
    1 mars 2020 kl. 18:24:35
Import, sjöfrakter, förtullningar
Svenska apotek med tillstånd