Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: BASHAN ATV200S-7 2012 Hjääälp!  (läst 2275 gånger)

Utloggad pro5110

BASHAN ATV200S-7 2012 Hjääälp!
« skrivet: 26 april 2013 kl. 00:06:42 »
Har nyligen köpt mig ett åk och fan frambromsen funkar ej :/ fattar mig inte på det då jag ej är bra på mc bilar!
Någon som haft samma problem och kan hjälpa mig på traven ?
youtube klipp kanske ?

Sedan skulle jag vilja att någon tipsar mig om Försäkringsbolag som är bra och billiga samt att man kan helst avställa fordonet och sk. Pausa försäkringen
Betalar just nu 4000 / år :/ för halvförsäkring!  Har hört att om man är med i nån Mc klubb så får man skysta rabatter!!
Sen undrar jag om ni vet någon onlinebutik som har mkt delar till badboyen!! har letat men hittar inget superstor sida, lite allmänna sidor bara !

Peace out
 
 
 

Utloggad Pv544

SV: BASHAN ATV200S-7 2012 Hjääälp!
« Svar #1 skrivet: 26 april 2013 kl. 00:18:02 »
Välkommen!


Bromsen, tar den inte eller går handtaget i botten?


Förskringsbolag, det verkar vara lite lotto vart prisbilden hamnar. Men det spelar väl in vart man bor och även ålder kanske.
Dock är det många som missar att den är en fyrhjuling, och det brukar skilja i pris och villkor jämfört med mc försäkring. Så ring runt och kolla med många bolag och se till att dom begriper vad du har för något.


Det är ju kul att åka även på vintern, så kolla pris för helår också.


Sidor för delar vet jag inte, finns nog inga jättestora.
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad pro5110

SV: BASHAN ATV200S-7 2012 Hjääälp!
« Svar #2 skrivet: 26 april 2013 kl. 00:23:41 »
Den tar inte alls, skall fotbromsen dra åt båda kanske ?
Vi är 3 st killar som har köpt 3 st bashaner och ingens högra handbroms funkar :/
Nått med vätskan ?

Vet du möjligen var man kan få tag i en handbok om desa ? eller nått ? Med vänlig hälsning

Utloggad Pv544

SV: BASHAN ATV200S-7 2012 Hjääälp!
« Svar #3 skrivet: 26 april 2013 kl. 00:44:33 »
Du får följa bromsledningen och kolla hur det är ihopkopplat.
Finns lite olika lösningar på hur bromsarna ska ta, vet inte om den ska ta bara fram eller om det ska vara på alla fyra.


Konstigt att det strular på alla.... Kolla så allt ser schysst ut och se lufta bromsarna är väl en bra början. Kan dock vara svårt att få det riktigt bra, vet inte hur bashan är men vissa maskiner verkar vara svåra. Prova sök på luftning bromsar.


Finns ju även ett eget badboyforum, på detta forum finns väl inga drivor av dom maskinerna. Dock en hel del folk som haft sådana tidigare. Får hoppas du får bättre tips av dom.
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad Matti4wheel

SV: BASHAN ATV200S-7 2012 Hjääälp!
« Svar #4 skrivet: 27 april 2013 kl. 07:50:16 »
Superbilligt har delar till kinahojar. Har dom inte hemma ordnar dom hem vad som behövs. Tyvärr fick man skaffa en bra kontakt med dem då det var ett frekvent bytande av reservdelar. ;)
Raptor 700 - Krockad
Raptor 350 - såld
Access - såld
Megamoddad badboy/shineray-skönt att bli av med kinamöget !!!!!!!!

Utloggad pro5110

SV: BASHAN ATV200S-7 2012 Hjääälp!
« Svar #5 skrivet: 29 april 2013 kl. 01:22:47 »
Har fått dem avluftade och dem funkar superbra nu!! som nya, bytte bakklossar på biltema för 100 kr :P löjligt billigt!
Men nu har jag ett nytt problem,  mina blinkers blinkar väldigt snabbt pga relät, har köpt ett relä till Led blinkers och skall byta men vet inte riktigt hur
någon som vet vad man skall tänka på ?
 
Samt så skall fläkten snurra konstant till vatten kylningen ?
Med vänlig hälsning

Utloggad Delarium

SV: BASHAN ATV200S-7 2012 Hjääälp!
« Svar #6 skrivet: 29 april 2013 kl. 08:30:43 »
Har du bytt till LED-blinkers? Du behöver då byta till "LED-blinkersrelä", alt koppla ett motstånd över respektive lampa.
Blinkersrelät ska blinka fortare om motståndet över lampan blir för lågt (lampa gått sönder), eller just för att LED-blinkers drar väldigt mkt mindre ström än glödlampor.
Hyosung TE450 Rapier -08
- Sänkt fram och bak
- Avstrypt, egengjord quitecore
- Douglas Redlabel 10" med Maxxis Spearz 165/70-10, 255/40-10
- Dekaltrimmad till +40HK

SMC CBW 300 -06 (såld)
SMC Ares 170 -04 (såld)

Utloggad pro5110

SV: BASHAN ATV200S-7 2012 Hjääälp!
« Svar #7 skrivet: 29 april 2013 kl. 08:49:42 »
Har du bytt till LED-blinkers? Du behöver då byta till "LED-blinkersrelä", alt koppla ett motstånd över respektive lampa.
Blinkersrelät ska blinka fortare om motståndet över lampan blir för lågt (lampa gått sönder), eller just för att LED-blinkers drar väldigt mkt mindre ström än glödlampor.

Japp jag har bytt och dem blinkar dubbelt så fort, men till frågan vad för kabel kopplas till vilken betäckning i relät ? kan man koppla fel ?  skall jag koppla isf via extra kabel med en säkring på ca 5a ? Det jag menar är att  betäckningarna såsom 31    39  osv, vilken skall gå till vilken kabel då det gamla relät inte har betäckningar  mvh

 


Online just nu.

154 gäster, 4 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
JussiN, sjuntorparn, JanP, Linusss,
Flest online idag: 195. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. Så vi säger så.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att få hästar så vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bänk? används för att slippa värmen på ett visst område
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgår man alltid från att den är varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bänk där just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. Däremot vill de som säljer skiten slå i folk att man får snabbare gasväxling om man sätter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
  • Cummins: Jupiter nu tror jag att du ska utveckla dina hjärnceller. Tycker du ska läsa på ang kalla och varma gaser, och flödeshastighet.
    10 juli 2018 kl. 01:47:25
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme