efter ett par timmar av kabelryckning och tankeverksamhet (inte så mycket dvs) så kvarstod iaf bara en endaste sak att prova.Nytt batteri.Varför detta nu då? jo det dåvarande batteriet va av modell gratis, med små jävla pol-anslutningar så alla kablar fick konverteras ner till ... ja kabelskor.Detta resulterade i att batteriet fick hela elsystemet att tappa ca 10%.10% sämre matning till t.ex insprut osv. Detta upptäcktes vid mätning vid laddning. Som bäst 13.5 volt.Sagt o gjort efter nya batteriet med mer passande pol anslutningar (bult o mutter) så laddar maskiner 14+v och en timmes provkörning så livar allt igen
8 mil bus o lek på mätaren, hojjen går som en dröm
Den är fet den där.
lyktorna e ju skitsnygga, köper dom om du mot förmodran vill sälja iväg dom. Har kollat din tråd o ska ändå vid tillfälle fixa ett set själv
Om och när jag skruvar bort dom så blir det typ självkostnadspris, just dom här är ganska tillyxade.Nån 500:ing för besväret kanske.Har t.ex sågat ur en reflektor och limmat i en ny.Man köper ju 1 set på biltema och reflektorerna skiljer ju lite och jag har smällt samma lykta 2 ggr därav ingreppet.(Ville använda den udda lyktan vid sista köpet)Isåfall är de väl igentligen xenon kitten jag tar betalt för.Har faktist en ny ide om lyktor som ska knåpas lite på när de finns tid
Berätta mer om diin nya ide. Nu blev man nyfiken!
Ja kan ge 600 för dom lätt å ja köper dom direkt isf =)