Låter ju mer som handhavande fel
Hur menar du då? att inte man kolla oljenivån?Man kan väl knappast klandra brukaren för att filtret gängar upp sig?
Hände mig en tråkig sak för några vecko sen, skulle ut på en tur med brorsan då gåsen helt plötsligt tappade kraften. Bara att vända o åka hem då! Tänkte jag, men kom inte enda hem förrän den tvärstannde efter ett rejält skramlande i motorn. Körde in den på kärra dagen efter till åf som nu konstaterat att oljefiltret satt löst och hade läckt ut olja, men det var inget som man såg utan att plocka bort hasplåten. Troligtvis så har oljefiltret vibrerat löst. Tur man har helförsäkring med motorförsäkring då åf plockat ner hela motor och konstaterat att hela vevaxeln hade skurit och eventuellt ramlagret också. Går på ca 28000kr att fixa, så återstår att se om försäkringsbolaget vill betala den kostnaden lr om jag får ut pengar. Så kolla oljefiltret, för någon varning innan detta händer kom aldrig. Vet inte om det finns någon oljetryckslampa!? Inte har det lyst någon på min panel iaf. Hoppas ni slipper detta.