Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Några frågor ang Suzuki LTZ 400 -07  (läst 2458 gånger)

Utloggad TwoPointEight

Några frågor ang Suzuki LTZ 400 -07
« skrivet: 17 mars 2013 kl. 21:47:13 »
Hejsan!

Har idag fått tag i en Suzuki LTZ 400 och har några frågor.

1. Vad är det för service intervall på denna??

2. Någon som vet vart man kan få tag i manualen dör denna??
    Typ pdf fil går bra:)

3. Något speciellt man skall hålla koll på med denna??

Tacksam för svar och hjälp

M.v.h Daniel
**Bränner Gummi...Inte Kalorier..**

Kör:

Access 450 SM

CF Moto 500 (Black Edition)

Suzuki LTZ 400

Utloggad Sheriffen

SV: Några frågor ang Suzuki LTZ 400 -07
« Svar #1 skrivet: 18 mars 2013 kl. 11:34:17 »
Service intervall har jag ingen aning om, så länge min går som den ska rör jag inget mer än olje o filter byte När kompisen byter på sin dinli;)
 mc'n drz 400 har ju nästan samma motor, lite små detaljer som skiljer dom åt. Och där är olje intervallen mellan 200-600 mil beroende på model. Om jag kommer ihåg rätt?

Manual finns för några enstaka dollar på ebay.

Svaga punkter: kamkedjan! sträcks och slits för fort pga av den automatiska sträckarn. Manuel sträckare finns billigt på ebay.

Ventiler är väl inte heller av bästa kvalité. Värt att kolla spelet  när snön smälter varje år;)

Ramen är klen i fronten! ;)

Jag har kollat ventilspel, bytt olja, filter och kört ganska hårt utan några problem.




Utloggad TwoPointEight

SV: Några frågor ang Suzuki LTZ 400 -07
« Svar #2 skrivet: 18 mars 2013 kl. 11:41:48 »
Service intervall har jag ingen aning om, så länge min går som den ska rör jag inget mer än olje o filter byte När kompisen byter på sin dinli;)
 mc'n drz 400 har ju nästan samma motor, lite små detaljer som skiljer dom åt. Och där är olje intervallen mellan 200-600 mil beroende på model. Om jag kommer ihåg rätt?

Manual finns för några enstaka dollar på ebay.

Svaga punkter: kamkedjan! sträcks och slits för fort pga av den automatiska sträckarn. Manuel sträckare finns billigt på ebay.

Ventiler är väl inte heller av bästa kvalité. Värt att kolla spelet  när snön smälter varje år;)

Ramen är klen i fronten! ;)

Jag har kollat ventilspel, bytt olja, filter och kört ganska hårt utan några problem.

Tack Sheriffen för svar:) Då ska jag kolla upp dessa saker du nämner & kolla på ebay om sakerna finns:) Stort tack för svar..
**Bränner Gummi...Inte Kalorier..**

Kör:

Access 450 SM

CF Moto 500 (Black Edition)

Suzuki LTZ 400

Utloggad Pelle_jkpg

SV: Några frågor ang Suzuki LTZ 400 -07
« Svar #3 skrivet: 18 mars 2013 kl. 12:57:15 »
Oljeintervall är 300mil
2l inkl filter.

Köp rätt olja!

Att ventiler eller front är klen har jag inte hört ett upplevt.
LTZ ägare 3år /1200mil
Renegade 1000R xxc -17 Triple Black - BKT Tires
Renegade 1000 xxc
Grizzly 700
Polaris 800
Grizzly 700
Renegade 800x
Renegade 800R xxc
Outlander 650
Outlander 800
Outlander 800R xxc
Renegade 800
Dinli 800
Rincon 680
Sportsman 850 EPS
Foreman 500FA
Outlander 500
Foreman 450
Kodiak 400
Trx350
GasGas 450
DS 450xmx
AC 500
Grizzly 700
Grizzly 600
Renegade 800X
Big Bear 350
LTR 450
Raptor 350
Suzuki 500F
Big Bear 350
455 Diesel
YFZ 450
Raptor 700
Grizzly 700
Big Boss 400
Renegade 800R
TRX 350
LTZ 400

Utloggad Sheriffen

SV: Några frågor ang Suzuki LTZ 400 -07
« Svar #4 skrivet: 18 mars 2013 kl. 19:55:39 »
Läser man på suzukicentral så finns mycket nyttigt att läsa.

Läste många som krokat till sina ramar och aldrig brytt mig, tills jag rev ner min för målning och la ramen på rygg, krokig och 2,5 cm diff på hjulbasen.

som antagligen blev efter en lagom lätt krock med en tall i somras, orginal bumpern blev lite sned, men dekalerna på a-armarna skavdes inte ens bort, ändå så sned i ramen.


Utloggad TwoPointEight

SV: Några frågor ang Suzuki LTZ 400 -07
« Svar #5 skrivet: 18 mars 2013 kl. 22:18:03 »
Oljeintervall är 300mil
2l inkl filter.

Köp rätt olja!

Att ventiler eller front är klen har jag inte hört ett upplevt.
LTZ ägare 3år /1200mil

Ok tack så mycket:)

Vilken olja bör man ha??
**Bränner Gummi...Inte Kalorier..**

Kör:

Access 450 SM

CF Moto 500 (Black Edition)

Suzuki LTZ 400

Utloggad Midget

SV: Några frågor ang Suzuki LTZ 400 -07
« Svar #6 skrivet: 19 mars 2013 kl. 01:00:47 »
Tja jag har också en LTZ 07 och mailar dig gärna manualen. Skicka mig ett mail så får du 07ans manual.
Själv kör jag Penzoil mineralolja.. Funkar toppen, men jag kör mycket tätare oljebyten ca 50-70 mil.
Har inte haft några av överstående problem och min går inte direkt snällt.
Såg att du bodde söder om stan hör av dig om du vill ut och köra.  :headbang:
Yfm700seR
Lt400z

Utloggad Sheriffen

SV: Några frågor ang Suzuki LTZ 400 -07
« Svar #7 skrivet: 19 mars 2013 kl. 05:23:27 »
Ltz är ju en pålitlig maskin!
Min orginal sträckare hade bara nått
Enstaka klick kvar att justera, därav den Manuela sträckare så man kan påverka sträckning själv.

Som sagt tycker jag den är pålitlig, och går väldigt bra för att vara en Liten 400;)
« Senast ändrad: 19 mars 2013 kl. 05:43:07 av Sheriffen »

Utloggad Midget

SV: Några frågor ang Suzuki LTZ 400 -07
« Svar #8 skrivet: 19 mars 2013 kl. 09:12:07 »
Hoppas att du blir nöjd med manualen!
Yfm700seR
Lt400z

Utloggad TwoPointEight

SV: Några frågor ang Suzuki LTZ 400 -07
« Svar #9 skrivet: 19 mars 2013 kl. 10:48:27 »
Hoppas att du blir nöjd med manualen!

Stort tack för detta:) har skickat mail till dig med min mailadress:)

STORT tack:)
**Bränner Gummi...Inte Kalorier..**

Kör:

Access 450 SM

CF Moto 500 (Black Edition)

Suzuki LTZ 400

Utloggad Midget

SV: Några frågor ang Suzuki LTZ 400 -07
« Svar #10 skrivet: 19 mars 2013 kl. 11:58:41 »
TowPointEight nu har jag mailar dig också.
Den förra jag skrev till var till Sheriffen som också ville ha manualen.. Den är på 10 mail och är i RAR format. Lycka till och hojta till när du vill ut och leka.. Jag kan dom flesta smultronställen här så det är alltid kul att åka på nya ställen.. :djump:
Yfm700seR
Lt400z

Utloggad TwoPointEight

SV: Några frågor ang Suzuki LTZ 400 -07
« Svar #11 skrivet: 19 mars 2013 kl. 13:09:54 »
TowPointEight nu har jag mailar dig också.
Den förra jag skrev till var till Sheriffen som också ville ha manualen.. Den är på 10 mail och är i RAR format. Lycka till och hojta till när du vill ut och leka.. Jag kan dom flesta smultronställen här så det är alltid kul att åka på nya ställen.. :djump:

Ja jag fick dom:) Stort tack för manualen..

Absolut jag hör av mig om lite åka:)
**Bränner Gummi...Inte Kalorier..**

Kör:

Access 450 SM

CF Moto 500 (Black Edition)

Suzuki LTZ 400

 


Online just nu.

187 gäster, 2 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Lillen285, Delarossa,
Flest online idag: 212. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme