1. vad skall du använda maskinen till lek och bus eller jobba med?2. vad för räggning skall du ha landsväg eller tärreng?1. skall du leka i skog och mark hade jag valt can-am skall du jobba med maskinen så hade valet fallit på hondan då den är snällare vid krypkörning osv gentemot can-am då denne är hetare i vrid och accs.2. räggning är ju sådär men skall du mest hålla till i skogen och bor på landet hade jag satsat på tärreng rägg=billigare förs och ostrypt.
Prova dig fram och testa lite dom olika maskinerna och välj den som känns rätt så blir du garanterad nöjd med ditt val av maskin. Känn efter själv och lyssna inte på andra då det är du som skall köpa och ingen annan .
Klart han ska köpa det han känner mest för, men själva grejen med att be om råd på forum är väl att få åsikter från fler håll och även kanske från mer rutinerade åkare. Är ju oftast en rejäl hög med pengar som ska investeras så det underlättar väl med vettiga åsikter som kan hjälpa en fram till rätt beslut. Min undran är väl mest varför du just snöat in på dessa två modeller? Det du verkar ha tänkt att göra med maskinen är väl sånt som dom flesta maskiner klarar galant.Finns ju en rätt stor variation på modeller från olika märken, alla har ju sina starka och svaga sidor och kanske någon annan passar dig bättre än just dessa två.
Varför just xmr? Dom ser ju fet ut men kom att tänka på att can am med xtpaket tydligen är väldigt prisvärt! Iaf enligt någon recension på Youtube. Xmr är väl en lermaskin?