Rikspolisstyrelsen har strikta regler när det gäller dylika " fällor" Här har man grovt brutit mot instruktionerna och kommer naturligtvis straffas.
Jag känner en som jobbar med bro öppning och dem blir tillsagda att öppna broarna vid polisjakt.
Ja och då får väl min förtappade tonåring skylla sig själv. Ska nog se till att min/mina barn inte blir sånna.Ska nog lyckas med att få mina ungar att se skillnad på ditt och mitt
Inte enligt Leif GW nu ikväll. De hade gillrat en dödsfälla med en öppen bro, allt efter ett bensinsnatteri för ett par hundralappar.
Polisen kan inte hållas ansvariga för att någon väljer att köra ihjäl sej och sin/sina passagerare. Föraren hade i båda fallen alltid chansen att stanna och ta konsekvenserna av sitt handlande. Hur fan kan man påstå att polisen gjort en fälla? Det är ju inte ett hål mitt i ingenstans dom gjort, det är ju en bro som öppnas i tid och otid för båttrafik. Killarna i bilen kunde ju omöjligt veta om det kom en båt eller att polisen beordrat öppning. Om det verkligen hade kommit en båt just då så att bron öppnade för den, skulle kapten beskyllas som vållande då?Tänk om man inte öppnat bron och dom frontat med en barnfamilj på andra sidan, nog fan hade polisen fått skit för att man inte stoppat förövarna i tid då.Det är så jäkla lätt att sitta och tycka hur det borde ha gått till när man har facit i hand.
Seriöst hur många här inne är rädda när ni kör 30km/t för fort.Laddat ner något på nätet."Lånat lite från något"Polisen i landet har ingen respekt av oss medborgare.Vilket annat land har så maktlösa poliser?!Varför tror ni många öststatländer kommer hit och lever jävel?Några europaländer fick de ju nog och skyhöjde böter och straff.Det kommer komma hit också, kanske därför SD får sina anhängare (förutom de inskränkta rasisterna då)Aja spårar ur. Ni har massvis av bra synpunkter. Och att personer är på fel plats vid fel tillfälle är ju faktiskt inte polisens fel. De vill ju stoppa bilen INNAN den t.ex. krockar med en barnfamilj. Jag tycker Poliserna gör ett skitbra jobb trots de små befogenheter de har.Man SKA vara lite rädd för polisen för att inte samhället ska spåra ut.Individens Sverige. Jag själv är störst bäst och vackrast. Inte sant?