Ska man köpa något billigt är det nog bara att chansa tydligen. Man kan väl skita i 2t maskinerna då kanske, men annars verkar det ju mesta vara samma ingredienser i samtliga budgetmaskiner när det gäller atv för barn ?
Jag har ju bara erfarenhet av loncin. Men jag lovar så mycket kul vid haft på de två går inte köpa för mindre pengar.Men självklart är en Suzuki eller likn. fruktansvärt driftsäker, om inte nästan odödlig. Men smakar det så kostar det. 30k nya va?Har du inte tummen mitt i handen så rekommenderar jag verkligen en Loncin i alla dess former.Är sällan värre fel än hoppad kedja. Bultar som lossnar osv. Sällan något som äventyrar säkerheten.
en sådan har jag går riktigt bra!! ett tips http://www.blocket.se/dalarna/Barnfyrhjuling_50cc_45874272.htm?ca=11&w=3
Är det en 4-taktare?
Rätt säker på 2t.... Det är ju en kopia suzuki lt50. Jag hade hellre köpt en suzuki eller en kopia av den framför en kines med loncin 4t motor. Färre grejer som kan krångla och går mjukt och fint med 2t. Dessutom är dessa maskiner inte lika snabba som en del andra.
Jag trodde inte dom var så snabba, har du originaldrevning? Sen menade jag det som en stor fördel att dom är långsammare, en 5-åring behöver ju inte åka i 50km/h.... Man kan ju skruva in en spärr vid gashandtaget på dom flesta maskiner för att göra den snällare, men då blir dom ibland för svaga för att komma iväg i uppförsbacke eller när man kör på en knölig åker tex. .För när barnet är ovant så vill man gärna hålla ner hastigheten så gott det går, och finns ju risk att fler barn vill prova också så då blir man ju ännu försiktigare när det inte är ens egna ungar. Man kan ju dreva ner den också ifall den går för fort, men jag tycker det är dåligt att dom oftast är så högt drevade från början. Det är ju en nybörjarmaskin och skulle ett litet barn krascha i 50-60 km/h så skulle det ju kunna gå riktigt illa.
ja om man inte vet skillnaden mellan 2 och 4-taktare så ska man kanske inte ge några förslag. Skillnaden är ganska uppenbart trots allt. Som det föreslagits i tråden så ska man passa sig för just 2-t maskiner.