Click Here!
Bra pÄ dÀck, höjningssatser, breddningsbultar med mera
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Suzuki quad runner 250 lite problem  (lĂ€st 4421 gĂ„nger)

Utloggad Huggo

Suzuki quad runner 250 lite problem
« skrivet: 8 mars 2013 kl. 14:54:16 »
Som sagt var lite problem med min Quad Runner.Förgasare sönderskruvad av tidigare Àgare men fÄtt den att gÄ klockrent emellanÄt men sÄ vart det problem att den motarbetade sig pÄ högre varv dvs orkade inget lite pÄstÀllning av brÀnsle lite justering sÄ gick den klockrent nÄgon mÄnad och sedan samma problem vill inte varva över halv gas mer justering och fanskapet gick klockrent men nÀr den stÄtt ute ett tag och jag skulle anvÀnda den sÄ hÀnde samma sak efter ett tag jÀdra elÀnde.
Köpte en annan förgasare ny naturligtvis Naraku [Racing 30mm] - Membranstyrd  och större munstycken dit med den och skiten gick bra ett tag,kopplade i chocken men vet ej vilka kablar som skall sitta nĂ„gonstans men provade mig fram och kopplade den ena kabeln sĂ„ den fĂ„r ström nĂ€r tĂ€ndningen slĂ„s pĂ„ startar lĂ€tt men börjar att motarbeta sig som tusan.Kan ej höja nĂ„len utan det Ă€r munstyckena man byter vilket jag gjort.Sitter 3 extra slanganslutningar varav tvĂ„ st verkar vara samma sak kan blĂ„sa utan att det Ă€r stopp  och i ena som gĂ„r till kallstarten dĂ€r Ă€r det stopp och dĂ€r kopplade jag in vakumslangen .ingen som har en bild pĂ„ hur det skall kopplas och inget följde med förgasaren vilket Ă€r svagt.
Inge fel pÄ tÀndning ventiler mm utan bara förgasaren sÄ nu Àr frÄgan har nÄgon annan upplevt samma sak sedan sÄ jag Àr tacksam för svar,

Utloggad Micke_c

SV: Suzuki quad runner 250 lite problem
« Svar #1 skrivet: 9 mars 2013 kl. 13:38:09 »
Hej.

Du har inte skrivit vilken Ă„rsmodell du har.

Årsmodell Ă€ldre Ă€n 90 har en "vanlig" MC förgasare. Den kan möjligen bytas ut mot nĂ„t annat.

Efter 90 sÄ Àr det en membranförgasare. Ser ingen anledning att byta den mot nÄt annat. Renovera brukar funka bÀst. Andra typer av förgasare blir nog bara trubbel.

Micke.
Yamaha Grizzly 660 4x4 -05
Yamaha Kodiak 400 4x4 -95
Kazuma Vombat 50cc

Suzuki Quadrunner 250 4x4 -90 (sÄld)

Utloggad Huggo

SV: Suzuki quad runner 250 lite problem
« Svar #2 skrivet: 10 mars 2013 kl. 16:03:34 »
Hej Àr en membranförgasare som Àr helt slut och det gÄr inte att bestÀlla delar till den ATV n Àr frÄn 86.Har satt in ett mkt större munstycke nu och fick den att varva utav he-vete men sen sÄg jag att insugsgummit har spruckit sÄ frÄgan Àr vart man köper sÄdant.

Utloggad Micke_c

SV: Suzuki quad runner 250 lite problem
« Svar #3 skrivet: 10 mars 2013 kl. 21:50:01 »
Hej.

Orginaldelar finns att köpa/bestÀlla pÄ Suzuki MC firmor.
Lite dyrt, men vad gör man nÀr alternativ saknas...
Tror inte det var en membranförgasare orginal -86.

Micke
Yamaha Grizzly 660 4x4 -05
Yamaha Kodiak 400 4x4 -95
Kazuma Vombat 50cc

Suzuki Quadrunner 250 4x4 -90 (sÄld)

Utloggad onka

  • medlem i svenska atv föreningen :) medlem i ludvika atv klubb
  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlĂ€gg: 1006
  • Totalt antal gillanden: 66
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Suzuki quad runner 250 lite problem
« Svar #4 skrivet: 10 mars 2013 kl. 21:51:11 »
kolla ebay dÀr finns allt :P
polaris 500 ho
polaris rzr 800
can am outlander 800
yamaha grizzly 700
goes 520
linhai 300 x2
hyosung 450
hsun maxxus 400
Tgb blade 550
kawasaki klf 300 bayou
can am 500 x2 dps
can am outlander 800
can am renegade 800 xxc
can am outlander 1000 xtp -13
polaris trailboss 350 4x4 -93
cf moto z-force 800 utv -15
polaris sportsman 450
yamaha yfz 450
can am maverick 1000
polaris ace 570
cf moto z-force 800 eps -16
honda bigred 200 

polaris ace 900 -16

Utloggad Huggo

SV: Suzuki quad runner 250 lite problem
« Svar #5 skrivet: 11 mars 2013 kl. 09:41:42 »
Hej nej det Àr en 90 ans förgasare och gÄr inte att bestÀlla nÄgra delar men jag har köpt en ersÀttnings förgasare.

Utloggad Micke_c

SV: Suzuki quad runner 250 lite problem
« Svar #6 skrivet: 12 mars 2013 kl. 18:46:43 »
Hej.

Jo, jag har bestÀllt delar till min -90, ganska nyligen.

Lokal MC firma. (Suzuki)

Micke.
Yamaha Grizzly 660 4x4 -05
Yamaha Kodiak 400 4x4 -95
Kazuma Vombat 50cc

Suzuki Quadrunner 250 4x4 -90 (sÄld)

Utloggad Huggo

SV: Suzuki quad runner 250 lite problem
« Svar #7 skrivet: 14 mars 2013 kl. 13:00:04 »
Ok bara att glömma gamla förgasaren dÄ jag köpt en ny.
I alla fall sÄ har jag satt i ett större munstycke i nya förgasaren (samma som i gamla)men sÄ fort jag sÀtter pÄ luftfiltret sÄ orkar den inte varva ur det Àr det som Àr felet .
Provat med olika justeringar pÄ luftskruven men hjÀlper inte.
Kollat att trotteln lyfter sÄ vakumet fungerar.

SÄ nu behöver jag hjÀlp med felet.
Ingen tjyvluft dÄ allt Àr tÀtt bensin fÄr fan-kapet och luftskruven hjÀlper inte sÄ nu stÄr frÄgan fortfarande öppen varför gÄr den inte rent och nÄlen gÄr inte att justera
tacksam för svar men glöm gamla förgasaren för den har Äkt i soporna.



Utloggad Micke_c

SV: Suzuki quad runner 250 lite problem
« Svar #8 skrivet: 14 mars 2013 kl. 18:17:00 »
Hej.

250cc quadrunner Àr kinkig med blandningen.
Det Àr till och med sÄ, att om förgasaren Àr lite sliten vill den inte gÄ pÄ tomgÄng.
Den kan bli jobbig att starta varm ocksÄ.

Tror det Àr jÀttesvÄrt med en annan förgasare.
StÀll NER den till den gÄr uppenbart snÄlt, och höj lite försiktigt.

Vanligaste problemen med motorgÄngen, brukar vara att den fÄr för mycket.

Ett vanligt fel pÄ orginal membranförgasare, Àr en spricka i membranet. DÄ varvar den inte ur.
Bara böööööö, över 1/4 gas.
Kolla det i nya förgasaren, eller om nÄn vakuumkanal blockeras av nÄnting...?

Micke.
« Senast Ă€ndrad: 14 mars 2013 kl. 18:24:37 av Micke_c »
Yamaha Grizzly 660 4x4 -05
Yamaha Kodiak 400 4x4 -95
Kazuma Vombat 50cc

Suzuki Quadrunner 250 4x4 -90 (sÄld)

Utloggad Huggo

SV: Suzuki quad runner 250 lite problem
« Svar #9 skrivet: 14 mars 2013 kl. 20:31:01 »
Hej troligtvis fÄr den för mycket brÀnsle sÄ jag skall byta ut munstycket till ett par snÀpp mindre.Startar bra bra tomgÄng sÄ troligtvis att den fÄr för mycket brÀnsle.

Utloggad Quadrunner

SV: Suzuki quad runner 250 lite problem
« Svar #10 skrivet: 14 april 2013 kl. 22:34:51 »
Har haft tvÄ st -89 quadrunner med samma problem. Och kan vara sÄ att om ljuddÀmparen Àr sönderrostad som de flesta verka bli sÄ gÄr dom mycket dÄligt. Har lagat min andra i helgen och nu gÄr den som en klocka. Rengjorde Àven luftfiltret.

Magnus L

  • GĂ€st
Magnus L
SV: Suzuki quad runner 250 lite problem
« Svar #11 skrivet: 27 april 2013 kl. 18:02:03 »
Hej,
Jag har liknande lÄngvarigt problem med min Quadrunner 86 (=87). Följetongen finns att lÀsa i trÄden "FrÄgor ang Suzuki LT-F4WD".
För mig har det nog varit flera olika problem. Jag mÀrkte skillnad dÄ jag renoverade förgasaren. Ett allvarligt fel var att kamkedjan lÄg felkuggad. Felet var gjort pÄ en verkstad men upptÀcktes hos en annan.
Problemet nu Àr den börjar gÄ tvÀrdÄligt sÄ den blir varm. Tappar orken, vill inte varva ur. GÄr precis som den ska sÄ lÀnge den Àr kall. Kan det vara magneten? Tror det Àr det enda som jag inte prövat.
LjuddÀmparen, dvs slutburken Àr mycket riktigt sönderrostad men jag har svÄrt tro att det Àr orsaken till detta problem.

 


Online just nu.

156 gÀster, 2 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Hanen, GeFeldz,
Flest online idag: 193. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetrĂ„d nu dĂ„ hydro.. Alltid trevligt att lĂ€sa dina berĂ€ttelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: HĂ€r Ă€r bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen frĂ„n en mĂ„nad pĂ„ mc med klĂ€der dĂ€refter... Albanien, Grekland mm... sĂ€llan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fĂ„tt runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drĂ€gligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (PiteĂ„)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar frĂ„n 14 till 12 tĂ€nder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man lĂ€ser om varje dag Ă€r brĂ€nder och Ă„ter brĂ€nder..... Om det kunde bli regn nĂ„gon jĂ€vla gĂ„ng
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen dĂ„? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: NĂ„gon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna Ă€r beroende av sjĂ€lvdrag, inte tryck frĂ„n en cylinder. En fyrtaktare vill ha sĂ„ lite motstĂ„nd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg frĂ„n 2:a vĂ€rldskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstĂ„nd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det Ă€r nog nĂ„n som inte förstĂ„r, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jĂ€vligt det Ă€r nĂ€r skorsten Ă€r kall och fuktig, knappt nĂ„tt drag alls och vill ryka in, men nĂ€r vi fĂ„r full temperatur dĂ„ dĂ„nar det i vedpannan. En motor Ă€r inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför mĂ„nga inte ser nĂ„n effekt ökning Ă€r att du har ökat avgashastigheten i frĂ„n första start pĂ„ motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning sĂ„ som turbo eller kompressor eller tillsĂ€tande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi dĂ„ tar och lindar in hela systemet frĂ„n grenrör till Ă€nda ut pĂ„ avgasröret inkl ljudĂ€mpare. DĂ„ hĂ€nder det nĂ„tt. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage sĂ„ bevarar du vĂ€rmen sĂ„ vid myningen sĂ„ Ă€r det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det gĂ„r lĂ€ttare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstĂ„nd för avgasventil och i sin tur pĂ„verkar insugsventil, vilket ger bĂ€ttre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet pĂ„ motorn. SĂ„ med andra ord sĂ„ har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk pĂ„ vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil Ă€r 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor Ă€r pĂ„ sĂ„ gĂ„r det Ă„t ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. SĂ„ vi sĂ€ger sĂ„.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att fĂ„ hĂ€star sĂ„ vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bĂ€nk? anvĂ€nds för att slippa vĂ€rmen pĂ„ ett visst omrĂ„de
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgĂ„r man alltid frĂ„n att den Ă€r varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bĂ€nk dĂ€r just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. DĂ€remot vill de som sĂ€ljer skiten slĂ„ i folk att man fĂ„r snabbare gasvĂ€xling om man sĂ€tter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
  • Cummins: Jupiter nu tror jag att du ska utveckla dina hjĂ€rnceller. Tycker du ska lĂ€sa pĂ„ ang kalla och varma gaser, och flödeshastighet.
    10 juli 2018 kl. 01:47:25
  • Jupiter: JassĂ„? PĂ„ vilket vis?
    9 juli 2018 kl. 20:48:06
  • skogsbonne: fast det hjĂ€lper ju?
    9 juli 2018 kl. 19:39:13
  • Jupiter: ”Enbart”
    9 juli 2018 kl. 19:23:53
  • Jupiter: Det finns överhuvudtaget inga fördelar med avgasbandage. Googla pĂ„ testet Cycle World gjorde, en art en utseende grej. Inget annat.
    9 juli 2018 kl. 19:23:34
  • Cummins: Fördel, det sĂ€nker vĂ€rmen dĂ€r det Ă€r monterat. Nackdel, det som Ă€r lindat rostar bort jĂ€vligt mycket fortare.
    9 juli 2018 kl. 01:15:28
  • Tictic: Kan man anvĂ€nda avgasbandage pĂ„ hjuling? För nackdelar?
    8 juli 2018 kl. 22:42:01
  • rally nizze..: behövs allt regn nu
    4 juli 2018 kl. 10:26:51
  • Högdahl: Trött pĂ„ detta jĂ€vla vĂ€dret nu,om det Ă€ndĂ„ kunde bli regn
    3 juli 2018 kl. 16:19:51
  • jörgen karlsson: behöver en sadel till min reinmech 175 mototec min stulen ! nĂ„gon som vet ?
    2 juli 2018 kl. 08:07:09
  • rally nizze..: variatorn kanske
    23 juni 2018 kl. 11:14:52
  • Tictic: Den har inte druckit mĂ„nga droppar pĂ„ 5 mĂ„nader... Bytt kopplings lamell och nu Ă€r det nĂ„got som klunkar inne i maskinen pĂ„ tomgĂ„ng
    23 juni 2018 kl. 10:51:26
  • Beangan: Klunkande ljud?? Är den törstig pĂ„ midsommar?? :D
    22 juni 2018 kl. 23:58:49
  • Tictic: Jippie.. Trevlig midsommar.. Klunkande ljud i hjulingen..... Suck...
    22 juni 2018 kl. 22:46:43
  • Högdahl: Nej dom hĂ„ller till pĂ„ Gunnevi
    22 juni 2018 kl. 14:56:33
  • rally nizze..: Hillringsberg största 14is festen i VĂ€rmland
    22 juni 2018 kl. 13:17:09
  • Högdahl: Nej för pĂ„ lördag Ă€r det fest i parken.....
    22 juni 2018 kl. 12:45:21
  • Tictic: Trevlig midsommar..
    22 juni 2018 kl. 10:12:22
Click Here!
Bra pÄ dÀck, höjningssatser, breddningsbultar med mera
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme