Jo nog går jag igenom den! Har som sagt redan bytt hela framvagnen och jo den är bredare.Brukar få en känsla om hur folk är när man köper saker och jag litar på Jimmy han var ärlig och berätta alla fel och brister så jag är inte orolig!
Jo snygg blev den! tack.Jag har en styrdämpare ligger men har inte funderat me på det, ska ställa framvagnen 100% först sen ta ställning till om jag behöver dämpare
Hej Jörgen, ??Hur ser cylinderloppet ut ?Jag tycker det ser ut som "kjolen" på kolven är sliten, detta uppkommer i regel om cylinderloppet blir ovalt. Hur många timmar har den gått ?Jag skulle iaf mäta upp cylinderloppet och kolla om det finns någon ovalitet, detta kan alla motor firmor göra alt om du själv har en micrometer av rätt sort. Om den är oval så är det bara att borra och byta kolv. om den inte är oval får man välr ställa sig frågan vad det får kosta...kolven är ju mindre viktig än kolvringarna då det faktiskt är dessa som tätar mot cylindern. Nya ringar borde i det fallet göra susen om det nu är som du säger inga repor på kolven bara missfärgningar. tycker dock att det ser lite skumt ut om jag jämför med de kolvar jag bytt som gått typ 20- 25 som sett ut som nya. Mvh
Snyggt! kolven såg inte rolig ut, visste inte att för mycket olja kunde ha dom syptomen!vart har du köpt färgen till motorn?