Principen är ju densamma, tyngdpunkten blir lägre i förhållande till bredden.Nu har du inte nämnt vad det gäller för maskin, och det spelar ju en viss roll...Men om man tex sänker en quad sker ofta det genom att flytta ut stötdämparna och detta styvar då även upp maskinen, vilket kan vara nice på väg.Du flyttar ej heller ut framhjulen från styrande centrumet, vilket spacers och/eller vända fälgar gör.För om det är lite knapert så räknar jag med att breddning med hjälp av andra A-armar inte är så aktuellt.Är det en ATV som skall sänkas så är fjäderbyte en väg att gå, men inte heller det är så billigt... dessutom fyra på en ATV till skillnad mot tre på en quad.Så på en ATV är nog spacers det enklaste/vanligaste.
Det beror på hur mycket du ska sänka. Min är rejält sänkt ifram, och då behövs inga spacers. Däremot måste du ju då ha spacers bak för att kompensera breddningen fram.Att flytta stötdämparfästet är enkelt med två plattor med hål i. Finns massa bilder på det här.