sitter det inte en mikuni bsr 42 även på "hongen"?För om det gör det så är den vekligen inte dålig.Annars, hur har du löst det med dubbla system? Anv du en kollektor och sedan dubbla ut från den, eller? Om inte, så blir det ju lite olika mottryck då den inte andas ut på båda utblåsen lika lätt. (nu spelar ju detta mindre roll då det bara är en cylle men ändå)
Om du kollar bilderna så ser du hur jag gjort..
Förstår givetvis att förgasaren (HSR42?) inte är dålig, tror inte Mikuni skulle släppa den för försäljning annars. Däremot; varför sitter just den på Hyosung TE450/Goes 450 om tex HSR40 skulle göra att den bättre? Nu pratar jag inte för de vägstrypta maskinerna, utan när de är i "orginalutförande".
Ok först syntes det inte men nu förstår jag ju, det är bara ett utblås, så då blir det ju en naturlig kollektor . Du kanske är mest ute efter coolhetsfaktorn med att anv dubbla utblås? Tog ju för givet att "hånsången" hade dubbla och det var därför du gjorde 2. Det var ju ett tag sen man såg en på nära håll får jag väl säga som försvar Så det sitter en hsr42:a org? trodde det satt en bsr 42:a Ibland så kan man få bättre knuff/rapphet, speciellt om man byter från en vaccum gasare till en slide-/trottelgasare, men man får jobba mer med bestyckning för att få den att gå bra och den är känsligare för temperaturväxlingar då en vaccum är mer förlåtande och allround.