Japp, detta är vad som gäller:Insugsventilerna: 0,15 (+-0,05)Avgasventilerna: 0,27 (+-0,05)Jag tittade på mina efter 80mil, inget att anmärka på.Håller också på att ta reda på varför ventilerna har bränts på vissa maskiner.MVHAndreas
KOM IHÅG ATT TITTA VENTILER EFTER #= MIL. Så inte ventilerna bränns efter 250 mil!!!!!Föresten är det nån som vet vilket spel ventilerna skall ha?
Kan det vara så illa att ventilerna inte innehåller tillräckligt mycket wolfram för att kunna köras hårt på vår miljövänliga blyfria bensin?Ungefär som att tanka en 142 med 95okt utan tillsatser.. Ventilerna får inte den smörjning som behövs från blyet och låg halt av wolfram betyder överhettning som följd.Har man samma sorts bensin i tillverkningslandet (vet inte om det är Taiwan eller...) bara en tanke......
Citat från: "Libba"KOM IHÅG ATT TITTA VENTILER EFTER #= MIL. Så inte ventilerna bränns efter 250 mil!!!!!Föresten är det nån som vet vilket spel ventilerna skall ha?#= =30mil. :wink: