Jag tror du önskar för mkt där. Allt är ju relativt, så det beror väl på vilka saker/maskiner du jämför med. I den prisklassen tror jag suzuki ltz400 är bland det bättre du kan hitta. Men dinli 450 finns det nog fler av, och dom allra flesta är nog avstrypta redan. Inte så stor ide att köpa en maskin över 300cc om man ska åka strypt. Snabbt, bekvämt och billigt. Då ska du nog köpa motorcykel. Hyosung 450 eller goes 450 är ju också ett alternativ i den prisklassen. Men det är ju inga under av kvalitet någon av dessa budgetmaskiner, men en del har ju exemplar som fungerar rätt bra som det verkar. Kolla runt i märkesavdelningarna så kanske du får en uppfattning om vad som brukar krångla.
Styrlåset var ett problem runt -06 -07 men det blev åtgärdat på garantin annars är det bara att ta bort det så det är inget stort problem.Om jag inte minns fel så satt låset upp å ner och kunde ramla ner och när man svängde fullt åt ena hållet så hoppade låset i hålet och gick i låsning.
Det är väl inte riktigt säsong än för quadförsäljning. Tror många väntar lite till innan dom lägger ut. Inte så kul att låta nån plattfot provköra i halkan. Men försök leta reda på vad du är mest sugen på, och sen slänger du ut en köpesannons. Blocket, här eller något lokalt plank. Har du pengar på näven och någorlunda koll på vad du söker kan du säkert göra ett klipp. Tänk på att 450 maskinerna från dom kändare märkena oftast är mer "crossmaskiner", mer anpassade för tävling än för vägåkning. Tätare serviceintervaller osv. Men dinli och dom andra är mer allround, alltså inget för crossbanan.
Ett A-kort borde inte behöva kosta mer än typ 12-15 och räcker sen livet ut.Dock är inte mc samma sak som att köra fyrhjuling, så om du vill ha fyrhjuling skall du självklart satsa på det!(pris för ställ mm är samma för fyrhjuling som för mc)Rullgas har ytterst få hjulingar i original, däremot sitter det ibland eftermonterat, och om det nu INTE skulle göra det på nån du finner intressant i övrigt så går denna "konvertering" att fixa för typ en femhundring.
Så tvåan, teorin och uppkörningen orkade du inte med....?Detta kostar ju typ 4 000:- (vilket en fyrhjuling har i MERKOSTNAD per år i jämförelse med en mc med minst samma prestanda bara i försäkring)
En gasgas kanske? http://www.blocket.se/vi/45676740.htm