Jag personligen skulle aldrig ens kunna tänka mig lägga ut så mycket pengar för en "leksak", köper alltid mina leksaker begagnat, är ju inte så stor värde minskning då, ser inte behovet av en ny atv då den är begagnad så fort du har fått nyckeln till den iaf. Folk tänker, men garantier då? köp 1 år gammal så har man ju garanti kvar, oftast går det inte sönder saker för 70.000:- på 1-2 år så man ska tycka att det e värt att köpa nytt bara för garantins skull.
Vilken tur att det finns folk som vill köpa nytt då, annars hade ni suttit på nåt jävla kinaskit osnart tröttnat på er hobby! Jag håller med om det ni säger i stora drag, MEN det är något visst med att vara första ägaren, aldrig undra hur den är körd eller skött!Sen är det en fråga hur högt man värderar detta, när det gäller en grej som våldas ner i dyngpölar eller sänks i sjöar och bäckar så vet jag hur jag hade gjort iaf.....
Allt är ju relativt.Ser man finansiering på dessa atv hos handlaren ligger de på ca 1200 för de mindre och uppåt 1800:- månaden för de värsta renegade och outlander.Halvt packet cigg om dagen och och utelunch 10ggr på en månad är ju en jämförelse.Jämför man med en finare bil och mycket utrustning samt värre motor kommer man sällan under 500'Vill man finns det ju nya atv för 20% av en can-am och bilar för 20% av en ny Audi A6Jag köper ju hellre en Outlander för 150' och har den kvar 365 dagar om året än åker till en sandstrand en vecka med familjen för 20-30' en gång om året.Då kan man dessutom packa engångsgrill och korv och sticka ut på isen imorgon och inte stanna hemma och kolla bilder från Thailand. Alla är vi olika.Äger du jordbruk eller firma plockar du ut en ny can-am, lyfter momsen och skriver av den i några år i verksamheten. Säljer den billigt på kvittot som deklareras som inkomst och mellanskillnaden i bakfickan. Så har du haft gratis atv eller t.o.m gått plus på affären om du skött maskinen och hållt värdet någorlunda...Billigare att ta en ny Outlander för 150 än att köpa en vägreggad kinesmaskin för 40.