jag var ute och sprätte grus/lera/snö med raptorn (finns bilder på 1'a sidan i tråd)jag kollade förut när jag läste att ditt börja bli fult, jag har inga märken nån stans, och då kolla jag även undersidan på bakskärmarna, dom var hela och fina när jag drog bort leran osv för att kolla,
Nu har jag provat att tvätta plasten men det går inte att få den ren.Här är en bild på plasten och man ser hur skitig den är efter en tur.
Hur bra täcker den mindre repor och liknande? Är lite sugen men har en del repor på bakskämarna där man alltid lyckas dra foten när man ska av.
På min dippade X8 så sitter det helt ok. Repor lär det alltid bli, vilket det också blir på vanlig lack. Man skall trots allt tänka på att det är plastfilm man lägger på.Vill man att det skall sitta "hårdare" så finns det ju primer som man kör innan och sen kan man lägga på metalizer och glossifier för en blankare yta och då håller det ännu bättre.Så här vart min X8, jag har väl lagt en ca 10 lager på min. Och har kört bra i grusgropen och skogen med den.
Har du lackat hela hjulingen, tänkte på tanken där benen ligger i mot om det skaver bort färgen?
Som du ser på mina bilder ovan så är hela hjulingen plastidippad, nåja hela och hela, inte det som är svart original. Men allt annat.Sen så är det som det är med vanlig lack, ligger benen mot och gnuggar så blir det repor, jag har dock inte fått några ännu, jag har lagt på metalizer och glossifier vilket gör ytan en aning glattare, sen kan man ju alltid lägga på transparent tjockare plastfilm ala tankskydd .Avverkade väl en sisådär 15 timmar terrängkörning under påsken, och inget släpp ännu.
Någon som vet om man kan köra Plasti Dip med en färgspruta typ Wagner (knattermodellen) eller om det måsta vara HVLP färgspruta (eller tryckluft)