Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: SMC Wildcat 503 RE  (lĂ€st 3181 gĂ„nger)

Utloggad Pelle83

SMC Wildcat 503 RE
« skrivet: 22 februari 2013 kl. 21:07:33 »
Är sugen pĂ„ en Wildcat 503 RE och undrar lite saker.

1. Brukar ni köra era pÄ vintern och isÄfall hur bra stÄr den emot rost?

2. Priser, har inte hunnit kollat sÄ mycket pÄ blocket och det finns inte sÄ mÄnga ute just nu men Àr 35.000kr rimligt pris för en som har gÄtt ca. 350mil, Ärsmodell 2010?

3. HÀr kommer "tönt" frÄgan, gÄr den att köra pÄ bakhjulet kontrollerat nÀr den Àr ostrypt?

4. Har lÀst lite att den ska vara ganska hÄrd i dÀmparna, men Àr det möjligt att leka lite i skogen eller Àr den helt obrukbar dÀr?

5. Vad kostar det att försÀkra en 503 RE?

Tacksam för seriösa svar!

Mvh Pelle

Utloggad Pelle_jkpg

SV: SMC Wildcat 503 RE
« Svar #1 skrivet: 22 februari 2013 kl. 21:15:03 »
StÄlramar som inte Àr rostbehandlade kommer rost i skarvar och svetsar direkt.

Åka bakhjul gĂ„r sĂ€kert. Men de har helt annan tyngdpunkt mot en tex yfz, ltr, DS osv.

Skogen Àr ju inte dÀmparna optimala för.
Men allt gÄr och beror ju pÄ vad man jÀmför med.

StÀlla en SMC 500 mot en YFZ, LTR450 Àr nog det Ànda de kan vara likvÀrdiga pÄ effekten.
Sen Àr mÀrkesmaskinerna ljusÄr före i teknik och chassi.

SÀger inte det Àr en dÄlig maskin, men provkör en SMC och sen en Yamaha eller Suki, Honda , kawa, Can-am sÄ fÄr du en egen uppfattning ()p
Renegade 1000R xxc -17 Triple Black - BKT Tires
Renegade 1000 xxc
Grizzly 700
Polaris 800
Grizzly 700
Renegade 800x
Renegade 800R xxc
Outlander 650
Outlander 800
Outlander 800R xxc
Renegade 800
Dinli 800
Rincon 680
Sportsman 850 EPS
Foreman 500FA
Outlander 500
Foreman 450
Kodiak 400
Trx350
GasGas 450
DS 450xmx
AC 500
Grizzly 700
Grizzly 600
Renegade 800X
Big Bear 350
LTR 450
Raptor 350
Suzuki 500F
Big Bear 350
455 Diesel
YFZ 450
Raptor 700
Grizzly 700
Big Boss 400
Renegade 800R
TRX 350
LTZ 400

Utloggad Tictic

SV: SMC Wildcat 503 RE
« Svar #2 skrivet: 22 februari 2013 kl. 21:18:38 »
1. Ja leker runt vinter tid. Allting rostar men tvÀttar sedan lÄter torka inomhus.
GÄr ju köpa hÄlrums vax om man vill och köra in i ramen dÀr man kommer Ät..

2. Ja lÄter som ett helt okej pris. Beror lite pÄ skicket pÄ den ocksÄ. Lager bussningar allmÀnt slitage. Bakaxel lagrerna la av pÄ min nyss den har gÄtt 320.. Vanligt fel pÄ dom..
Har en under trÄd som heter wildcat under smc med massa trÄdar om olika saker..

3. Jag fÄr knappt upp min ostrypt dÄ den Àr vÀldigt framtung dock inte testat sÄ mycket..
Men gÄr att fÄ upp men man fegar vÀl lite Àn..

4. Beror pÄ hur dan terrÀng du tÀnker pÄ men tar sig fram rÀtt bra i skogen för att vara sÄ lÄg.. Dock sÄ glider man över det mesta eller sÄ sitter man fast..
Tips. Bromsslangen bak ligger under ramen och mellan hasplasten.. Slangen kostar typ 600kr dumt att köra av lÀttare att flytta den innan man leker i skogen. Plasten under axeln har en tendens att försvinna och kan knÀcka skiva och bakdrev om man klÀttrar över stenar och sÄ.
 
5. 25Är bor mitt i vÀxjö ger ca 4000kr Äret helförsÀkring pÄ en 12a..

Hoppas det var svar pÄ dina frÄgor.
GOES 625i Limited
SMC 503 Racing Edition -12 sÄld

Utloggad toyboy

SV: SMC Wildcat 503 RE
« Svar #3 skrivet: 22 februari 2013 kl. 21:19:09 »
Jag sÀger bara suck!! Orka
Dinli 450!

Utloggad Hydro

SV: SMC Wildcat 503 RE
« Svar #4 skrivet: 22 februari 2013 kl. 21:46:58 »
RE:n Àr ju inte optimal i skogen, men visst gÄr det!

HÀr Àr lite bilder frÄn nÀr jag lurat ut nÄgra i skogen!















Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / SkĂ„ne / Östeuropa / Baltikum


Utloggad Tictic

SV: SMC Wildcat 503 RE
« Svar #6 skrivet: 22 februari 2013 kl. 21:51:13 »
Allafall inte med gat dÀck..
Den som föraren med orange hjÀlm var jag nÀra pÄ att köpa..
Den som fick mig att köpa den jag har idag..
GOES 625i Limited
SMC 503 Racing Edition -12 sÄld

Utloggad Hydro

SV: SMC Wildcat 503 RE
« Svar #7 skrivet: 22 februari 2013 kl. 22:06:48 »
Åjo, de kom med hem allihop!
...frÄn varje runda!
DÀremot var det vÀl nÄn som plattat sin bromsslang och lite sÄ nÄn gÄng...
Och det handlar ofta mer om intresse och förarteknik Àn bara maskin som sÄdan.
Man skall dock inse att bredden blir ofta ett hinder, och man skall inte jÀmföra med fyrhjulsdrivna maskiner!
...utan ta det för vad det Àr, och dÄ gÄr det!
Allt gÄr om man vill.

Andra maskiner kan vara smidigare i vissa fall och pÄ tex crossbana finns det betydligt bÀttre alternativ, men nu gÀllde det ju inte det utan om det FUNKAR att köra lite i skogen, och det gör det.

HÀr Àr ytterligare lite bilder frÄn rundor, dock kanske det inte finns med nÄn WC RE just hÀr, men de fanns med i gruppen pÄ dessa rundor.
...sÄ "hindren" passerades alltsÄ Àven av dem.

(man blir ju nÀstan lite nostalgisk nÀr man kikar pÄ alla "gamla" quadbilder...)
























Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / SkĂ„ne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad Pelle83

SV: SMC Wildcat 503 RE
« Svar #8 skrivet: 22 februari 2013 kl. 23:13:57 »
Tack Hydro nu vart man bara mer sugen!  ()p

Utloggad darki3

SV: SMC Wildcat 503 RE
« Svar #9 skrivet: 28 februari 2013 kl. 08:16:50 »
Har Àgt min i ca:1Är nu och kört nÀstan 400mil sen dess, Àr en 2010 det ocksÄ.
Förre Àgaren bytte alla hjullager runtom sÄ jag rÀknar med att dom inte gÄr sönder sÄ lÀnge jag har maskinen.
Dom Àr i princip lika snabba som en LTR450 som har powercommander (jo jag har prövat mÄnga gÄnger), luftfilter och annan dÀmp men, kvaliteten Àr nog bÀttre pÄ Suzukin pÄ sjÀlva ramen och diverse smÄdelar. Motorn gillar jag dock hittills vÀldigt bra pÄ 503RE.

Det första ja bytte pĂ„ min 503 var styret som inte Ă€r direkt stabilt, lĂ€st flera som kört av det inkl jag efter en mindre krash  ':)
Kolla Àven om det Àr sprickor pÄ sjÀlva slutdÀmparen, svetsfogen dÀr det gÄr in i sjÀlva dÀmpen verkar spricka för dom flesta, tror dom ÄtgÀrdat detta pÄ dom nyare 503RE.

1. Vi saltar inte vĂ„ra vĂ€gar hĂ€r pĂ„ Åland sĂ„ rost har jag klarat mig bra frĂ„n, enda kan vara att den Ă€r pĂ„ grĂ€nsen till för lĂ„g om man vill köra i lite djupare snö. Fastnar pĂ„ underredet  :)

3. Min har sjukt svÄrt att komma upp pÄ bakhjulet den med, kanske gÄr om du riktigt vill och har foten bakom sÀtet i den öglan och gasar.

4. DÀmparna Àr rÀtt hÄrda, dom Àr ju dock stÀllbara i 3 olika lÀgen soft, medium, hard. Man kÀnner nog skillnad pÄ detta nÀr man Äker pÄ landsvÀg och grusvÀg men i skog tror ja inte det hjÀlper sÄ mycket. En wildcat Àr klart mycket styvare Àn en Original Suzuki LTR,LTZ och ca: 10cm lÀgre
10cm bredare hjulbas

5. Verkar ha rĂ€tt billig försĂ€kring pĂ„ Åland mot er i sverige, 1700kr i Ă„ret för helförsĂ€kring (allrisk)

Utloggad Ejan

SV: SMC Wildcat 503 RE
« Svar #10 skrivet: 28 februari 2013 kl. 21:35:21 »
Köpte min ny 2011 och den har gÄtt ganska sÄ precis 600mil sÄ jag kan maskinen utan och innan och hur den beter sig...en blinkers har gÄtt sönder och det Àr ocksÄ det enda, den bara gÄr och gÄr utan andra problem, bytte styret som sÄ mÄnga andra dÄ orginalet inte kÀnns som nÄt under av hÄllbarhet.


1. Kör inte min pÄ vintern och rostskydd Àr mer eller mindre obefintligt

2. Priset lÄter helt klart rimligt

3. Den Àr vÀldigt framtung och den gÄr inte att gasa upp pÄ bakhjulen utan man fÄr rycka rÀtt duktigt samtidigt som man vÄldar pÄ, jag har vÀldigt svÄrt att se den Äka nÄgra lÀngre stunder pÄ bakhjulen...Dock vÀldigt enkel och trevlig att sladda asfalt och grus med.

4. Den Àr hÄrd och stötig men har tre lÀgen pÄ dÀmparna vilka Àr soft medium och hard..i skogen kommer du inte mÀrka nÄn skillnad pÄ dom men pÄ vanlig vÀg mÀrker man den,.den funkar i skogen men asfalt och grusvÀg Àr vÀl dÀr den skiner.

5. jag ger strax över 3000 helÄret för min RE503 hos Folksam.
« Senast Ă€ndrad: 28 februari 2013 kl. 21:39:26 av Ejan »
SMC Wildcat Racing EdtÂŽ2011 - 1000+ mil still going strong  ()p

 


Online just nu.

159 gÀster, 3 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:
UFR, perssan, Björnligan,
Flest online idag: 196. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • Ljungan: Hej alla
    31 oktober 2018 kl. 20:07:34
  • Cummins: 365 dollar.
    26 oktober 2018 kl. 00:28:18
  • tatto9709: Letar efter kabel mattan hela till outlawn 500 ny kostar fem tusen
    25 oktober 2018 kl. 18:36:11
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallĂ„ i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: HallĂ„
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. StĂ„r det fel eller gĂ„r det fĂ„ den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR pĂ„
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: SĂ„ mycket lĂ€ttvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: HĂ„ller med, men de som startade nĂ„gra grupperna Ă€r föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, vĂ„ga vĂ€gra sĂ€ger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt dĂ„ folk tycks föredra FB grupper dĂ€r de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: DĂ„ligt drag hĂ€rinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gĂ€ster och 1 anvĂ€ndare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det Ă€r ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: SkrĂ€mmande med 147 gĂ€ster och 3 anvĂ€nder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att fĂ„ tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze Ă€r aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja Ă€r men nĂ€ mĂ„ste ha lite fart quad 5 fram en bak rĂ€cker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar pĂ„ börjesson atv i alingsĂ„s
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetrĂ„d nu dĂ„ hydro.. Alltid trevligt att lĂ€sa dina berĂ€ttelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: HĂ€r Ă€r bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen frĂ„n en mĂ„nad pĂ„ mc med klĂ€der dĂ€refter... Albanien, Grekland mm... sĂ€llan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fĂ„tt runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drĂ€gligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (PiteĂ„)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar frĂ„n 14 till 12 tĂ€nder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man lĂ€ser om varje dag Ă€r brĂ€nder och Ă„ter brĂ€nder..... Om det kunde bli regn nĂ„gon jĂ€vla gĂ„ng
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen dĂ„? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: NĂ„gon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna Ă€r beroende av sjĂ€lvdrag, inte tryck frĂ„n en cylinder. En fyrtaktare vill ha sĂ„ lite motstĂ„nd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg frĂ„n 2:a vĂ€rldskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstĂ„nd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det Ă€r nog nĂ„n som inte förstĂ„r, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jĂ€vligt det Ă€r nĂ€r skorsten Ă€r kall och fuktig, knappt nĂ„tt drag alls och vill ryka in, men nĂ€r vi fĂ„r full temperatur dĂ„ dĂ„nar det i vedpannan. En motor Ă€r inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme