CF 500 kopia av Grizzly 660 CF x8 Kopia av Rotax 800Att dra slutsatsen att CA kopierar AC bara för de har samma kubik är bara pinsam. Men förvisso ja, tror de har många likheter i övrigt. Alla märken härmar varandra, dock har jag jävligt svårt att tro Yamaha kollar på CF när de ska utveckla en ny motor...Gällande barnsjukdomar på CF500/x5. De har väl inte gjort en enda uppgradering sen 07 förutom plasten? (rätta mig om jag har fel)
X8 är en ATV , Rotax 800 är en motor så du menar att X8 är en kopia på en motor? Alla fyrhjulingar är kopior på Suzuki för Suzuki var först/uppfann fyrhjulingen.. Föresten vad tänker ni på när man säger amerikansk kvalitet?
Så är det, all made in china.Men, det som skiljer är när ett stort företag lägger ut tillverkningen så styr dom också vilken kvalité ingående material ska möta.Till skillnad från när kina släpps lösa, då kopierar dom utseende/funktion men med mycket billigare material och utan kontroll på tillverkningen/monteringen över lag.Så jag är helt säker på att mycket delar i en AC, CA, polaris mfl har mycket grejer gjorde i kina, men det finns också hård kvalitétskontroll.Men det är ju också där CF ändå satt lite högre krav och fått maskiner som ju faktiskt är stora på marknaden av en anledning.Edit: Typ som pelle precis skrev.
Precis det jag försökte beskriva för "mr goes".Stor skillnad på slutprodukten.Man väljer vissa nivåer på kvalliten vad det gäller allt på maskinen till ett pris.Skulle nog gå o pruta ner en cf 500 till halva priset om man backade bandet till år 07 vad det gäller materialval o underleverantörer.Listan på ändringar som inte syns men märks för ägaren i slutänden är jättelång.Goes har väl tyvärr åkt lite snålskjuts på att folk i allmänhet tror att det är "samma skit" vilket det inte är. mvh//hades
Men CF var ju dyrare 07 än nu?! CF500 2007 = ca 65000:-CF500 2013 inkl plog = ca 50000:-
Amerikansk kvalité?Oxymoron initialt.Men typ, amerikanare kan bygga en armbandsklocka i gjutjärn. Den blir stor, klumpig, energislukande, oprecis.Edit, faan vad det skrivs! Men nu säger pelle sanningar, CA är en lekmaskin (syftar på vad man nyttjar den till) och honda gör arbetsmaskiner med kvalité.
Det är därför det är så stor pris skillnad på CF och Goes då?Att det skulle vara högre kvalite på CF än Goes tror jag så mycket jag vill på, en Goes är en CF med gamla CF plasten, alla delar står det CF på. Så det så MR KINA!!!