Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: SÄKERHET - (LÅS & KÄTTING. LARM & SPÅRSÄNDARE)  (läst 1570 gånger)

Utloggad mindstate

SÄKERHET - (LÅS & KÄTTING. LARM & SPÅRSÄNDARE)
« skrivet: 19 februari 2013 kl. 14:13:09 »
Jag tänkte få lite tips på do´s & don´t när det kommer till säkerhetlösningar.

100% säker är man ju aldrig. Ju bättre lås man har desto mer skada gör ju tjuvarna på ens saker innan de förhoppningsvis ger upp. Fruämnet är helt oresonlig och tillåter inte att jag har mina leksaker i sovrummet, vilket också hade garanterar lite mer trygghet för min nattsömn. Hur man än vänder sig har man alltid röva bak  :dntknow:

Jag fick för ett tag sedan en överbliven kätting från ABUS där ett lås utan nycklar hängde och dinglade. Snow&Sea från Abus det med.


Gamla ägaren har letat och letat men inte funnit varken nycklar eller kodbricka. -De åkte säkert med soporna samtidigt som skrotade hojens nycklar och gamla papper, påstår stollen och rycker nonchalant på axlarna. ^-^
 
Så jag köpte tillsist en näve supercut skivor och laddade kapen. Tänkte högt för mig själv att nu jävlar slutar jag inte förrän skivorna är slut eller jag gör affären våldsam med slägga & städ på låset.
Men första skivan skar som smör genom låsets bygel och blev väldigt skeptisk till att själv köpa likadant lås. Tjuvar med batteridriven kap och samma monsterskivor som jag hade hade ju inte behövt mer en minuten på sig att sno mina saker.

Jag äger två larmlås från Abus, Detecto 8000
samt ett nytt Detecto X-plus

Som används på hojarna. De funkar dock inte att låsa ATVn.

Vad rekommenderar du av lås, kätting och elektronik som GPS tracker, Larm och diverse.

Alla tips är bra tips, även de dåliga och riktigt alarmerande  ':)
Och jaja jag vet att tjuvar kan läsa inläggen och själva få tips på hur vi ägare skyddar oss. Men tro mig att de säkert ligger redan några steg fram ändå..  :banghead:
Det är inte jag som är dum. Det är ni som är smarta!

-Cectek Kingcobra (Black mamba ribbed edition:-)
-ITP S(pinner)S106 14" / ITP 27" MudLite XTR B-D
-Feeeet Hasplåt :-P
-Titanfärgat racing-värmebandage på pipan X-D
-Ferrarirött spännband på pakethållaren :-S
-Neonfärgad Bamseplåster dispenser på fotpinnen ;-)
-Turbologo på tanklocket #-(

Utloggad Pelle_jkpg

SV: SÄKERHET - (LÅS & KÄTTING. LARM & SPÅRSÄNDARE)
« Svar #1 skrivet: 19 februari 2013 kl. 14:20:47 »
1. Förebygg att det ska bli intressant byte.
tex. skriv inte på garaget här bor en dyr maskin osv.
Parkera inte så man lätt kan putta in den i en kärra

2. Lås.
Bäst ärmju utan tvekan att låsa fast i något så man inte bara kan lyfta bort maskinen.

3. Gps/larm
Detta är ju bara när boven bestämt sig för att försöka stjäla maskinen.
Larm kanske skrämmer bort vissa, och gps hittar tillbaka din maskin med lite tur.

Men förebygga är det bästa, och göra det besvärligt för tjuven.
Renegade 1000R xxc -17 Triple Black - BKT Tires
Renegade 1000 xxc
Grizzly 700
Polaris 800
Grizzly 700
Renegade 800x
Renegade 800R xxc
Outlander 650
Outlander 800
Outlander 800R xxc
Renegade 800
Dinli 800
Rincon 680
Sportsman 850 EPS
Foreman 500FA
Outlander 500
Foreman 450
Kodiak 400
Trx350
GasGas 450
DS 450xmx
AC 500
Grizzly 700
Grizzly 600
Renegade 800X
Big Bear 350
LTR 450
Raptor 350
Suzuki 500F
Big Bear 350
455 Diesel
YFZ 450
Raptor 700
Grizzly 700
Big Boss 400
Renegade 800R
TRX 350
LTZ 400

Utloggad Fenrisulven

SV: SÄKERHET - (LÅS & KÄTTING. LARM & SPÅRSÄNDARE)
« Svar #2 skrivet: 19 februari 2013 kl. 15:47:17 »
Min självrisk blir 2000 högre om den är olåst.
Varför låsa?
Vill någon ta ditt fordon så tar de den.
Se bara till att uppfylla försäkringsbolagets krav.
1000R

Utloggad Pelle_jkpg

SV: SÄKERHET - (LÅS & KÄTTING. LARM & SPÅRSÄNDARE)
« Svar #3 skrivet: 19 februari 2013 kl. 16:03:13 »
Jag håller med dig Fenris om det är en standardmaskin som är lätt att ersätta.

Men de som lagt 100tals timmar på modifikationer kommer ju inte få ett öre för den tiden eller extrautr. värde.
Så förebygga är ändå det bästa.

Och ju fler stölder ju högre premie? 
Renegade 1000R xxc -17 Triple Black - BKT Tires
Renegade 1000 xxc
Grizzly 700
Polaris 800
Grizzly 700
Renegade 800x
Renegade 800R xxc
Outlander 650
Outlander 800
Outlander 800R xxc
Renegade 800
Dinli 800
Rincon 680
Sportsman 850 EPS
Foreman 500FA
Outlander 500
Foreman 450
Kodiak 400
Trx350
GasGas 450
DS 450xmx
AC 500
Grizzly 700
Grizzly 600
Renegade 800X
Big Bear 350
LTR 450
Raptor 350
Suzuki 500F
Big Bear 350
455 Diesel
YFZ 450
Raptor 700
Grizzly 700
Big Boss 400
Renegade 800R
TRX 350
LTZ 400

Utloggad mindstate

SV: SÄKERHET - (LÅS & KÄTTING. LARM & SPÅRSÄNDARE)
« Svar #4 skrivet: 19 februari 2013 kl. 16:28:04 »
Och ju fler stölder ju högre premie?
Det gäller inte den drabbade utan alla ägare av fordon i segmentet.
Åker stöldstatistiken upp slår det tillbaka på premierna vill jag lova.
Det är inte jag som är dum. Det är ni som är smarta!

-Cectek Kingcobra (Black mamba ribbed edition:-)
-ITP S(pinner)S106 14" / ITP 27" MudLite XTR B-D
-Feeeet Hasplåt :-P
-Titanfärgat racing-värmebandage på pipan X-D
-Ferrarirött spännband på pakethållaren :-S
-Neonfärgad Bamseplåster dispenser på fotpinnen ;-)
-Turbologo på tanklocket #-(

Utloggad Fenrisulven

SV: SÄKERHET - (LÅS & KÄTTING. LARM & SPÅRSÄNDARE)
« Svar #5 skrivet: 19 februari 2013 kl. 17:52:01 »
Det gäller inte den drabbade utan alla ägare av fordon i segmentet.
Åker stöldstatistiken upp slår det tillbaka på premierna vill jag lova.

De snor ju bara Can-am ändå  :dntknow:
Givetvis ska man låsa sina saker även om det blir falsk trygghet.
1000R

Utloggad Pelle_jkpg

SV: SÄKERHET - (LÅS & KÄTTING. LARM & SPÅRSÄNDARE)
« Svar #6 skrivet: 19 februari 2013 kl. 17:55:59 »
De snor ju bara Can-am ändå  :dntknow:
Givetvis ska man låsa sina saker även om det blir falsk trygghet.

Ja de är ju hårt drabbade iaf!
Lustigt då de är ensamma om D.E.S.S?
Renegade 1000R xxc -17 Triple Black - BKT Tires
Renegade 1000 xxc
Grizzly 700
Polaris 800
Grizzly 700
Renegade 800x
Renegade 800R xxc
Outlander 650
Outlander 800
Outlander 800R xxc
Renegade 800
Dinli 800
Rincon 680
Sportsman 850 EPS
Foreman 500FA
Outlander 500
Foreman 450
Kodiak 400
Trx350
GasGas 450
DS 450xmx
AC 500
Grizzly 700
Grizzly 600
Renegade 800X
Big Bear 350
LTR 450
Raptor 350
Suzuki 500F
Big Bear 350
455 Diesel
YFZ 450
Raptor 700
Grizzly 700
Big Boss 400
Renegade 800R
TRX 350
LTZ 400

Utloggad O_Jonsson

SV: SÄKERHET - (LÅS & KÄTTING. LARM & SPÅRSÄNDARE)
« Svar #7 skrivet: 19 februari 2013 kl. 17:59:20 »
Vill någon ta ditt fordon så tar de den.
Se bara till att uppfylla försäkringsbolagets krav.

Håller med, Det enda som kan hjälpa om man vill återse sin maskin efter stöld är en spårsändare.
Kör Kymco MXU 500 -10

Utloggad mindstate

SV: SÄKERHET - (LÅS & KÄTTING. LARM & SPÅRSÄNDARE)
« Svar #8 skrivet: 19 februari 2013 kl. 18:21:36 »
Stöldskydds kit ??

Om man stöldskyddar sina saker genom att märka varenda liten del av maskinen och deklarera detta tydligt ovanpå maskinen borde det väl vara mer avskräckande än bara lås och kättingar upp över styret.
Självklart kan ju en märkning slipas bort men ändock..
Det är inte jag som är dum. Det är ni som är smarta!

-Cectek Kingcobra (Black mamba ribbed edition:-)
-ITP S(pinner)S106 14" / ITP 27" MudLite XTR B-D
-Feeeet Hasplåt :-P
-Titanfärgat racing-värmebandage på pipan X-D
-Ferrarirött spännband på pakethållaren :-S
-Neonfärgad Bamseplåster dispenser på fotpinnen ;-)
-Turbologo på tanklocket #-(

 


Online just nu.

187 gäster, 3 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
MSP, rogun, nordlander,
Flest online idag: 221. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme