Var får en 14åring 100 lakan ifrån? Själv sparade man vid den åldern precis ihop 5 papp till moppen...
Kör du med orginalsize på däcken nu eller större? Du har inte funderat på variatorkit för att minska detta? Kollat så att variatorskivorna är som som ska? Rena?Jag har inte märkt en enda gång att min kawa har slirat på remmen i alla fall. Elle joo, förresten, vid full gas, sakta, sakta tuggande på högen uppför nåt sandtag har det hänt en par gånger. OM det nu skulle vara ett problem på någon av maskinerna du funderar på så dra dit ett variatorkit och problemet är så gott som bortblåst.
Den har slirat så sedan den var ny, jag kör med 25 tums däck på den vilket är lika stort som originaldäcken.Jag har bytt rem ett par gånger nu och variatorskivorna har varit rena varje gång, igår tog jag förresten med lite scotchbrite och rengjorde primärskivorna när maskinen gick på tomgång, så den blev verkligen blank.
Varför köper du inte variatorkit till din nuvarande istället för att köpa en ny?
Som sagt, denna står mera hos verkstan än hemma och det är jag less på, så denna ska bort nu till våren
Antar att någon som plogar 250 timmar vintertid inte gör det gratis?