Du är 14-15 år bara, jag tycker faktiskt inte du behöver en fullstor maskin. Och sen tycker jag du borde titta på en traktor till plogningen. Tror inte du hittar någon hjuling som kommer hålla när du plogar i 40-50km/h, blir ju grymt med vibrationer och slag som påfrestar. Så en tålig och långsam traktor vore nog nått för dig. En begagnad yamaha hade jag tagit annars, då blir det ju inte så stor mellanskillnad och du har säkert annat att lägga pengar på.
Tack för svaren Det jag tänkt använda maskinen till är nöjeskörning efter småvägar, lite lek i sandtag, körning i lössnö och sen lite plogning på vintern.Blir inte att jag kommer använda den till arbete, kanske någon enstaka gång bara att man kör ut nå älgtorn eller liknande.Då vore ju 650n ett alternativ speciellt vid lek i sandtag och lössnö körning med mer effekt, men till plogning och det vet jag inte riktigt. Min maskin jag har nu vill på slira på remmen endel, är det måntro samma på dem större modellerna? Min kusin drog med sin grizzly 660 4 stycken älgar i höstas i en kärra med boggie hjul över en myr, då blev det punka i det främre hjulet så den ville på skära ner i myren. Så det gick riktigt riktigt tungt för maskinen och ändå slirade den inte nånting på remmen. Hade det varit med min maskin så hade nog remmen varit i trasor, följde efter med min maskin för skojsskull och fick hjälpa till och bogsera lite då och då och det luktade bränd rem från min bara för det.