Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Ibland är man bara så fruktansvärt nöjd!  (läst 2420 gånger)

Utloggad Tintin

Ibland är man bara så fruktansvärt nöjd!
« skrivet: 13 september 2006 kl. 09:48:37 »
Man upphör aldrig att förvånas! Har nu haft min KFX 700 sedan i juli och hunnit bränna av nästan 600 mil. Kan inte påstå att jag någon gång hittills har blivit besviken eller varit missnöjd med något (förutom blinkersknappen då  :lol: ), men ännu har tydligen inte maskinen slutat att förvåna och överträffa förväntningarna. Igår åkte jag och en kompis tur och retur till stugan vilket blir en tripp på 20 mil. Vi är båda fullvuxna herrar, så totalvikten med oss två på blir närmare 200kg. På vägen hem så marschade vi 125 och toppade 129 (ärligt mätt på GPS) och maskinen ligger som ett strykjärn på vägen! Utan att det känns obehagligt på något sätt kan man till och med sitta med bara en hand på styret. Vibrationerna är obetydliga och inte ens när man toppar så känns varvet obehagligt högt. Det var till och med så att polaren knoppade av en stund när vi bara låg i 110  :lol:

I och för sig kanske ett inlägg om just ingenting, men som sagt, ibland är man bara så fruktansvärt nöjd att man känner att man vill dela med sig!  :wink:
FX 700 -07
DMC Afterburner quiet
YSS racing stötdämpare
IMS 17L tank
Terrycable Dualgasser
Proarmor Nerfbars
PRM bagagerack
Precision Styrdämpare
Dalton clutch cover mm.
----------------------------
Tintin - you see this name, you think dirty

Utloggad Wacki

Ibland är man bara så fruktansvärt nöjd!
« Svar #1 skrivet: 13 september 2006 kl. 10:42:53 »
VILL OXO HA EN SÅN!! :D
E -Ton Vector 250.
*Lite öppnare luftburk.
*Wiley effektdämp. (Bortplockad pga läckage)
*Lättat styre (en backspegel rök vid rullning)
*Snygga & tuffa repor (oxo efter rullning)
Annat kul på fyra hjul: Volvo V70 RAWD

Utloggad Fullrulle

Ibland är man bara så fruktansvärt nöjd!
« Svar #2 skrivet: 13 september 2006 kl. 12:41:45 »
Sugen-sugen-sugen 8) Är det någon som vet om det blir någon större förändring eller uppföljare på KFX700:an under 2007?
an-Am Renegade
Kymco Maxxer 300 såld
BMW R1200GS

Utloggad STENE

Ibland är man bara så fruktansvärt nöjd!
« Svar #3 skrivet: 13 september 2006 kl. 14:16:01 »
Citat från: "Fullrulle"
Sugen-sugen-sugen 8) Är det någon som vet om det blir någon större förändring eller uppföljare på KFX700:an under 2007?


Om det är för att du vill vänta på de senaste sakerna innan du köper dig en så glöm det.. Det kommer nog nya saker hela tiden. Så köp dig en maskin nu och var glad :-)
=============
Linhai Allroad 260 2x4

Utloggad Fullrulle

Ibland är man bara så fruktansvärt nöjd!
« Svar #4 skrivet: 13 september 2006 kl. 14:31:23 »
Håller med dig Stene men 07:orna är på gång och har inte KFX700:an varit ganska "orörd" under några år? Man vill ju inte köra omodernt i onödan  :wink:
an-Am Renegade
Kymco Maxxer 300 såld
BMW R1200GS

Utloggad Tintin

Ibland är man bara så fruktansvärt nöjd!
« Svar #5 skrivet: 13 september 2006 kl. 15:29:32 »
Har ingen aning om huruvida det blir några förändringar till 2007. Kan ju bara konstatera att det inte direkt finns några behov att ändra något som inte fungerar.

Det man kanske skulle önska ändå är ett bättre fjädringspaket med mer justeringsmöjligheter som typ de dämpare som kommer med LTZ, kanske valbar storlek på tank beroende på vad man i huvudsak ska använda maskinen till, en blinkersknapp med nollställningsfunktion, men det ligger väl snarast i Dresel-ombyggnaden, kanske att man skulle ta steget från förgasare till insprutning?
FX 700 -07
DMC Afterburner quiet
YSS racing stötdämpare
IMS 17L tank
Terrycable Dualgasser
Proarmor Nerfbars
PRM bagagerack
Precision Styrdämpare
Dalton clutch cover mm.
----------------------------
Tintin - you see this name, you think dirty

Utloggad Dany

Ibland är man bara så fruktansvärt nöjd!
« Svar #6 skrivet: 13 september 2006 kl. 17:35:22 »
Citat från: "Tintin"
Har ingen aning om huruvida det blir några förändringar till 2007. Kan ju bara konstatera att det inte direkt finns några behov att ändra något som inte fungerar.

Är det inte då det behövs ändras, jag menar om det inte fungerar :wink:
LTZ 400 (2007) - såld
Dinli 450- såld
Adly 300 Crossroad- såld
PGO X-rider 150- såld
Lifan 150- såld

Utloggad Outlander

Ibland är man bara så fruktansvärt nöjd!
« Svar #7 skrivet: 13 september 2006 kl. 19:33:18 »
Jag vet!.....

2007 finns inte i silver, bara blått och grönt.

Och den stora uppdateringen för er alla nyfikna är att man faktiskt har röda "flames" på den blåa plasten :!:

Det ni :!:

Men visst är det härligt att läsa Tintin´s nöjda inlägg :!:  :lol:
Outlander
Moderator

Utloggad Tintin

Ibland är man bara så fruktansvärt nöjd!
« Svar #8 skrivet: 13 september 2006 kl. 19:55:31 »
Man brukar väl säga "don+t fix what isn´t broken" och kanske är det så dom resonerar på Kawasaki  :lol:

Men det där med flames låter ju spännande i alla fall, Outlander!!! :wink:

Å andra sidan så finns det ganska mycket eftermarknadsprodukter man kan roa sig med att det känns som att det inte spelar så stor roll om dom uppdaterar något eller inte. Ett riktigt innovativt grepp vore ju förståss om den kom med individuell upphängning bak istället för stel bakaxel, fast med tanke på att det redan finns som eftermarknadsprodukt för andra märken så är det kanske bara en tidsfråga innan den kommer till KFX också...
FX 700 -07
DMC Afterburner quiet
YSS racing stötdämpare
IMS 17L tank
Terrycable Dualgasser
Proarmor Nerfbars
PRM bagagerack
Precision Styrdämpare
Dalton clutch cover mm.
----------------------------
Tintin - you see this name, you think dirty

Utloggad Outlander

Ibland är man bara så fruktansvärt nöjd!
« Svar #9 skrivet: 13 september 2006 kl. 20:46:25 »
Tintin, här är smakprovet på -07 maskin. Glömde att den kommer i svart :!:  :!:

Har inte sett den svarta, men kan tänka mig att den blir snygg 8)
Som jag tidigare sagt så är KFX-700:an underbar :D
Outlander
Moderator

Utloggad zacka

Ibland är man bara så fruktansvärt nöjd!
« Svar #10 skrivet: 13 september 2006 kl. 20:54:11 »
snygg, men det inte så märkbara flames direkt :)
men det är alltid nåt som anmärker att det är en 07

men jag vill se den svarta också. men jag tycker den blåa är klar snyggast
VEM FAN ÄR KLOTSVENNE ?

Suzuki LTZ400
Opel Calibra 4x4 Turbo
MB 300 CE 24v
Vw Golf GTI look

Utloggad Tintin

Ibland är man bara så fruktansvärt nöjd!
« Svar #11 skrivet: 13 september 2006 kl. 21:21:19 »
Den är riktigt snygg! Vill man byta färg så finns ju eftermarknadsplast hos Maier också, tyvärr då bara enfärgat fast å andra sidan inte särskilt dyrt. Är trots allt ganska nöjd med min gröna för grönt är på något sätt ändå Kawasaki.
FX 700 -07
DMC Afterburner quiet
YSS racing stötdämpare
IMS 17L tank
Terrycable Dualgasser
Proarmor Nerfbars
PRM bagagerack
Precision Styrdämpare
Dalton clutch cover mm.
----------------------------
Tintin - you see this name, you think dirty

 


Online just nu.

173 gäster, 1 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
ra
Flest online idag: 179. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme