Click Here!
Bra på däck, höjningssatser, breddningsbultar med mera
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: diverse frågor om Barossa 250  (läst 2070 gånger)

Utloggad Evojenza

diverse frågor om Barossa 250
« skrivet: 13 februari 2013 kl. 19:01:10 »
Hej allihopa. Har nyligen köpt min allra första fyrhjuling. Köptes för att ha den att köra till jobbet och leka lite. Det är en Barossa Cheeta 250cc. Jag är mycket nöjd med den och tycker det är ett skitkul sätt att köra till jobbet. Tyvärr har jag efter att ha sökt hela nätet inte fått svar på min fråga: Hur stor är tanken och "reserven" och hur mycket drar den på ett ungefär?
Kom på att jag skulle gärna veta bultcirkeln om någon sitter och trycker på det.
Har även läst att det delar saker med SMC men har inte fått det bekräftat ännu.

Hoppas jag kan få svar på detta. Tack på förhand
« Senast ändrad: 21 februari 2013 kl. 20:41:23 av Evojenza »
Dinli 450 nitro edition såld
Barossa cheetah 250 såld.

Utloggad Pv544

SV: Frågor om en Barossa
« Svar #1 skrivet: 14 februari 2013 kl. 01:24:16 »
Hej och välkommen!

http://www.quadheaven.co.uk/index.php?option=com_sobi5&sobi5Task=sobi5Details&catid=2&sobi5Id=41&Itemid=1
Googlade fram en tankvolym på 9l.
Skulle gissa att den drar 0.4-0.5 om du kör normalt. Men det är ju bara att tanka och räkna lite för att se det.

Bultcirkel kanske du kan hitta här
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=20450.0

Skulle tro det är samma som smc 250
SMC CBW 250: Fram:4x156 Bak:4x110

Men värt att mäta själv innan du handlar nått.
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad Evojenza

SV: Frågor om en Barossa
« Svar #2 skrivet: 14 februari 2013 kl. 12:48:34 »
tackar för svaret. Såg idag att det står SMC på både nyckel och lås. Undra hur mycket mer som är SMC?
Dinli 450 nitro edition såld
Barossa cheetah 250 såld.

Utloggad Pv544

SV: Frågor om en Barossa
« Svar #3 skrivet: 14 februari 2013 kl. 14:39:19 »
Det är nog det mesta, plast och dekaler skiljer nog med annars är det nog lika.
Finns säkert gamla trådar i ämnet om du söker och hittar rätt.
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad Pelle_jkpg

SV: Frågor om en Barossa
« Svar #4 skrivet: 15 februari 2013 kl. 07:35:52 »
Barossa är en SMC  :hmmm:
Renegade 1000R xxc -17 Triple Black - BKT Tires
Renegade 1000 xxc
Grizzly 700
Polaris 800
Grizzly 700
Renegade 800x
Renegade 800R xxc
Outlander 650
Outlander 800
Outlander 800R xxc
Renegade 800
Dinli 800
Rincon 680
Sportsman 850 EPS
Foreman 500FA
Outlander 500
Foreman 450
Kodiak 400
Trx350
GasGas 450
DS 450xmx
AC 500
Grizzly 700
Grizzly 600
Renegade 800X
Big Bear 350
LTR 450
Raptor 350
Suzuki 500F
Big Bear 350
455 Diesel
YFZ 450
Raptor 700
Grizzly 700
Big Boss 400
Renegade 800R
TRX 350
LTZ 400

Utloggad Evojenza

SV: Frågor om en Barossa
« Svar #5 skrivet: 21 februari 2013 kl. 18:14:51 »
Är det nån som har koll på hur mycket en sådan brukar dra per mil? Kör 2mil om dagen på asfalt.  60-80km/h. Gatdäck fram allround bak. Den drar cirka 0, 8-1liter milen. Nu har den två förknasare så det kan ju vara dubbelt med problem.  Kan det vara så att den inte uppskattar att ligga på maxfart (90-95km/h) dom sista 7km. Kan det vara så enkelt att den är billigare att köra i 70? Eller ska jag köra inom en verkstad och be dom justera allt.
Edit: den står uta över natten och jag behöver inte choka på morgonen.
Dinli 450 nitro edition såld
Barossa cheetah 250 såld.

Utloggad Pv544

SV: diverse frågor om Barossa 250
« Svar #6 skrivet: 22 februari 2013 kl. 10:23:07 »
Det kan nog hjälpa att inte ligga helt på fullgas. Värt att prova.

Ta ur tändstift och kolla färgen så ser du om förbränningen är bra.

Tycker du borde behöva choke vid kallstart, så där känns det ju som något är fel.

Och förbrukningen tror jag borde ligga kring halvlitern.

Kolla skicket på luftfiltret också.
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad Hydro

SV: diverse frågor om Barossa 250
« Svar #7 skrivet: 22 februari 2013 kl. 12:25:25 »
Rullar den lätt?
Kan du flytta den med ett finger på plan mark?
Bromsar kan ligga på, särskilt nu i saltet...
Även kedjan kan vara kinkig.
Och lager...

Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad Evojenza

SV: diverse frågor om Barossa 250
« Svar #8 skrivet: 24 februari 2013 kl. 19:48:41 »
Jo den rullar ganska lätt. Jag har ingen back så jag knuffar den varje dag. Ska kolla upp det med stift och filter. Ska testa denna veckan att köra ordentligt.
Dinli 450 nitro edition såld
Barossa cheetah 250 såld.

 


Online just nu.

160 gäster, 1 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
kaos1
Flest online idag: 188. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. Så vi säger så.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att få hästar så vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bänk? används för att slippa värmen på ett visst område
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgår man alltid från att den är varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bänk där just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. Däremot vill de som säljer skiten slå i folk att man får snabbare gasväxling om man sätter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
  • Cummins: Jupiter nu tror jag att du ska utveckla dina hjärnceller. Tycker du ska läsa på ang kalla och varma gaser, och flödeshastighet.
    10 juli 2018 kl. 01:47:25
  • Jupiter: Jasså? På vilket vis?
    9 juli 2018 kl. 20:48:06
  • skogsbonne: fast det hjälper ju?
    9 juli 2018 kl. 19:39:13
  • Jupiter: ”Enbart”
    9 juli 2018 kl. 19:23:53
  • Jupiter: Det finns överhuvudtaget inga fördelar med avgasbandage. Googla på testet Cycle World gjorde, en art en utseende grej. Inget annat.
    9 juli 2018 kl. 19:23:34
  • Cummins: Fördel, det sänker värmen där det är monterat. Nackdel, det som är lindat rostar bort jävligt mycket fortare.
    9 juli 2018 kl. 01:15:28
  • Tictic: Kan man använda avgasbandage på hjuling? För nackdelar?
    8 juli 2018 kl. 22:42:01
  • rally nizze..: behövs allt regn nu
    4 juli 2018 kl. 10:26:51
  • Högdahl: Trött på detta jävla vädret nu,om det ändå kunde bli regn
    3 juli 2018 kl. 16:19:51
  • jörgen karlsson: behöver en sadel till min reinmech 175 mototec min stulen ! någon som vet ?
    2 juli 2018 kl. 08:07:09
  • rally nizze..: variatorn kanske
    23 juni 2018 kl. 11:14:52
  • Tictic: Den har inte druckit många droppar på 5 månader... Bytt kopplings lamell och nu är det något som klunkar inne i maskinen på tomgång
    23 juni 2018 kl. 10:51:26
  • Beangan: Klunkande ljud?? Är den törstig på midsommar?? :D
    22 juni 2018 kl. 23:58:49
  • Tictic: Jippie.. Trevlig midsommar.. Klunkande ljud i hjulingen..... Suck...
    22 juni 2018 kl. 22:46:43
  • Högdahl: Nej dom håller till på Gunnevi
    22 juni 2018 kl. 14:56:33
  • rally nizze..: Hillringsberg största 14is festen i Värmland
    22 juni 2018 kl. 13:17:09
  • Högdahl: Nej för på lördag är det fest i parken.....
    22 juni 2018 kl. 12:45:21
  • Tictic: Trevlig midsommar..
    22 juni 2018 kl. 10:12:22
Click Here!
Bra på däck, höjningssatser, breddningsbultar med mera
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme