ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Cectek (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: CECTEK 500 EFI KINGCOBRA (inofficiell tråd)
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 ... 4 [5] 6  Alla   Gå ned

Författare Ämne: CECTEK 500 EFI KINGCOBRA (inofficiell tråd)  (läst 36676 gånger)

Utloggad mindstate

  • Master Xploder
  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 114
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Var dig själv för alla andra är upptagna
    • Visa profil
mindstate
SV: CECTEK 500 EFI KINGCOBRA (inofficiell tråd)
« Svar #48 skrivet: 25 februari 2014 kl. 14:12:16 »
Jag fick tillsist fixat min maskin. SalusAnsvar (Numera Folkskam) tog sitt ansvar. ATV-Sweden lyckades tillsist borra fram oljan man behövde för att gjuta plasten till  mina kåpor. ELLER så är plastdetaljerna i karossen gjorda av någon svåråtkomlig plast som skördas på en avlägsen måne kan man tro i sin vildaste fantasi. Wheels4U fick i alla fall reservdelarna tillsänt verkstan i mitten av januari.

Hur som helst kom maskinen hem och man har tittat på tändningen och insprutningen och nu går den lite vassare. Tidigare gjorde den cirkus 85 på raksträcka med förare men nu pressar den 100 med passagerare bak. Har dock inte åkt själv än. så mer har jag inte att berätta.
Jag kommer nog sälja maskinen så vill någon Kingcobra ägare köpa mina extradäck och fälgar är det bara att maila på mindstate@live.se

jag har två uppsättningar MUD lite xtr kopior i strl. 26X09-14 & 26X11-14
Kopiorna är lite hårdare gummi än ITPs original MudLite XTR men det ger bara bättre slitstyrka på asfalt. Det ena paketet är helt oanvända.
=4500kr
Andra är bara demo-monterade och körda max några timmar.
=3800kr
(Köper någon båda paketen släpper jag dom för 7500.-)

En uppsättning ITP SS 14"X(4X110)alufälg, 14-6 (fram) & 14-8 (bak) som funkar perfekt med ovan nämnda däck. 3000.-
Köper man fälgar och alla Muddäcken blir...
paketpriset 10.000 vid snabb affär.

Tillsist.
Fyra Maxxis allround däck. Cectek Kingcobra originaldäck (25X08-12)
Perfekta att ha en uppsättning gummi att dubba till IS-däck  :headbang:
Fyra original Kingcobra 12" fälgar (4X110)
= paketpris 2000kr
Anmäl till moderator   Loggat
Det är inte jag som är dum. Det är ni som är smarta!

-Cectek Kingcobra (Black mamba ribbed edition:-)
-ITP S(pinner)S106 14" / ITP 27" MudLite XTR B-D
-Feeeet Hasplåt :-P
-Titanfärgat racing-värmebandage på pipan X-D
-Ferrarirött spännband på pakethållaren :-S
-Neonfärgad Bamseplåster dispenser på fotpinnen ;-)
-Turbologo på tanklocket #-(

Utloggad Bluper

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 42
  • Total likes: 3
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
Bluper
SV: CECTEK 500 EFI KINGCOBRA (inofficiell tråd)
« Svar #49 skrivet: 8 juli 2014 kl. 14:18:13 »
Citat från: Hyson skrivet  6 februari 2014 kl. 19:22:00

Vad har du haft för fel på den?

Nyfiken jag åxå....

Sorry att jag inte svarat tidigare.

Problemen jag haft med den verkar röra elen. Den dör ibland när man ger gas från tomgång. Svårt att få i främre diffen. Det senaste är att varvräknaren visa helt fel. Nålen hänger sig på olika ställen, ibland går den runt och täcker hastighetsmätaren :)
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Pv544

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 4838
  • Total likes: 83
  • Kön: Man
    • Visa profil
Pv544
SV: CECTEK 500 EFI KINGCOBRA (inofficiell tråd)
« Svar #50 skrivet: 8 juli 2014 kl. 16:27:47 »
Citat från: Bluper skrivet  8 juli 2014 kl. 14:18:13
Sorry att jag inte svarat tidigare.

Problemen jag haft med den verkar röra elen. Den dör ibland när man ger gas från tomgång. Svårt att få i främre diffen. Det senaste är att varvräknaren visa helt fel. Nålen hänger sig på olika ställen, ibland går den runt och täcker hastighetsmätaren :)

Kanske något jordfel som gör att det spökar för dig.

Det sitter en dcu baktill, en styrbox till diffarna. Den kanske krånglar så att du får problem med både gasen och diffarna. Kolla om den ser ut att ha tagit in fukt.

Dcu och laddregulatorn har jag sålt, annars har jag mkt delar kvar till cectek. Ifall ni vill komma undan med beg saker.

Anmäl till moderator   Loggat
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad Trikkz

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 14
  • Total likes: 0
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
Trikkz
SV: CECTEK 500 EFI KINGCOBRA (inofficiell tråd)
« Svar #51 skrivet: 2 maj 2017 kl. 11:48:30 »
Jag har precis köpt en Cectek Kingcobra vilken jag tror har samma motor som Quaddriften ?

Det jag funderar på är hur ni upplever era , jag har inte kört min i mer än 5 mil ännu och jag såg i manualen att man ska köra lugnt den första tiden vilket jag försöker göra .
men hur snabbt ska den gå egentligen ? , jag lyckas inte få min att göra mer än 70 km/h vilket jag tycker är lite lite , eller ?

Finns här någon med mer erfarenhet än mig som kan hjälpa ?
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad qbtq

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 476
  • Total likes: 36
  • Kön: Man
  • Man är aldrig fulllärd.
    • Visa profil
qbtq
SV: CECTEK 500 EFI KINGCOBRA (inofficiell tråd)
« Svar #52 skrivet: 3 maj 2017 kl. 06:52:40 »
Citat från: Trikkz skrivet  2 maj 2017 kl. 11:48:30
Jag har precis köpt en Cectek Kingcobra vilken jag tror har samma motor som Quaddriften ?

Det jag funderar på är hur ni upplever era , jag har inte kört min i mer än 5 mil ännu och jag såg i manualen att man ska köra lugnt den första tiden vilket jag försöker göra .
men hur snabbt ska den gå egentligen ? , jag lyckas inte få min att göra mer än 70 km/h vilket jag tycker är lite lite , eller ?

Finns här någon med mer erfarenhet än mig som kan hjälpa ?

Har haft en Gladiator tidigare. ( Samma motor) Googla så hittar du hur du släpper på strypningarna ( Kommer inte ihåg)
Min med grovmönstrade däck var jag iaf upp i över 120 med... Sedan blev det lite läskigt ;-) Men dit bör du komma iaf.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Trikkz

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 14
  • Total likes: 0
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
Trikkz
SV: CECTEK 500 EFI KINGCOBRA (inofficiell tråd)
« Svar #53 skrivet: 3 maj 2017 kl. 11:31:11 »
Citat från: qbtq skrivet  3 maj 2017 kl. 06:52:40
Har haft en Gladiator tidigare. ( Samma motor) Googla så hittar du hur du släpper på strypningarna ( Kommer inte ihåg)
Min med grovmönstrade däck var jag iaf upp i över 120 med... Sedan blev det lite läskigt ;-) Men dit bör du komma iaf.

Har letat men inte hittat någon bra guide , verkar dock vara två strypningar en i tumgasen och en i spjällhuset , kan det stämma ?
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad qbtq

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 476
  • Total likes: 36
  • Kön: Man
  • Man är aldrig fulllärd.
    • Visa profil
qbtq
SV: CECTEK 500 EFI KINGCOBRA (inofficiell tråd)
« Svar #54 skrivet: 3 maj 2017 kl. 15:27:47 »
Citat från: Trikkz skrivet  3 maj 2017 kl. 11:31:11
Har letat men inte hittat någon bra guide , verkar dock vara två strypningar en i tumgasen och en i spjällhuset , kan det stämma ?
Kan nog stämma.. Min var "avstrypt" vid leverans..

Manne... tror jag har mer info.. samt har en han kan se på just nu... min är såld sedan ett halvår. :-(
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Kratoz_SH

  • ATV Nybörjare
  • **
  • Antal inlägg: 2
  • Total likes: 0
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
Kratoz_SH
SV: CECTEK 500 EFI KINGCOBRA (inofficiell tråd)
« Svar #55 skrivet: 9 oktober 2017 kl. 09:00:28 »
Hej.
Noob på området.
Tänkte köpa en ATV främst för att ploga parkering samt 200m uppfart.
(vet inte ännu om jag skall köpa CF, Begagnat, GOES, CECTEK.)

Är det någon här som använder sin King till plogning?
Och är det något särskilt att tänka på isf (annan plog än original osv)?

Tack på förhand!  ()p
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Rickard Marklund

  • Ägare av forumet
  • Administratör
  • *****
  • Antal inlägg: 2538
  • Total likes: 162
  • Kön: Man
    • Visa profil
Rickard Marklund
SV: CECTEK 500 EFI KINGCOBRA (inofficiell tråd)
« Svar #56 skrivet: 9 oktober 2017 kl. 12:28:27 »
Var bor du, hur mycket snö blir det.
Skall man ploga en väg som är 200 meter lång så måste man kunna bli av med snön åt sidan på ett antal ställen för att det skall fungera en hel vinter, att bara snedställa en plog och tro att man kan trycka bort snön funkar inte.
Samma sak om uppfarten är stor, du måste ha antingen en slänt som du kan skotta snön ut över, eller ha rätt stora ytor dit du kan trycka snön.
Talar vi om 50 cm snö eller mer/år så är det onekligen en fördel med bandsats om man ska ploga, det gör i vart fall att man kan bygga ramper för snön, så man kan få plats med mer snö på mindre yta.
Du kanske har någon bild på uppfarten och gårdsplanen så man kan bilda sig en uppfattning.
Som jag ser det så styr behoven lika mycket som annat när det gäller att komma med råd.
De flesta olika maskiner och fabrikat orkar göra jobbet, men en väldigt viktig sak om man skall ploga mycket med maskinen är att det finns en rejäl generator på den, annars kommer du att få slut ström i batteriet innan du är färdig med plogningen.
En stor generator brukar vara lika med märkesmaskiner, men det får du kolla upp bättre, minst 30 A bör det vara, gärna mer.
På min canam är det 60 A generator.
Anmäl till moderator   Loggat
(1 person liked this)
ATV-fantast som köpte första landsvägsreg. ATV:n direkt de blev lagliga. Företagare som driver "forumen" www.varmepumpsforum.com www.atvforum.se och www.poolforum.se
Driver webshop för "energijägare" www.energibutiken.se
Driver offerttjänst för värmepumpsköpare: www.energioffert.se
Kör: Can-Am MAX 800R XT-P -10
Bor i by utanför Piteå.

Utloggad Kratoz_SH

  • ATV Nybörjare
  • **
  • Antal inlägg: 2
  • Total likes: 0
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
Kratoz_SH
SV: CECTEK 500 EFI KINGCOBRA (inofficiell tråd)
« Svar #57 skrivet: 9 oktober 2017 kl. 13:39:00 »
Tack för svar!  ()p

Jag bor i Borlänge och plogade (fick plogat) 2 ggr förra året som var extremt snällt.
Det är svårt att hålla reda på hur ofta/mycket det kommer då man inte har gjort jobbet själv.
Jag har iaf inte kört min snöskoter många gånger hem i kring de sista 3-4 åren.  :(

Från min parkering så lutar uppfarten neråt ända till utfarten på "stora" vägen.
Det finns också gott om hål/sluttningar där man får undan snön.  :)

Skall komma ihåg att kolla generator.  ()p
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Tobzter

  • ATV Nybörjare
  • **
  • Antal inlägg: 5
  • Total likes: 0
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
Tobzter
SV: CECTEK 500 EFI KINGCOBRA (inofficiell tråd)
« Svar #58 skrivet: 24 april 2019 kl. 14:52:25 »
Hur är dessa maskiner om man jämför mot goes/cfmoto?
är sugen på en som har rulla ca 300mil
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Manne_74

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 258
  • Total likes: 33
  • Kön: Man
  • Själv är bäste dräng
    • Visa profil
Manne_74
SV: CECTEK 500 EFI KINGCOBRA (inofficiell tråd)
« Svar #59 skrivet: 6 maj 2019 kl. 22:38:14 »
Undvik cectek,  märket håller på att dö ut.
Dyra orginalreservdelar, går dock hitta billigare på internet från andra maskiner som passar.

Det vridbara växelreglager suger styggt.

Cfmoto har mer lill-lull att erbjuda.

Övrigt så ska ju cfmoto och geos vara byggda i samma fabrik.
Anmäl till moderator   Loggat
Cectek King Cobra 500 EFI V2 - 11
Texas Roads Off 150 -  Projekt
____________________________
Can-am Ds 450 xmx - Såld
Yamaha Kodiac 450 - Såld
Shineray BB 200cc - Såld
Falcon 90 - Såld

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 ... 4 [5] 6  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Cectek (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: CECTEK 500 EFI KINGCOBRA (inofficiell tråd)
 


Online just nu.

593 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 600. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: NÃ¥gon som vet om de finns nÃ¥got avgassystem te hd9 base
    11 juli 2025 kl. 22:28:43
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info