Eftersom jag går i kamkedjebytartankar så tänkte jag prova spännaren först, jag skruvade ut den ca 5mm men tryckte in den med tre fingrar, tyckte inte det var något vidare motstånd i den.. kan man ta bort spännaren helt och hållet och prova utan att det händer något med kedjan, och hur provar jag spännaren när den är lös? Tacksam för snabba svar eftersom kvinna i mitt liv vill ha tillbaka garaget
Startar du maskin utan spännaren riskerar du att kedjan kuggar över med följden ventilras mm.
Nej nej, jag satte tillbaka spännaren innan jag startade och som sagt så blev kedjan tyst.. Märkligt
Jag såg det men ville ändå poängtera att man inte ska starta utan kedjespännare ifall någon annan läser inlägget och inte tänker lika långt som du gjorde
Va ute och provstartade dinlin idag och kamkedjan är fortfarande knäpptyst.. Konstigt men bra
Skruvade du bara tillbaka spännaren i motorn eller nollställde du spännaren? Annars är den ju max spänd nu. Eller?
När jag skruvade tillbaka spännaren så släppte jag på spänningen med en skruvmejsel så det gick lätt att skruva in skruvarna och drog sen fast spännaren, sen släppte jag skruvmejseln så fjädern spände kedjan.. Måste väl vara rätt? Efter det så blev kamkedjan helt tyst och motorn går kanon..
Har du kontrolletat hur mycket det är kvar för kedjespännaren att spänna. Ör det bara något hack. Så vet du ju att det är tillfälle för ny kedja