Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Köra i vatten  (läst 7478 gånger)

Utloggad lekfull

Köra i vatten
« skrivet: 11 september 2006 kl. 22:32:21 »
Hejsan.
Jag har en kina ATV 200cc. Tycker det e kul att köra lite på stranden och i vattnet där det är "långgrunt".
Hur djupt kan jag egentligen köra?
Jag har bara vågat kört tills fotstöden hamnar vid vattenytan.
Har även två lösa slangar som sticker ner under motorn?
Är det farligt med vatten i dessa?
Jag kan väl inte doppa mig upp till tanken? Då är ju motorn under vatten?
Är nybörjare så alla vattentips är välkomna.
eka bör man annars dör man...

Utloggad Hoogan

Köra i vatten
« Svar #1 skrivet: 11 september 2006 kl. 23:13:01 »
Upp till fotpinnarna är en regel jag hört....men det finns ju båtar om du vill djupare än så...
amaha Raptor 700R 2007
HMF Racekit
Dobeck TFI
Custom map
Qmax Race nerfbars
Bullbar
Skidplate fram
Skidplate bak
Grab-bar

Utloggad knagg

Köra i vatten
« Svar #2 skrivet: 11 september 2006 kl. 23:36:31 »
Det blir inte så bra om det kommer in vatten i luftburken, så se till och håll vattenytan en bit under luftintaget
uzuki King Quad 280cc 4x4 -95
Suzuki Lt 160cc  2x4 -98
och en Kines av okänt märke

Utloggad Perra N

Köra i vatten
« Svar #3 skrivet: 12 september 2006 kl. 07:13:03 »
Är det i havet, fyll först ramen med rostskyddsmedel!
Mvh.
Perra N

Utloggad STENE

Köra i vatten
« Svar #4 skrivet: 12 september 2006 kl. 08:34:40 »
Täng på att hjullager etc kan ta stryck av vatten (inte av vattnet med av det efterföljande rostandet). Så se till att pressa in ordentligt med fett över allt både innan och efter.
=============
Linhai Allroad 260 2x4

Utloggad snuggels

Köra i vatten
« Svar #5 skrivet: 12 september 2006 kl. 08:42:23 »
Har du remdrift är det ett tips att den inte blir blött då händer det absolut inget ,alltså den bara slirar "remmen" :D ,jag vet av egen erfarenhet, :roll:
Grizzly 550 FI -10 ;D
warn winch med snabbfäste
hasplåt
152cm diagonalplog
linhai 300 4x4 -06 :) SÅLD
yzf750r-96 såld
gsxr1100-87 såld
honda 250 enduro såld
fzr 600 -89 såld

Utloggad Mickev

Köra i vatten
« Svar #6 skrivet: 12 september 2006 kl. 15:46:23 »
Kan ju komma med ett litet körtips också då du ska ut i vattnet. Visst, det är jätteskoj och ladda fullt ös ut men ska du köra på ett smart sätt och faktiskt kunna vada genom djupare vatten är vad hojen klarar igentligen så gör du så här:



Rickard fick vara fotomodell, som du ser har han laggt upp en svallvåg framför sig, det gäller sedan att hålla sig precis bakom den eftersom vattnet blir lägre där.
Vattnet gick över fotpinnarna här men vi kunde vadat djupare också men avstod eftersom botten var lite lös och vi ville inte köra fast i vattnet  :roll:
---~----~----~----~----
-:Polaris Sportsman 500 Touring -08:-

Utloggad snurre sprätt

Köra i vatten
« Svar #7 skrivet: 12 november 2006 kl. 14:22:06 »
i huevos filmerna kör dom ju med hela fyrhjulingarna under vatnet. blir dom atv enrna skit sen då?

Utloggad Perra N

Köra i vatten
« Svar #8 skrivet: 13 november 2006 kl. 07:30:59 »
Inte om de saneras från skit ordentligt.
Mvh.
Perra N

Utloggad Quadjonen

Köra i vatten
« Svar #9 skrivet: 16 december 2006 kl. 09:30:20 »
Vill nu tacka Min Outty och warner winsch,så jag slapp att gå 2mil hem,skulle bara över ett dike,med vatten.... men bron var inte kvar... Vad händer, ju vatten över båda bakskärmar+fram skärmar,nu vet jag hur en V-twin låter under vatten  :lol: :D , men tur i otur
så stannar inte motoren, så ut med winschen till närmaste julgran,skulle jag få upp den :?: ,var ju själv på körnigen :roll: , satte i växel,men ingen drivnig,:( variatoren är full av vatten,så det var bara att winscha,och jag kommer upp :):):),sen var det att skruva
ut 3bultar på variatorplasten,tömma ut den ,sen starta upp och tömma katalysatoren för vatten. Att fixa och skruva tog 30min ,sen var det prövköra.... :) den drar på igen ,på med alla delar,boxar,vertyg och åka hem för att byta kläder :) kaldt var det oxså och inga bilder har jag ,vågade inte lägga tid på det ,motoren kunde ju stanna när som helst, luftfilter intaget var nog 1cm över vattnet . Men nu kan man det här oxså. ,så simma lungt
UteTur®™ LTD  B.E.S.T  ***cc
 GPS TrackGuard System
Rikligt utrustad; Head-up +++

 

Utloggad mantafredde

Köra i vatten
« Svar #10 skrivet: 18 mars 2007 kl. 13:32:57 »
jag körde ner min dinli i en bäck igår och fick vatten upp till underkant på luftfiltret!!!

va lite väl djupt men det gick bra!
"den som aldrig prövat vet inte om det funkar!" 
suzuki ltz400 "atv-edition"
dinli dmx 450  -06  SKROT!!!!
opel manta 3,0 dubbel turbo urspårat projekt...
opel commodore -67 3,0...

Utloggad Mickel

Köra i vatten
« Svar #11 skrivet: 19 april 2007 kl. 23:48:02 »
Ja eller prova att åka så här http://my.break.com/media/view.aspx?ContentID=157889    8O
livsnjutare av stora mått :-)

 


Online just nu.

152 gäster, 1 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Johan U
Flest online idag: 183. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. Så vi säger så.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme