Man skall tro på det som jag skriver.Inte det som du eventuellt TROR att jag skriver.Inlägget kommer här en gång till:Det handlar om en Audi Allroad, alltså inte en fyrhjulig motorcykel.Gällande tjafset om ålder så tog jag upp ämnet, ja, just pga det som Pelle skriver.Erfarenheten och kunskapen hos en 14-åring är oftast på en annan nivå än hos en vuxen, de som inte inser detta kanske själva inte är så vuxna, och då funkar ju klart råden.Men att googla fram info kan alla.Erfarenhet och kunskap är dock en lite annan sak.Och nog är väl visst omdöme ofta en fråga om ålder!Varför tror ni tex att åldern för tung mc nyligen höjts ytterligare?Rent fysiskt är ju en tonåring oftast snabbare i reaktion och ofta har bättre motorik än en 30-åring... ändå är det få 18-åringar som kör R-maskiner på litern lagligt. Nu säger min erfarenhet att denna tråd bör lämnas, och kanske köptrådar generellt, då det tydligen är en ny generation som tagit över.En generation som nyligen köpt/fått en fyrhjuling, och kanske haft den i ett halvår, som inte kört i skogen och som inte ens vet att det tex är minst sagt stor skillnad i framaxelns transmission i de båda aktuella maskinerna i denna tråd, något som "förr" alltid var av stor betydelse, men som numera oftast förbises helt.
är väldigt nöjd med min X8:a, hade exakt dina bekymmer när jag leta maskin, beggad can am eller en ny X8:a, köpte min beggad med 22 mil på mätaren, fick med orginal hjul plus 2 extra uppsättningar däck+fälgar, plog med elvinkel, packväska, 2 vindskydd å¨massa annat smått å gott, har både kört terräng å väg å har inget att klaga på alls, sänkt den i kärr å studsat på stenar, vinchat upp både mig å vänner, använt i arbetet att släpa ut tunga saker osv., men alla har olika syn på kvalitet å körsätt, min hårda körning är kanske för andra vardagskörning osv... sen är de alltid skönt med garanti å kanske har en chans för att få grejen som gick sönder utbytt, enda problemet som jag haft är att den kan bluddra till ibland å lägga av, men gasar man till ibland så är de inge bekymmer alls, problemet uppstår om du smyger omkring på lågvarv under ett par timmar utan minsta gaspådrag alls, visst är en beggad can am nice men den är fortfarande ett par år gammal, pratar man kvalite så tycker jag att den håller för de jag har den till och de priset jag gav, sen har ju alla olika syn på de också, men vissa personer lyckas ha sönder grejer som är omöjliga medans andra klarar sig bra med det dom har, vikt vs effekt så vinner can am å säkert i kvalitet med, men som sagt, jag är väldigt nöjd med min. har iofs bara 70 mil av erfarenhet. prova båda för det är endå DU som ska ha maskinen, tycker du om den ena mer än den andra så är saken klar, men tummen upp för X8 har du här.