Ja typ Du ger autotunen ett AFR värde, den justerar sig under färd till det... Dock är denna process inte lika snabb som på en bil tex men den sparar ändringar i en mapp som du accepterar hela tiden.Tillslut när man kört tillräckligt länge o accepterat mappen hela tiden så kommer autotunen i princip inte göra ett skit, tills du ändrar något i motorn, då börjar hela processen om igen.Klart som korvspad?
Bara att ge den optimala luft/bränsleration och kanske lägga på en decimal. Sen är du Golden
..köralugntområdet...
Öhhhh.... vad fasiken är det för något? Nåt Dinlibegrepp eller? Aldrig stött på något sånt på raptorn.
Jag stötte på detta på resan till och från Tibro, dock var det nog första och sista gången för Raptorn Men alltså om man har tillfälle så går det att köra Raptorn under litern
Köp en polaris sportsman. Då drar den också litern milen väg. Men att en Yamaha skulle göra det...?
När jag och ljungan drog till tingsryd så låg vi i 80-90 km/h landsväg lugn körning.kollade när vi tankade och då hade Raptorn dragit 0.52Däremot ligger jag och gasar som f.n och drar i stan så känns det som den drar i sig typ 2 l/milMen det är det lätt värt