Varför har du regbesiktning?Du har en Raptor 660 va, och senaste årsmodellen på de är väl 2005, och en maskin som är minst sju år gammal borde ju vara begagnad... Men NU skall det alltså på skylt och du undrar om hastighetsmätare..? Eller har du lyckats med en ändring i registreringen, eller kanske importerat och lyckats få möjlighet att terrängregga?
terräng reg måste ha CE märkning va? Har du några dokument om sånt?
Säger vem?Transportstyrelsen hade ingen aning om vad som behövdes för att tgskregga (MC-regga är ju mycket mer avancerat med olika intyg) så dom ombad mig att ringa till besiktningsstationen. Rent tekniskt sett behöver dom väl inte veta mer än vad den väger...?Köpte för övrigt en trådlös cykeldator från asaklitt. hoppas den duger(om det är hastighetsmätarkrav)!
Har ju varit rätt många trådar genom åren, och många som velat regga tex usa importerade maskiner. Men jag har då inte läst om någon som fått ihop det på ett bra sätt. Det krävs ju olika intyg och papper, och tillverkarna brukar inte vara så sugna på att ge ut sådana. Om du söker och läser runt i äldre trådar så hittar du säkert mer info om vad som krävs. Men, har man riktig tur så kanske man kan få igenom en maskin med mindre bekymmer man har tur med besiktningsmannen. Så prova kan man ju alltid, men kan ju vara bra att vara förberedd på att det kanske blir svårt. Lycka till, och dela med dig av hur det går så hjälper det andra.
Pratade du med någon på din besiktningsstation, eller var det någon kundtjänst? När har du tid för besiktning? Det lär ju visa sig hur det går, jag är skeptisk men håller tummarna för dig. Skulle vara roligt om det gick bra.