Dem som byter efter varje körning har för mycket pengar... Trech säljer rjwc filter
Filter hittar du säkert hos bla. TrechVad det gäller byte efter varje körning har jag aldrig varit med om överseriöst Bytte inte en enda gång på min LTZ under 1200 mil.Däremot så tog jag ur , tvättade och oljade in efter riktigt hårda körningar i dammiga grusgropar eller var 100e mil typ.Renegaden har jag tvättat och oljat in Foamfiltret ca var 40-50e timme.Tror du har samma foamfilter som på min CF500 2008 och då är det ju väldigt enkelt att montera bort och rengöra Finns speciella medel för detta. Är det ett pappersfilter kan du blåsa inifrån med kompressor och byta lite mer sällan istället
Såg att nåra byter luftfilter efter v a r j e körning, vissa efter varannan!!?
Kan undra vart du såg detta...Känner inte till CF nåt vidare, men att det skall bytas filter efter varje körning håller jag som otroligt....om ens årligen....
Jag kör på Castrol GPS i både Renegaden och CFen. (även tidigare LTZ)Är mycket nöjd med den. En delsyntet med Jaso stämpel. Pris ca 130-140kr/lMen vad det gäller olja finns det lika många svar som oljesorter Hur går det med din garanti om du gör service själv? (om du inte bara gör extra vill säga)
Hej..På x7an jag hade böt jag filter 2 gånger på 600 mil men tvättade det och oljade in det efter typ 50 mil. Ska serva x8an i morgon och i samband med det byta till RJ filtret, men om man oljar in sportfiltret stryper man inte flödet då Andreas..
Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️