Befattar mig inte med öl.... irk.Och folköl.... det är ju ännu dummare, ungefär som djupfryst varmvatten och liknande...?Dubbelfel ju.Nä, men jag har ju många prylar utan tak, och då behövs lådor!Hjälmlådan skall monteras på elflakmopeden och denna låda skall nog monteras på Grizzlyn, om man skall på långfärd och slaktbacken blir för liten...Så nu letar jag bara låda till båt och mc också.
Står stora i rubriken
Skrämmande när man börjar upptäcka att Hydro är någon form av tvillingsjäl... Vad är det för sort du har? Har varit sugen på Transportel länge, nån bild kanske finns?
Ingen är så negativ och krängd som mig, så oroa dig inte, du ligger knappast i riskzonen för att vara nån tvillingsjäl till mig. Innan jag beställde första elflakan -97 kollade jag lite på Transportel och visst... men när jag sen testade Norsjö så blev det en sån.Stelbenare, men liiite fjädring i sadeln.Det var en vanlig bensinare de konverterat med elmotor och batterier och det frestade på...Batterierna är tunga och det gick åt mycket framvagnsdelar.Bara året därpå blev de kraftigare och fick då dessutom truckbatterier.När jag bytte nu för nåt år sen kollade jag faktiskt inte ens på alternativen, tog en Norsjö igen.(den gamla köpte en kompis som är fiskare, han kör lite på hamnplanen och så nu, så den lever än)Numera är det annat chassie och andra delar generellt, betydligt kraftigare, men också större, klumpigare och tyngre.Bla har de infört fjädring, men utan parallellstag, så det blir rätt duktig hissverkan när man GASAR.Tyngden gör sig påmind när man fastnar, för det gör man...Iaf om man kör lite överallt.... som jag ju alltid gör.Terrängegenskaperna är lite halvkassa med ett lite drivhjul och massa tunga batterier i andra änden...Markfrigången är också kass (och ja, jag är fast här, fick av och lyfta och jävlas):(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)Visst finns de med bensinmotor också, och numera med back (-97 när första köptes fanns det inte back på bensinarna) men de envisas med att ha Lifan-motorer och det är möjligt att det funkar, men jag är redan såld på el, så....Här är en länk, och nä... man måste inte ha gul (som snöbilden här ovan visar).Vet ärligt talat inte varför det blev en av modellen "post" och vet inte ens vad som faktiskt skiljer, men tror det är gaspedalen... som är på "post".Min har hydrauliska frambromsar och centralpåfyllnad för batterierna.http://www.norsjo.com/sv/produkter/norsjo-carrier-electric-postVill du dregla kan du blippa här:http://www.norsjo.com/sv/mopedbygge Vet inte exakt vad de kostar numera, min är nog en -11 har jag för mig... eller kanske -10:a... tiden rinner undan!Men de har nog passerat 75.