Toppfart... Fråga om din fru skulle vilja cyckla på en 70 väg med bilar susande förbi.. Förmodligen inte.. Precis så är det med din lilla 4-hjuling. Du hänger inte med i trafik tempot utan bilarna ligger 1 meter bakom och vill köra om. Men en hoj som har lite mer effekt så kan du anpassa din fart fart bättre och slipper att bli omkörd av horder med galna bilar.
Citat från: "STENE"Toppfart... Fråga om din fru skulle vilja cyckla på en 70 väg med bilar susande förbi.. Förmodligen inte.. Precis så är det med din lilla 4-hjuling. Du hänger inte med i trafik tempot utan bilarna ligger 1 meter bakom och vill köra om. Men en hoj som har lite mer effekt så kan du anpassa din fart fart bättre och slipper att bli omkörd av horder med galna bilar.Den där har du provat med va Stene? Ligger lite tanke bakom den!:)
Har problem...Har en SMC som har gått jättefint ända sen jag köpte den förra sommaren, inte en lossvibrerad skruv ens.MEN... man vill ju vara med och leka med de stora grabbarna...Så.. nu sitter man dagligen och dregglar över säljes annonser på raptors och sukkor... Pengarna finns, men frugan vill hellre ha en badrumsrenovering eller ett par ton barnkläder.. vad gör man?Självklart är ju frågeställningen: Du köpte ju en förra sommaren, vad är det för fel på den? Du kör ju för vilt ändå. Du fick ju köpa den här istället för att ta mckort och köpa hoj(vilket man är dödshotad om man ens antyder att det förmodligen skulle vara billigare).Varför behöver du mer effekt? (hur kan man ens fråga en sån sak? en kille vill ALLTID ha mer effekt, kan inte tjejer fatta det?)Så grabbar, kom med motargument! hjälp mig få köpa drömhojen. Tips på övertalning. Sexstrejk... provat...dåligt resultat. Silent treatment: inte heller bra, de märker ju inte ens att man e tyst, de tjattrar ju oavbrutet...HJÄÄÄLP!!! :wink:
Citat från: "Hubbe"Har problem...Har en SMC som har gått jättefint ända sen jag köpte den förra sommaren, inte en lossvibrerad skruv ens.MEN... man vill ju vara med och leka med de stora grabbarna...Så.. nu sitter man dagligen och dregglar över säljes annonser på raptors och sukkor... Pengarna finns, men frugan vill hellre ha en badrumsrenovering eller ett par ton barnkläder.. vad gör man?Självklart är ju frågeställningen: Du köpte ju en förra sommaren, vad är det för fel på den? Du kör ju för vilt ändå. Du fick ju köpa den här istället för att ta mckort och köpa hoj(vilket man är dödshotad om man ens antyder att det förmodligen skulle vara billigare).Varför behöver du mer effekt? (hur kan man ens fråga en sån sak? en kille vill ALLTID ha mer effekt, kan inte tjejer fatta det?)Så grabbar, kom med motargument! hjälp mig få köpa drömhojen. Tips på övertalning. Sexstrejk... provat...dåligt resultat. Silent treatment: inte heller bra, de märker ju inte ens att man e tyst, de tjattrar ju oavbrutet...HJÄÄÄLP!!! :wink:Om du köper en ny kan ju hon få den gamla, tänk vad bensin ni kommer spara mot att köra bil!!!/johan
Eller varför inte låta barnet ta över hojjen ! "Dock ej något jag skulle våga mig på riktigt då våran är 2 veckor gammal !
du kan också kanske motive med att en lite "större" maskiner kommer att gå mycket lugnare o inte påfrestas lika mycket då du inte behöver ligga o pressa den i toppfart hela tiden. Sedan kanske hon också kan följa med om det är en större maskin?Andrahansvärde kanske kan vara ett argument?