Fint grabben Nu behöver du bara en maskin att ställa på släpet
Kan det inte vara läge att försöka typa släpet för lite högre vikt. De nya körkortsreglerna med utökad B-behörighet efter nyår är ju väldigt intressanta och det krävs ju enbart uppkörning för detta om jag har läst reglerna rätt. Men det kanske inte går att överstiga husvagnens originalvikt även om man har förstärkt chassiet?Kul bygge iallfall!
Ska du inte ha halkskydd? Ser ju rent livsfarligt ut nu....
Ett litet tips som jag skulle ha gjort på en sådan kärra som för övrigt ser skitbra ut så hade jag lagt två ramsor med durk alu som halkskydd om du tänkt köra bil etc på den..
Tack sarren Har kommit en liten påse med 4x4 porr till dej i dag... dax o lätta på plonkan nu...Nej. Tyvärr ändrar det inte på vad min bil får dra med lr utan den utökade B-behörigheten lr E-kort. Isf får jag bygga ett större i framtiden när jag tar E-kortet Precis,dels har axlarna en begränsning på 800kg/st =1600kg totalvikt, men så sa också regg människan jag prata med att dom troligen inte kommer vilja regga över den ursprunliga totalvikten på husvagnen 1450kg. Så just nu kommer denna vagn reggas in på 1300kg, mycket pga av att jag inte behöver va för beroende av min drag starka b-körkortsbil bara Tack tack, mest kul att prova bygga o se vad man kan få till lagligt