P-A78 haha okej du har fått fram ditt budskap. Ingen badboy Pelle var så lite så. Jo men ltz´an ser lite mer hanter bar ut. Mer busmaskin, stämmer det? Går nog att busa bra med en raptor men den ser snäppet klumpigare ut. Raptorn går bättre, men är det stor skillnad? Tur att jag inte handla en badboy, tack för ni "räddade" mig. Räcker med allt skruvande på race bilen behöver inte en atv att skruva med stup i kvarten.
Ger ett kort svar då jag inte kommer överens med min nya ifån...Ltr har bättre prestanda är raptor 700 och utan tvekan den vassaste av de nämnda.Smc och Dinli är inga dåliga maskiner.Men gillar du att leka och åka bakhjul går de bort enligt min åsikt då de är rätt felbalanserade.De är byggda för väg.LTZ slutade aldrig förvåna mig över hur genomtänka alla lösningar och konstruktionen.LTR är precis som du säger tätare intervaller.Men gör man det själv är det ju inte så stor kostnad.Har en kompis som kört sin rejält trimmade ds450x över 700 mil utan några mekaniska problem.En sån kan ju kanske vara aktuell för dig med?Ligger helt ok i pris och är den snabbaste och lättaste 450in (Med risk för diskussion)Edit: blev visst inte så kort
Okej då kanske jag väljer bort raptorn genast, om den inte är vassare och lite mer klumpig dessutom. Vrid verkar den iallafall ha. En bekant till mig jag prata med häromdagen hade haft en LTR och kört gata med och sa att det riktigt roligt. Den stora frågan är då hur den lämpar sig för att åka tex 5-10 mil. Någon som brukar åka långa sträckor härinne med LTR? Titta nyss på blocket finns tyvärr inga vägreggade ds450x alls vad jag kunde se. Men har tittat lite på den här, ligger rätt så billigt om man jämför mot andra tycker jag. http://www.blocket.se/vasternorrland/Suzuki_ltz_400_vagregistrerad_42130530.htm?ca=9&w=3även denna http://www.blocket.se/jonkoping/Suzuki_LTR_vagreggad_44542816.htm?ca=9&w=3Bara några av dom jag tittat på. Hur menar du med att dom är felbalanserade? Det mesta av min lek kommer mest troligt att ske på vägen.
Det som kan vara jobbit med att åka 450 längre sträckor är isf att de vibrerar en del och är ganska hetsiga i motorkaraktären kan jag tycka.Med fel balancerade menar jag framtunga och lite annorlunda körställning. Tyvärr är inte killen med LTRen någon jag känner, men har den bara gått 12tim så måste det ju vara ett bra pris Fräscha ds450 typ 2009-2010 brukar ligga mellan 35-45k beroende på mil och utr.