Någon som varit iväg och gjort nytta som kan ge en lite återblick över det hela? (kanske i ny tråd eller här som inspererande läsning för att få fler att ställa upp)
Läs trådenhttp://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=44970.36
Jag har varit med en gång.Det är riktigt välstrukturerat och man får tydliga instruktionen med ett område att söka av.Vid hade en riktigt trevlig dag i naturen.Och kombinera det med att göra nytta är ju dubbel glädje. Man träffade ju en del folk som undrade vad man gjorde och då stannade man för en liten pratstund.Det är min upplevelse
var det folk ur skallgångskedjan som undrade vad du gjorde? var det inte en gemensam samling innan så att dom visste om att det även är ATV-förare med? sökte ni enbart på skogsbilvägar eller fick ni köra på stigar/traktorvägar med?
Det var en samling innan "samtliga sökare" med kartor på områden som polisen redan hade sökt av och områdena vi skulle söka av. Varje sökgrupp fick en utsedd gruppledare som skulle se till att ingen gick vilse osv. Riktigt välstrukturerat helt enkelt Jag frågade ang. tillstånd och om någon hade pratat med markägarna. Men vi "fick" inte köra på annat än vägar. Men vi körde in på tänkbara småvägar/traktorstigar mm. iaf. Men medelhastighet vad väl 2-3 km/t
aha, ok. låter ju bra! hade du med dig nån mer på hjulingen från gruppen eller hur höll du kontakten med gruppledaren?