Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: LTZ-funderingar.  (lĂ€st 2881 gĂ„nger)

Utloggad Firetobbe

LTZ-funderingar.
« skrivet: 2 december 2012 kl. 18:29:15 »
Är Ă„ter igen lycklig Ă€gare av en ltz400, och jag har lite funderingar som kanske nĂ„gon kan svara pĂ„.
1. Är det svĂ„rt att montera tillbaka "Fotbroms fram" ? Fick med grejerna nĂ€r jag köpte maskinen. (kan vara fint att ha inför besiktning kanske?)
2. HastighetsmĂ€tare dĂ€r siffror försvinner men display lyser blĂ„tt. Är mĂ€taren paj? Har kollat kontakter och det verkar schysst.
TGB 550 EFI.
Suzuki LTZ400 köpt igen : ) och sÄld igen... ;)
TGB blade 550, SĂ„ld.
Suzuki LTZ400 SĂ„ld.

Utloggad Pelle_jkpg

SV: LTZ-funderingar.
« Svar #1 skrivet: 2 december 2012 kl. 18:48:12 »
Bromsen Àr kopplad med en vajer mellan handtag och fotbroms.

Detta Àr inget de kontrollerar pÄ SPB
Med 99% sÀkerhet.
Renegade 1000R xxc -17 Triple Black - BKT Tires
Renegade 1000 xxc
Grizzly 700
Polaris 800
Grizzly 700
Renegade 800x
Renegade 800R xxc
Outlander 650
Outlander 800
Outlander 800R xxc
Renegade 800
Dinli 800
Rincon 680
Sportsman 850 EPS
Foreman 500FA
Outlander 500
Foreman 450
Kodiak 400
Trx350
GasGas 450
DS 450xmx
AC 500
Grizzly 700
Grizzly 600
Renegade 800X
Big Bear 350
LTR 450
Raptor 350
Suzuki 500F
Big Bear 350
455 Diesel
YFZ 450
Raptor 700
Grizzly 700
Big Boss 400
Renegade 800R
TRX 350
LTZ 400

Utloggad Hydro

SV: LTZ-funderingar.
« Svar #2 skrivet: 2 december 2012 kl. 19:05:14 »
Inte heller jag kÀnner till nÄgra krav pÄ fyrhjulsbroms pÄ fyrhjuling mc i Sverige.
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / SkĂ„ne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad Pelle_jkpg

SV: LTZ-funderingar.
« Svar #3 skrivet: 2 december 2012 kl. 19:22:02 »
Vad det gÀller hastighetsmÀtaren kan jag rekommendera en Trail tech Vapor.

DÄ fÄr du Àven lite andra gadgets som
Vattentemp
VarvrÀknare
klocka
osv.

SÄ Àr mÄnga som gör och vips sÄ har maskinen gÄtt 0mil.....
Renegade 1000R xxc -17 Triple Black - BKT Tires
Renegade 1000 xxc
Grizzly 700
Polaris 800
Grizzly 700
Renegade 800x
Renegade 800R xxc
Outlander 650
Outlander 800
Outlander 800R xxc
Renegade 800
Dinli 800
Rincon 680
Sportsman 850 EPS
Foreman 500FA
Outlander 500
Foreman 450
Kodiak 400
Trx350
GasGas 450
DS 450xmx
AC 500
Grizzly 700
Grizzly 600
Renegade 800X
Big Bear 350
LTR 450
Raptor 350
Suzuki 500F
Big Bear 350
455 Diesel
YFZ 450
Raptor 700
Grizzly 700
Big Boss 400
Renegade 800R
TRX 350
LTZ 400

Utloggad Britsmar

SV: LTZ-funderingar.
« Svar #4 skrivet: 2 december 2012 kl. 20:10:52 »
Vad det gÀller hastighetsmÀtaren kan jag rekommendera en Trail tech Vapor.

DÄ fÄr du Àven lite andra gadgets som
Vattentemp
VarvrÀknare
klocka
osv.

SÄ Àr mÄnga som gör och vips sÄ har maskinen gÄtt 0mil.....
Eller "endast 250 mil" med 5-15 Àgare och 4-5 Är pÄ nacken.
braaaaaa braaaaaa braaap
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=46744.0 - VĂ€rldens snabbaste fyrhjuling

http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=44317.0 - VÀrldens bÀsta raptor belysning

Utloggad MinHoj.se

SV: LTZ-funderingar.
« Svar #5 skrivet: 3 december 2012 kl. 21:41:46 »
Det Àr dock lagkrav egentligen pÄ denna broms...
-Ska bromsa pÄ alla 4..
Men som tur va ingen som bryr sig lÀngre,men -05 nÀr vi börja sÄ var dom noga vid regbesiktningar..

/N #60
En Yfz450r-14, gul LT500R-87 m.m Ät mig sjÀlv(Nr60)
Å en massa Fox Evol-X
Å en massa DMC & Houser's...
Å en hög med Precision RP...
Å nĂ„ra HIPERs m.m
Å en vĂ€ldig massa annat...

Finns pÄ www.minhoj.se

Utloggad Pelle_jkpg

SV: LTZ-funderingar.
« Svar #6 skrivet: 3 december 2012 kl. 22:59:41 »
Det Àr dock lagkrav egentligen pÄ denna broms...
-Ska bromsa pÄ alla 4..
Men som tur va ingen som bryr sig lÀngre,men -05 nÀr vi börja sÄ var dom noga vid regbesiktningar..
/N #60

Detta sÀger jag inte för att jag inte tror dig. Men har du en paragraf pÄ detta?
Renegade 1000R xxc -17 Triple Black - BKT Tires
Renegade 1000 xxc
Grizzly 700
Polaris 800
Grizzly 700
Renegade 800x
Renegade 800R xxc
Outlander 650
Outlander 800
Outlander 800R xxc
Renegade 800
Dinli 800
Rincon 680
Sportsman 850 EPS
Foreman 500FA
Outlander 500
Foreman 450
Kodiak 400
Trx350
GasGas 450
DS 450xmx
AC 500
Grizzly 700
Grizzly 600
Renegade 800X
Big Bear 350
LTR 450
Raptor 350
Suzuki 500F
Big Bear 350
455 Diesel
YFZ 450
Raptor 700
Grizzly 700
Big Boss 400
Renegade 800R
TRX 350
LTZ 400

Utloggad Britsmar

SV: LTZ-funderingar.
« Svar #7 skrivet: 4 december 2012 kl. 00:04:48 »
Det Àr dock lagkrav egentligen pÄ denna broms...
-Ska bromsa pÄ alla 4..
Men som tur va ingen som bryr sig lÀngre,men -05 nÀr vi börja sÄ var dom noga vid regbesiktningar..

/N #60
Ja du sa de ju sjÀlv, regbesiktning.
DÄ ska den vÀl ÀndÄ sitta dÀr.
Sen att min ÅF gav min bromsfördelare till mig i en kartong gör det ju inte mera lagligt för det.
Tror (lÀs med största sannolikhet) sÄ handlar det bara som vanligt om bilprovningens okunskap.

*edit*
Det Àr ju knappast ett "tillbehör" som nÄgon en gÄng i tiden efterfrÄgade utan snarare ett pÄtvÄng (eh, nytt ord?) för typgodkÀnnande.
« Senast Ă€ndrad: 4 december 2012 kl. 00:06:43 av Britsmar »
braaaaaa braaaaaa braaap
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=46744.0 - VĂ€rldens snabbaste fyrhjuling

http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=44317.0 - VÀrldens bÀsta raptor belysning

Utloggad Firetobbe

SV: LTZ-funderingar.
« Svar #8 skrivet: 5 december 2012 kl. 17:43:47 »
Intressanta kommentarer och information! Ska kika pĂ„ TrailTech. Är det svĂ„rt att installera med alla nya gadgets? har Liiite CMT (centralMonterad Tumme)  :hmmm:
TGB 550 EFI.
Suzuki LTZ400 köpt igen : ) och sÄld igen... ;)
TGB blade 550, SĂ„ld.
Suzuki LTZ400 SĂ„ld.

Utloggad Firetobbe

SV: LTZ-funderingar.
« Svar #9 skrivet: 5 december 2012 kl. 17:49:56 »
Intressanta kommentarer och information! Ska kika pĂ„ TrailTech. Är det svĂ„rt att installera med alla nya gadgets? har Liiite CMT (centralMonterad Tumme)  :hmmm:

Fick ju Àven höra att kosomÀtaren drivs av internt batteri. cr2032. SÄ dÄ fÄr jag ju försöka bryta mig in i den Ä se om det blir bÀttre, annars blir det investering i Trailtech.
TGB 550 EFI.
Suzuki LTZ400 köpt igen : ) och sÄld igen... ;)
TGB blade 550, SĂ„ld.
Suzuki LTZ400 SĂ„ld.

Utloggad MinHoj.se

SV: LTZ-funderingar.
« Svar #10 skrivet: 5 december 2012 kl. 21:49:21 »
Koso drivs av maskinens el,Trailtech ha inbyggt...

-Sen ang bromselÀndet,sÄ Àr det bara okunskap hos SBP ,om inte det blivit lagÀndringar ganska nyligen..

/N #60
En Yfz450r-14, gul LT500R-87 m.m Ät mig sjÀlv(Nr60)
Å en massa Fox Evol-X
Å en massa DMC & Houser's...
Å en hög med Precision RP...
Å nĂ„ra HIPERs m.m
Å en vĂ€ldig massa annat...

Finns pÄ www.minhoj.se

Utloggad MinHoj.se

SV: LTZ-funderingar.
« Svar #11 skrivet: 5 december 2012 kl. 21:53:31 »
Å förresten, ang en lysande tom display pĂ„ Koso..

-Oftast pga fukt blir dom sÄ,ibland yttre vÄld..
Har klarat nÄgra genom att förvara dom pÄ varm plats,t.ex panna i nÄn vecka, sÄ kan dom vakna igen..
MEN har ett X antal liggande som mött döden genom yttre vÄld..
SÄ man bör inte köra högtryckstvÀtt nÀra dessa smÄ grisar,dÄ pajjar dom ibland..
 :nono:

/N
En Yfz450r-14, gul LT500R-87 m.m Ät mig sjÀlv(Nr60)
Å en massa Fox Evol-X
Å en massa DMC & Houser's...
Å en hög med Precision RP...
Å nĂ„ra HIPERs m.m
Å en vĂ€ldig massa annat...

Finns pÄ www.minhoj.se

 


Online just nu.

178 gÀster, 3 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:
M_Ă„berg, GeFeldz, skogsbonne,
Flest online idag: 197. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallĂ„ i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: HallĂ„
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. StĂ„r det fel eller gĂ„r det fĂ„ den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR pĂ„
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: SĂ„ mycket lĂ€ttvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: HĂ„ller med, men de som startade nĂ„gra grupperna Ă€r föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, vĂ„ga vĂ€gra sĂ€ger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt dĂ„ folk tycks föredra FB grupper dĂ€r de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: DĂ„ligt drag hĂ€rinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gĂ€ster och 1 anvĂ€ndare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det Ă€r ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: SkrĂ€mmande med 147 gĂ€ster och 3 anvĂ€nder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att fĂ„ tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze Ă€r aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja Ă€r men nĂ€ mĂ„ste ha lite fart quad 5 fram en bak rĂ€cker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar pĂ„ börjesson atv i alingsĂ„s
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetrĂ„d nu dĂ„ hydro.. Alltid trevligt att lĂ€sa dina berĂ€ttelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: HĂ€r Ă€r bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen frĂ„n en mĂ„nad pĂ„ mc med klĂ€der dĂ€refter... Albanien, Grekland mm... sĂ€llan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fĂ„tt runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drĂ€gligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (PiteĂ„)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar frĂ„n 14 till 12 tĂ€nder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man lĂ€ser om varje dag Ă€r brĂ€nder och Ă„ter brĂ€nder..... Om det kunde bli regn nĂ„gon jĂ€vla gĂ„ng
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen dĂ„? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: NĂ„gon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna Ă€r beroende av sjĂ€lvdrag, inte tryck frĂ„n en cylinder. En fyrtaktare vill ha sĂ„ lite motstĂ„nd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg frĂ„n 2:a vĂ€rldskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstĂ„nd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det Ă€r nog nĂ„n som inte förstĂ„r, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jĂ€vligt det Ă€r nĂ€r skorsten Ă€r kall och fuktig, knappt nĂ„tt drag alls och vill ryka in, men nĂ€r vi fĂ„r full temperatur dĂ„ dĂ„nar det i vedpannan. En motor Ă€r inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför mĂ„nga inte ser nĂ„n effekt ökning Ă€r att du har ökat avgashastigheten i frĂ„n första start pĂ„ motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning sĂ„ som turbo eller kompressor eller tillsĂ€tande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi dĂ„ tar och lindar in hela systemet frĂ„n grenrör till Ă€nda ut pĂ„ avgasröret inkl ljudĂ€mpare. DĂ„ hĂ€nder det nĂ„tt. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage sĂ„ bevarar du vĂ€rmen sĂ„ vid myningen sĂ„ Ă€r det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det gĂ„r lĂ€ttare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstĂ„nd för avgasventil och i sin tur pĂ„verkar insugsventil, vilket ger bĂ€ttre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet pĂ„ motorn. SĂ„ med andra ord sĂ„ har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk pĂ„ vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil Ă€r 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor Ă€r pĂ„ sĂ„ gĂ„r det Ă„t ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. SĂ„ vi sĂ€ger sĂ„.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme