jag har symtecs 4-zon kontrollbox och symtecs värme i dynan, skosulorna och värmeväst, visst kostar det några lakan, men man slipper frysa (västen och sulorna fick jag i present så dom va ju gratis:) har kört i -24 och inte haft ont av kylan, mer än på kinderna då jag har öppen hjälm, får nog bli en integral så småningom men dom immar ju igen så lätt i kyla, kanske skulle ha värmevisir, var hittar man bra såna?
Blir sulorna varma på hela undersidan eller bara på något ställe? Körde idag 16mil och mot slutet började det bli olidigt för fötterna. Kan inte komma ihåg att jag frös om fötterna förra vintern, körde på isen när det var -20grader, idag var det +3.. Visst så skulle man väl kanske ta o röra på fötterna lite mer, och kanske stanna någon gång och springa två varv runt hjulingen.Köpte min hjälm på Karlssonshjämar. http://www.karlssonshjalmar.se/sv/snoskoter/97-snoskoter-vintekit-till-tranz-oppningsbar-integralhjalm.html Köpte ny hjälm + elvisiret, lödde om kontakten så jag kunde använda till min Symtec panel. Skön hjälm, inbyggt solvisir och öppningsbar. Speciellt skönt för mig med glasögon, slipper ta av de när hjälmen ska på och av. Och i läge 5 så känner m,an värmen fån visiret när man kör sakta och står stilla
dom blir jämnvarma, 3:an brukar vara lagom, om man inte står upp och kör, då blir det fullt tillräckligt med 1-2ärligt talat blir jag inte klok på beskrivningen av elvisiret, bilden föreställer ju nån tygbit?är det alltså pyttesmå värmeslingor i "glaset" som på en eluppvärmd vindruta?
Hur är kvaliten på sladdarna på fotvärmarna, tänkte med att man går iväg med de kvar.
Min kabel har hållt, jag har glömt kabeln i ett antal ggr. Kontakten lossnar bara ur huvudenheten
ut genom gylfen.På vintern i skoteroverallen drar man bara upp den nedre dragkedjelåset en centimeter och drar ut den där. Så handla ingen billig overall med endast en dragkedjelåsare...
Budgetvarianten är att köpa ett tunt liggunderlag 5 mm och klippa till bitar som man virar ett varv runt handtagen och tumgasen. Fäster med buntband. Funkar faktiskt ganska bra.