Hej,
Nu ligger det till så här att min koppling funkar inte alls och jag har ingen aning om vad felet är så därför prövar jag min lycka här.
Motorn är en Loncin 50cc som sitter på en skyteam -07.
Kopplingen slutade funka då jag var och rengjorde kopplingsarmen, då den kärva, den som går in i högra kåpan.(Allt sitter där som det ska så problemet ligger inte där).
Jag har haft upp lamellerna och rengjort dom och allt annat runt omkring även testat byta olja men allt utan resultat.
jag vet inte riktigt hur lameller och sånt funkar men jag antar att kopplingsarmen ska trycka in mot nått för att den ska frikoppla,
dock kan jag röra kopplingsarmen med lillfingret utan problem, det finns inget motstånd.
Även då jag var upp med hela kåpan, där lamellerna sitter, så försökte jag trycka in lamellkorgen för att se om den frikoppla, vilket den inte gjorde.
När jag hade lös lamellkorgen så är den jätte tung att trycka ihop, och den går inte trycka ihop mycket. Har ingen aning om det ska vara så eller inte då jag inte är så kunnig.
Edit; Jag har även problem med att den är svårstartad.
Det är omöjligt att få igång den på elstarten eller kicken, men rullar jag den går den igång efter någon meter.
Den verkar ha extremt lite komp då jag kan kicka den med handen eller lägga i 2an och rulla igång den direkt från stillastående utan att det är tungt alls.
Vad kan det vara för fel måntro?
Hoppas det finns någon vänlig själ därute som kan hjälpa mig.
Tack på förhand!