Min startmotor va slut men problemet har varit hela tiden att den har inte orkat gå överkompläget många gånger så jag har fått rycka i snöret lite för att ändra kolvens läge.Nu snurrar den på som den ska för X7ans startmotor är starkare å priset på den 1500:-
Jag plocka isär den å kolen va slut så dom va inte i kontakt med kollektorn till 100%.
Var precis på feltema butiken och reklamerade mitt blå gelbatteri, det monterades i april förra året och klarade säsongen, men nu var det dött, 3 dygn på Ctek laddaren och starten klickade lite men inte mer. De ville givetvis inte ta det på garantin, men tillslut tog dom det som en reklamation iaf. I katalogen står det " underhållsfritt och med lång livslängd" :rofl 529:- / år i batterikostnad är häftigt.Som sagt, det är lotteri att handla där, och jag antar att jag aldrig får höra något från deras tekniska undersökning.Tur är att det finns fler alternativ till den butiken, Jula, Clas i sjön, Harald-Nyborg mfl... Jag skall iaf inte gå tillbaks!
Bra skrivet Samma sak gäller med allt man köper. man brukar få vad man betalar för.men tror man att man ska få det bästa för en spänn typ och sen gnäller på att det är skit tycker jag att man ska tänka om.jag köpte bröd en gång i en affärskedja som är ledande i Sverige och brödet var mögligt detta innebär alltså att hela den butikskedjan är skitsaker som dom säljer och borde bojkottas direkt eller???knepigt om man skulle tänka så jämt Nja att sticka ut hakan och påstå att allt är skit är magstarkt och säger nog mera om personerna i fråga än billigabutiken.