Hittade den här tråden, perfekt tänkte jag så jag beställde också 2lager och packboxar från kullagerteknik i sthlmdå dom faktiskt enligt denna tråd kostade en tusing vilket är överkompligt.Sen fick jag en faktura på mailen på 1320 ink moms, ok jaja skit samma.Idag fick jag en pappers faktura på 1495 för 2 packboxar och 2lager.Jag refererade till att det köpts samma saker för en tusing, men något sådant har dom aldrig sålt så billigt till någon.Så nej jag kan inte rekomendera kullagerteknik i sthlm.
Dessa köpte jag i höstas och klämde in i min Dinli,http://www.ebay.co.uk/itm/61908-6908-2RS-Thin-Section-Sealed-Deep-Groove-Ball-Bearing-40x62x12mm-/190720650610?ssPageName=ADME:L:OU:US:3160Har kört kanske 100-200 mil på dom nu, många mil i vinter i snö och blask och dom fungerar fortfarande som om dom var nya. Inget glapp i axeln och inga missljud.Jag fettade in rejält med litiumfett vid monteringen.
Yes box! Var tveksam på kvaliten men efter lite mailande med säljaren och han försäkrade att han inte fått tillbaka några pga bristande kvalite så jag "litade" på honom och chansade. Verkade som ett bra val.
Även loeffler quads har lager som passar om man vill komma billigt undan och kan näta några dagar.http://www.loeffler-quads.de/product_info.php/info/p2869_AllBalls-Radlager-Kit-hinten-f--Yamaha-YFZ-450-04-05---Dinli-Masai-450-Sport.html
Är det någon som kan svara på varför man nte använder rullager istället? Dom är ju betydligt bättre på att ta upp krafter och har större anläggningsyta på rullarna jämfört med kulor.Finns ett standardlager som nästan kan passa om man kör 1xkullager och 1xrullager.
Dom ringde tillbaka efter ett tag och beklagade att jag inte blivit nöjd då jag refererade till det pris du fått.Det dom sa var att du hade fått av misstag återförsäljar rabatt därav det låga priset.Normal pris var 1495 ink frakt, men dom var snälla och sänkte priset så jag fick betala 1073 istället.