207kg i tjänstevikt om man ska vara exakt..Skattevikt 200kg
LTZ 158kg om jag minns rätt
hmm lite fel där kanske ... se här---> [size=78%]http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=13464.msg132375#msg132375[/size] (fick man ju läsa från lite nostalgianvändare också) men titta även på en dinli 450 om du bara tänkt åka som du beskrev tidigare, då den har en skönare körställning än smc500 (du blir väldigt frammåtlutad på en sån då sadeln sitter väldigt långt bak)Har kört med min i flera år och den har aldrig gjort mig besviken utom när jag åker crossbana på platåhoppen. Men där trivs ju inte raptor 700 heller så bra. Har väl i o f s bätttre framdämpare än många dinlis men bak är det en vanlig nitrodämpare från dinli.Jag har testat alla ställen från den djupaste snön och skoterleder till dem brantaste sandtagen och guppigaste endurospåren och den är funkar bra över allt men den är inte bäst men otroligt allround.
Och på andra ställen står det att LTZ:an väger 169kg och Dinlin 220kgAtt LTZ:an skulle väga 200 pannor känns inte rimligt även att den är en Dresel.Men kan ha fel.
Varför skulle detta inte stämma?Uppgifterna är ju torrvikter från crossreggade maskiner utan lull lull.
En Raptor 700 väger ju inte ens 200.LTR väger 167kg
Vilka vikter har du tittat på cross eller vägreggade?