Hej.Den 27 maj i år var jag med om en olycka på en fyrhjuling. Jag voltade med den pga att styrlåset på motorcykeln låste sig under färd. (Knappt 1 månad gammal och gått 24 mil)-- klipp -- klippJag sitter med ett lån på denna fyrhjuling . Denada dom har fått betalt för den av banken dom har även fått en ny av Dealy som dom skulle kunna sälja för 69900:- då jag bara betalat 62500: för min men dom vägrar att ge tillbaka mina pengar som dom fått betalt av banken. ( kanske är det här också ett fall för skattemyndigheterna efter som det inte verkar finnas så mycket pengar i verksamheten man börjar ju undra)
Om det skulle vara något fel på varan - vad kan jag göra då?Om det är något fel på din vara kan du: * kräva avhjälpande, det vill säga få varan reparerad. * kräva omleverans, vilket innebär att du får en ny, felfri vara. * kräva prisavdrag eller ersättning för att rätta till felet. * häva köpet om felet är av stor betydelse för dig, vilket betyder att du får pengarna tillbaka. * hålla inne betalningen så mycket som krävs för att få säkerhet för ditt krav.Säljaren har dock rätt att i första hand erbjuda dig avhjälpande eller omleverans om detta kan ske inom skälig tid och utan extra kostnad för dig.