en dinli är rätt pigg... dock tycker jag dom är smala och höga = vingliga i kurvor
Det där med fullt lagligt blir väl kanske inte helt sant då en vägreggad maskin max får ha 20hk och dom flesta åker avstrypt som minst. Vill du vara laglig räcker det med en maskin på 250-300cc, dom brukar inte vara direkt strypta. Tror dinlin är en rätt bra allroundmaskin, går ju alltid att anpassa mer efter sina egna behov. Men om du vill ha tex låg och bred så kanske det är bättre med en annan maskin direkt. Vet inte hur just dinli uppför sig när dom är sänkta, men en del kan ju få lite jobbiga köregenskaper. Sen vid begagnatköp är det bra att försöka hitta en maskin med fler uppsättningar hjul, crossdäck och vägdäck oftast. Kostar kanske lite mer men inte alls lika som om man ska köpa nytt själv. Kanske är lite prutläge på 2wd maskiner nu inför vintern. Lycka till!
Du lär provköra flera olika, då känner du vilken som känns bäst för dig. Finns ju en del olika maskiner i den klassen. Vilken budget har du?
Suzuki ltz400 får du ju för dom pengarna, lite äldre då men bättre grejer. Leta videor eller tester på youtube, så kanske du får lite mer uppfattning om dom olika maskinerna. Men bäst är väl om du tar dig tid att prova olika, sittställningen och känslan skiljer ju en del.
känns som att rekommendationerna försöker göra dig mer osäker på om dinlin verkligen är rätt maskin för dig.jag säger så här dinli 450 är verkligen en superbra allroundmaskin med mycket potential. bra körställning mycket delar om man behöver nytt eller beggat.det finns även andra maskiner som säkert passar dig också men har du hittat en dinli så är det inget dåligt val. Det gäller bara att du får tag i en välservad maskin då det är lätt att köra slut på grejerna med mycket effekt och ingen service. Jag har ju varit nöjd i 7 år och den har varit perfekt för min alloundåkning året om.
Ja det finns ju så mycket tycken och olika smak.Har snackat med en person på ett bilforum, han kör raptor 700 och han tycker absolut inte att man ska köpa en dinli, dinli racklar bara enligt honom.Men priset på en sådan gör att det inte är aktuellt för mig. De pengarna vill jag inte lägga.Hade på G en yfz450 tidigare, men blev lite avskräckt då säljaren berättade att det var nybytt kolv (den hade gått 70 timmar hela maskinen) för den hade börjat gått slött, och det visade sig att det var ett hål i kolven. Då funderar man ju på om något annat tagit stryk också i motorn...Att serva var 100:e mil på dinlin tilltalar mig mer.Sen om fjädringen skulle vara för hård så kan man väl byta fjädrar helt enkelt?Synd att man inte kom på det här med quad i våras istället! Nu är det ju inte så mycket köra innan det blir så kallt.Är som inne på en dinli nu, ska fara och kika på en på lördag.