Var ute en sväng med sonen i skogen. Den blev som vanligt varm. Vi stannade till för att titta lite på vattenpölarna. För det är ju så himla roligt Men när vi skulle åka igen efter en kort stund hände något som har hänt några gånger det sista. Den orkade inte dra runt motorn. Den gick runt ett halvt varv och sen högg det till och stannade. Släppte start knappen och tryckte igen med samma resultat. Lät den kallna i 10 minuter och provade igen. Då startade den direkt som om inget hade hänt. Någon annan som varit med om samma sak? Kan det vara dekompen som strular?
Tja!Måste säga att jag beundrar din entusiasm !Har själv gått i "insprut" tankar ett tag nu när jag råkade springa på din tråd.Har en äldre Suzuki king 280cc, vilka kan va väldigt tjuriga vad gäller bränsle blandningen.Kollade lite på sidan du hade köpt ditt sprut, blir dock inte riktigt klok på om kitet för de mindre motorerna inkluderar "tänd delen" ?
Ok.Lite där kruxet ligger också, misstänker att min cdi har börjat strula.En ny ligger ju på närmare 5 lök. Blir ju nästan billigare med både och nu när dollarn verkar rasa he he