ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • CF Moto (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Uppgradera från 500 till 600 cc
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 ... 29 [30] 31 ... 89   Gå ned

Författare Ämne: Uppgradera från 500 till 600 cc  (läst 210113 gånger)

Utloggad Rickard J

  • Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet...
  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1087
  • Total likes: 52
  • Kön: Man
  • En motor utan turbo, suger...
    • Visa profil
Rickard J
SV: Uppgradera från 500 till 600 cc
« Svar #348 skrivet: 10 februari 2013 kl. 22:58:13 »
 ()p
Dessvärre bor jag i skogen. Bor inte så mycket folk här ;)
Anmäl till moderator   Loggat
CF 500 BE - 11 TURBO INTERCOOLER
600 cc cylinder, Smidd kolv
Olje kyl (Vatten/olja)
Höjt oljetryck
Kopplingslös
Bussning i vevstaken
2" avgassystem
Programmerbar tändning och insprutning från Civinco
Intercooler
Portad topp
Moddad sekundär variator
Heltäckande hasplåt
Höjd 8 cm bak
Breddad 3 cm bak
Höjd 4 cm fram

Utloggad Oskar P

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2125
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • en dieselhjuling behöver ingen mjukvaruuppdatering
    • Visa profil
Oskar P
SV: Uppgradera från 500 till 600 cc
« Svar #349 skrivet: 11 februari 2013 kl. 00:26:51 »
har suttit och läst hela tråden nu, otroligt att jag missade detta förut, men jag sögs fast och kunde inte sluta läsa!! nu är det mitt i natten å jag ska upp halv 6 te möran.. puuuhh..

MEN jag är imponerad av din iver och arbetsglädje!! är själv lite som dig att jag inte kan hålla mig ifrån att ändra/modifiera allt tekniskt, och gillar speciallösningar och tankeverksamhet, men, största skillnaden oss emellan är att du har ju för fasen tempo i kroppen!!! jag har sällan ork att genomföra alla ideer, och när jag väl ger mig på nåt så tar det tid, trots att jag har ett ljust och fint varmgarage... håller på å monterar en V8 diesel i en gammal traktor just nu och det känns som skiten aldrig kommer ihop, men sen är det ju också så att jag hela tiden höjer kvalitets&designribban vartefter, och då tar det tid när varenda skruv ska blänka, ibland är det skönt att bygga saker med funktion i första hand, och design i andra...
så än en gång, jag ÄR impad!

en undran bara, varför har du inte funderat på E85?
enligt mig ett suveränt bränsle för såna här applikationer, då behöver du inte oroa dig för kompet, och har marginal att höja tändningen ännu mera, samt får en bättre kylning av cyl, renare förbränning och trevligare avgaser (om man står och jobbar runt hjulingen med motorn igång så är ju det viktigt)
Anmäl till moderator   Loggat
:headbang: O0

Utloggad Rickard J

  • Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet...
  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1087
  • Total likes: 52
  • Kön: Man
  • En motor utan turbo, suger...
    • Visa profil
Rickard J
SV: Uppgradera från 500 till 600 cc
« Svar #350 skrivet: 11 februari 2013 kl. 08:25:38 »
Citat från: Oskar P skrivet 11 februari 2013 kl. 00:26:51
har suttit och läst hela tråden nu, otroligt att jag missade detta förut, men jag sögs fast och kunde inte sluta läsa!! nu är det mitt i natten å jag ska upp halv 6 te möran.. puuuhh..

MEN jag är imponerad av din iver och arbetsglädje!! är själv lite som dig att jag inte kan hålla mig ifrån att ändra/modifiera allt tekniskt, och gillar speciallösningar och tankeverksamhet, men, största skillnaden oss emellan är att du har ju för fasen tempo i kroppen!!! jag har sällan ork att genomföra alla ideer, och när jag väl ger mig på nåt så tar det tid, trots att jag har ett ljust och fint varmgarage... håller på å monterar en V8 diesel i en gammal traktor just nu och det känns som skiten aldrig kommer ihop, men sen är det ju också så att jag hela tiden höjer kvalitets&designribban vartefter, och då tar det tid när varenda skruv ska blänka, ibland är det skönt att bygga saker med funktion i första hand, och design i andra...
så än en gång, jag ÄR impad!

en undran bara, varför har du inte funderat på E85?
enligt mig ett suveränt bränsle för såna här applikationer, då behöver du inte oroa dig för kompet, och har marginal att höja tändningen ännu mera, samt får en bättre kylning av cyl, renare förbränning och trevligare avgaser (om man står och jobbar runt hjulingen med motorn igång så är ju det viktigt)

Först å främst, TACK :)

Anledningen att jag inte kör E85 är att då blir man låst vid ett å samma bränsle. 95 oktan har ju alla hemma mer eller minder om det skulle behövas. Sen e det inte alla bränslesystem som gillar E85, såsom ledningar och bensinpump. Och min plan var inte att plocka ut 100 hk, utan bara få det lilla extra :) Har inga problem med spikningar som det e just nu. Å ändå laddar jag 0,4 bar. Så jag e nöjd med det. Skall byta till tyngre vikter för att få snabbare uppväxling, för motorn är såpass stark nu att den varvar upp direkt å man får bara sitta å vänta på variatorn. Då kommer registret flyttas ner lite. Då KANSKE jag får höja laddet lite till, men troligtvis inte ;) Så min plan e att köra på 95 hela tiden för enkelhets skull :)
Anmäl till moderator   Loggat
CF 500 BE - 11 TURBO INTERCOOLER
600 cc cylinder, Smidd kolv
Olje kyl (Vatten/olja)
Höjt oljetryck
Kopplingslös
Bussning i vevstaken
2" avgassystem
Programmerbar tändning och insprutning från Civinco
Intercooler
Portad topp
Moddad sekundär variator
Heltäckande hasplåt
Höjd 8 cm bak
Breddad 3 cm bak
Höjd 4 cm fram

Utloggad Rickard J

  • Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet...
  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1087
  • Total likes: 52
  • Kön: Man
  • En motor utan turbo, suger...
    • Visa profil
Rickard J
SV: Uppgradera från 500 till 600 cc
« Svar #351 skrivet: 11 februari 2013 kl. 11:08:51 »
Precis varit å lämnat iväg variator vikterna för ökning av vikten. Börjar väl på runt 32 gram styck, å jobbar mig neråt om det behövs. Ska bli riktigt spännande å se hur den svarar på viktökningen :)
Anmäl till moderator   Loggat
CF 500 BE - 11 TURBO INTERCOOLER
600 cc cylinder, Smidd kolv
Olje kyl (Vatten/olja)
Höjt oljetryck
Kopplingslös
Bussning i vevstaken
2" avgassystem
Programmerbar tändning och insprutning från Civinco
Intercooler
Portad topp
Moddad sekundär variator
Heltäckande hasplåt
Höjd 8 cm bak
Breddad 3 cm bak
Höjd 4 cm fram

Utloggad Peter Johansson

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 180
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
Peter Johansson
SV: Uppgradera från 500 till 600 cc
« Svar #352 skrivet: 11 februari 2013 kl. 16:33:18 »
Hej håller med om att 95 är att föredra ,kall starts egenskaperna försämmras mycket med e85 .
Anmäl till moderator   Loggat
Allroad

Utloggad cARLBOM

  • Team QRS
  • ATV Moderator
  • ******
  • Antal inlägg: 1391
  • Total likes: 298
  • Kön: Man
  • Quad Riders Sweden
    • Visa profil
cARLBOM
SV: Uppgradera från 500 till 600 cc
« Svar #353 skrivet: 11 februari 2013 kl. 17:32:55 »
Citat från: Peter Johansson skrivet 11 februari 2013 kl. 16:33:18
Hej håller med om att 95 är att föredra ,kall starts egenskaperna försämmras mycket med e85 .

De är väl sant, men vad vore livet utan sprit  ;D
Anmäl till moderator   Loggat
Rockstar 700R Turbo SE - 12

Powercommander 5
Pod300
Autotune
GM 3 bar mapsensor
GT 15 Turbo
Intercooler
650cc spridare
Uppgraderad koppling
HKS SSQV öppen dump
One of a kind

Projekt http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=45764.0

Utloggad Oskar P

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2125
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • en dieselhjuling behöver ingen mjukvaruuppdatering
    • Visa profil
Oskar P
SV: Uppgradera från 500 till 600 cc
« Svar #354 skrivet: 11 februari 2013 kl. 17:33:53 »
visst, 95 är mer lätttillgängligt, men E85 finns ju på nästan varenda mack det också, och är ju ett så himla mycket trevligare bränsle, inte bara för effektökningens skull, utan för gången på motorn, renheten i förbränningen och de för hälsan  trevligare avgaserna.. visst kan vissa billiga slangar torka av det, men det är ju ändå inte så många på en hjuling.. men men, det är bara mina åsikter, jag var inne på en bensinhjuling från början, som direkt skulle ha konverterats i såna fall, jag kör alla bensinmotorer jag har på E85, numera är det bara gräsklipparen kvar, allt annat e diesel.
men det är helt klart att kallstartsegenskaperna är ett sorgligt kapitel, man blir låst till att använda motorvärmare eller så funkar det att ha med sig en flaska startgas också, det har ju räddat mig ett flertal ggr när jag varit iväg nånstans med min fd. Buick Roadmaster och det blivit smällkallt, men ner till -10 startade den utan gas.
Anmäl till moderator   Loggat
:headbang: O0

Utloggad Rickard J

  • Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet...
  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1087
  • Total likes: 52
  • Kön: Man
  • En motor utan turbo, suger...
    • Visa profil
Rickard J
SV: Uppgradera från 500 till 600 cc
« Svar #355 skrivet: 11 februari 2013 kl. 17:51:01 »
Vet att många som trimmar sina bilar kör med E85. Bla. en vän till mig. Han hade väldiga problem mad både att få igång den och dålig tomgång. Detta trots att den stog i varmgarage. Den var mappad efter konstens alla regler. Visst, man kan höja tändningen mer. Men man får då otroligt höga cylindertryck som gör att du kan spränga motorn istället. man höjer ju oftast tändningen tills det spikar, å sänker därefter lite. Sen e gränsen mellan att inte spika å att spika hårfin med E85. Det har svårt att spika, men när det väl gör det, så gör det det ordentligt. E85 är enligt min personliga åsikt, något man tar till om man nått gränsen för vad 95 och 98 oktan klarar av, och vill ha ut det sista ur motorn. Och jag var inte ute efter några härrejösses effekter ;)
Vill man bara ha en renare motor och inte höja effekten något nämnvärt är det ett helt ok bränsle. Om man bortser från det där med kallstarten, och att det går åt i snitt ca 30% mer bränsle för att nå samma lambda värde som med vanlig bensin :(
Anmäl till moderator   Loggat
CF 500 BE - 11 TURBO INTERCOOLER
600 cc cylinder, Smidd kolv
Olje kyl (Vatten/olja)
Höjt oljetryck
Kopplingslös
Bussning i vevstaken
2" avgassystem
Programmerbar tändning och insprutning från Civinco
Intercooler
Portad topp
Moddad sekundär variator
Heltäckande hasplåt
Höjd 8 cm bak
Breddad 3 cm bak
Höjd 4 cm fram

Utloggad Peter Johansson

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 180
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
Peter Johansson
SV: Uppgradera från 500 till 600 cc
« Svar #356 skrivet: 11 februari 2013 kl. 19:18:13 »
Hej igen kan bara säga att jag håller helt med i ditt resonemang Rickard om man inte är ute efter jätte stora häst krafts ökningar så varför börja med ett bräsle som försämrar kallstarts egenskaperna och till och med kräver ca 30% mer bränsle. Spriten den förtär man  inte häller i tanken skål .
Anmäl till moderator   Loggat
Allroad

Utloggad Rickard J

  • Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet...
  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1087
  • Total likes: 52
  • Kön: Man
  • En motor utan turbo, suger...
    • Visa profil
Rickard J
SV: Uppgradera från 500 till 600 cc
« Svar #357 skrivet: 11 februari 2013 kl. 21:17:30 »
Oscar P - vad e det för motorer du konverterat?
Anmäl till moderator   Loggat
CF 500 BE - 11 TURBO INTERCOOLER
600 cc cylinder, Smidd kolv
Olje kyl (Vatten/olja)
Höjt oljetryck
Kopplingslös
Bussning i vevstaken
2" avgassystem
Programmerbar tändning och insprutning från Civinco
Intercooler
Portad topp
Moddad sekundär variator
Heltäckande hasplåt
Höjd 8 cm bak
Breddad 3 cm bak
Höjd 4 cm fram

Utloggad Oskar P

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2125
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • en dieselhjuling behöver ingen mjukvaruuppdatering
    • Visa profil
Oskar P
SV: Uppgradera från 500 till 600 cc
« Svar #358 skrivet: 11 februari 2013 kl. 22:15:44 »
Citat från: Rickard J skrivet 11 februari 2013 kl. 21:17:30
Oscar P - vad e det för motorer du konverterat?

förstår ditt beslut ang bränsle, man ska ju välja det som passar en bäst! många vill ju gärna anpassa motorerna efter v-power direkt, men ditt val är ju smartare, och samtidigt blir bränslet betydligt billigare, vad kostar v-power, 16?

jag har konverterat... ja allt bensindrivet jag ägt...
började med moped, Kreidler Florett, 63cc cylle och i det närmaste dieselkomp.. sen vart det A-traktor volvo 740 B230E, förstabilen, en Amazon med dubbla stromberg, hyvlad topp och R-kam. nästa bil en Cheva caprice med original TBI, gick att köra på ren E85 på sommaren utan modifiering, otroligt bra adaption på det styrsystemet.
MTD åkgräsklippare med 15hp Bull&Shit motor tattarkonverterad (choken halvvägs ute ;) )
en klippo handklippare seriöst konverterad med igensvetsat förbränningsrum och ett försök till "sidventils-hemi"
bifogar bild på den toppen.
senaste (och sista, har jag bestämt) ottomotorn jag konverterade vart min Buick roadmaster -93, 350 vortecmotor med EBL eftermarknadssprut, fick det aldrig helt bra i mappningen det var små ryck vid landsvägskörning.

* Foto0151.jpg (50.92 kB, 700x525 - visat 606 gånger.)
« Senast ändrad: 11 februari 2013 kl. 22:18:24 av Oskar P »
Anmäl till moderator   Loggat
:headbang: O0

Utloggad Rickard J

  • Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet...
  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1087
  • Total likes: 52
  • Kön: Man
  • En motor utan turbo, suger...
    • Visa profil
Rickard J
SV: Uppgradera från 500 till 600 cc
« Svar #359 skrivet: 12 februari 2013 kl. 09:00:29 »
HaHa. Du är ju nästan sjukare än jag ;)
Men riktigt coolt  :)
Anmäl till moderator   Loggat
CF 500 BE - 11 TURBO INTERCOOLER
600 cc cylinder, Smidd kolv
Olje kyl (Vatten/olja)
Höjt oljetryck
Kopplingslös
Bussning i vevstaken
2" avgassystem
Programmerbar tändning och insprutning från Civinco
Intercooler
Portad topp
Moddad sekundär variator
Heltäckande hasplåt
Höjd 8 cm bak
Breddad 3 cm bak
Höjd 4 cm fram

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 ... 29 [30] 31 ... 89   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • CF Moto (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Uppgradera från 500 till 600 cc
 


Online just nu.

639 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 698. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
  • Högdahl: 🍻🍺
    9 mars 2023 kl. 14:10:18
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info