Fungerar kalas att klippa och löda på tändkabel från biltema. Skarvade ca 1 meter utan problem Tips! Använd inte vanlig kabel! Det blir överslag!
Kör med tre st Hella 3003 men Xenonkungens 4300k 60w power lampor i. Tar väl några sekunder å tända när dom är kall. Lyser bra men kostar en slant
har dom i helljusen på bilen och det blir så jävla bra ljus så extraljus är onödigt, lyser lika långt som de 3 xenon-extraljusen jag hade på min Buick.dessutom blev ljusbilden korrekt då det inte var någon kinesskit, utan philipslampor!KÖP ALDRIG KINA-XENON!!!!det finns ingen koll alls på hur lampan sitter i hållaren på de billigaste kiten, ljusbilden blir oftast helt kass och man bländar mötande om man sätter skiten i halvljuset.satsa på ett kit med GE eller philipslampor monterade i korea, det blir betydligt bättre, sen skadar det inte att ha HELLA-ballaster, då slipper man byta dom vartannat år..kvalite kostar. mitt första xenonkit gav jag över 7 lakan för, det fungerar än!
vilsammast för ögat är 3000K, men mest ljus ger 4300K så det rekommenderas i helljus, även 5000K funkar bra i halvljus, allt därutöver är onödigt.
Bäst för ögonen är väl 6000K då det filtrerar bort snöflingor å dimma bäst och är närmast dagsljus man kommer med färgen på xenon3000K är ju pissgult sken samma som halogen = det står på 3000K = gult/guldBäst lumen ger 1000K för ju lägre Kelvin tal man har ju starkare ljus får man.Därför dom rekommenderar 4300K och 5000K är att man inte får ha färgade lampor på halvljuset om man har xenon orginalmonterat.