jag skulle gissa på att sprickan fram rår servon för.. alla slag som uppstår i skog som servon ska kompensera gör att det vrider sig, den defekten finns det ju bot på nu.. däremot den som sitter under ramen som visas på bilder här kan jag inte utala mig om hur dom kommer fram.. kanske vid rejäl vårdslös körning?.. tex hoppa eller bakhjulsåkning med rejält nedslag .. eller så har BRP återanvänt nåt gammalt krigsfartyg
Haha, kan bara inte lämna ett öppet mål men jag är ganska säker på att det är just det dom har!Det är väl så att vi på den här planeten åt minstånde försöker att återvinna metall. All nytillverkning är väl ca 7/10del återvunnet.. Men för att vara lite mer seriös så kan jag lungt rulla vidare på min grymma maskin utan att oroa mig allt för mycket då? Viva la Can am!
Ja hålla koll får man någ göra men det är ju bra att veta hur illa det är.Förstärkningskittet som finns är det något som dom monterar utan kostnad om man ber dom eller hur/vad krävs för att få det? Eller är det bara att hosta upp en halv månadslön och se glad ut?
Gäller det här min -10 års 800 XT-p max också?
varför svets på en maskin som har rullat 60timar och har garanti ?om du köper ny bil för 150000.- kr garanti kvar på bilen och den spricker i ramen kör du hen då och börjar svetsa själv ?? det tror jag inte , du kör ditt du köpte bilen ifrån och säger att dem ska fixa det på garanti BRP gör inte det : den säger att det är först gången dm ser något liknande ,eller säger dem att handhavande fel , eller att du har deltagit i en tävling !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Nu hade jag kanske inte tänkt att svetsa själv (fast då hade det blitt riktigt gjort )... men att byta ram??? eller lösa in den? de tror jag inte dom gör.Förstår överhuvudtaget inte hur Can-Am kan påstå att deras Central Frame skullevara starkare än en traditionell ram...typ polaris...ni som vet hur dom ser ut vet vad jag pratar om.Och Ps, vad fan får du för en ny bil för 150k... en mopedbil...
det säger dem till alla , vad ska man göra åt det det , vad kan vi gör som konsumenter ?vet inte inte om bilderna kommer fram ( kan inte det så bra att bifoga bilder ) men det är en maskin som min kombis haft som är sprucken i ramen precis under sättet, han fick inte ny ram på garantin ,
Fatta trögt ,jag skulle bar ta det som exempel , en can am xmr 2012 kostar 149500.- en av den dyraste på marknaden (inte den dyraste enligt någon som skrev på tråden tidigare ) en av dem dyraste bilarna på marknaden är mercedes s500 som kostar runt en miljon ,undrar om mercedes hade sagt till sina kunder hand havandefel om ramen hade spruckit ?